Tässä syy miksi monet käyttää sukkia sandaaleissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Tuli tuosta tyylittömyysketjusta mieleen...
Tässä parin vuoden takainen kuva, jalat oli parin päivän kävelyn jälkeen kamalassa kunnossa, tuossa ei edes näy kaikki.

Varpaat turvonneet, kun varpaiden takaosan nahka oli irronnut, tuossa kuvassa ei myöskään kuinka toisella puolella jalkapöytää oli myös haavoja ja nirhaumia. Ja kaikki tulleet siis sandaaleista. Jalat meni niin pahaan kuntoon, että mietin jopa lääkäriin menoa, kun ei voinut kunnolla enää kunnolla kävellä ja varpaat turposivat järkyttävän kokoisiksi eikä niitä voinut enää kunnolla liikuttaa. Sain kuitenkin jalat kotikonstein kuntoon ja sen jälkeen olen käyttänyt ainoastaan näitä sandaaleja eli Crocs Capreja.

crocs-capri.jpg

Valehtelematta olen vuosien varrella kokeillut kymmeniä sandaaleja ja nuo ovat ainoat sandaalit, joissa ei ole tullut koskaan mitään hankaumia kun on käyttänyt sandaaleita ilman sukkia. Päivän aikana olen saattanut kävellä jopa kymmeniä kilometrejä Crocs Capreilla ja jaloissa ei mitään ongelmia. Kalliit Eccot ovat murjoneet jalat kuten myös lukemattomat muut sandaalit. Moni varmaan käyttää juuri tästä syystä sukkia sandaaleissa, koska muuten jalat menisivät huonoon kuntoon.

Mulla on ikivanhat varvastossut. Semmoiset värikkäät raitaiset. Maksoin niistä 50 senttiä kirpparilla joskus 2000-luvun alussa. Ne oli sielä uudet, muovissa vielä. Ihastuin väreihin ja ostin ne.

Niillä kävelen vieläkin kesät. Kohta ne on puhki ja olen miettinyt, että mistä saan yhtä hyvät tilalle. Ne ei hankaa, ei paina, ei mitään. Kävelen niillä kilometritolkulla ilman mitään ongelmaa.

Pitänee kattoa nuo Crocsit, vaikka muuten en niitä suosikaan. Varvastossut on parhaat kesäkengät.

Mulla kans aina uuden kengät hiertää monesti ihon rikki, mutta silti en käytä sukkia missään sandaaleissa tai balleriinoissa tai no balleriinoissa joskus sellasia koristepitsisukka. Ymmärrän järjellä ajateltuna että tyhmää kärsiä, mutta kun ei se mua oikeestaan haittaa.. :)

Mä olen ajatellut et niitä sukkia pidetään, jopa niissä vuosia vuosia vanhoissa sandaaleissa siksi et varpaa ei jäädy. Tai sit ihminen ei jaksa tehdä perikyyriä ja peittää sukilla esim. pitkät varpaankynnet.

[QUOTE="vieras";23043453]Ei mulla ainakaan hierrä sandaalit mitään rikki, mutta en ostakaan kenkiä sieltä halvimmasta päästä.[/QUOTE]

Minulla on tätä hankausongelmaa ollut ihan kaiken hintaisissa sandaaleissa. Eccon sandaaleissa, en hintaa en muista, mutta niissä tuli hankausongelma. Tuo kuvassa oleva tuli Niken sandaaleista. Alennuksessa maksoivat muistaakseni 30 euroa, oikea hinta oli paljon enemmän. Crocs Caprit maksoivat 30 euroa ja ovat olleen hintansa väärti. Niitä olen sitten tilannut lisää Ebaysta, josta saa halvemmalla.

Minulla on tätä hankausongelmaa ollut ihan kaiken hintaisissa sandaaleissa. Eccon sandaaleissa, en hintaa en muista, mutta niissä tuli hankausongelma. Tuo kuvassa oleva tuli Niken sandaaleista. Alennuksessa maksoivat muistaakseni 30 euroa, oikea hinta oli paljon enemmän. Crocs Caprit maksoivat 30 euroa ja ovat olleen hintansa väärti. Niitä olen sitten tilannut lisää Ebaysta, josta saa halvemmalla.

Kyllä myös mulla Instrun sandaalit sieltä kalliista päästä hankaa, samoin Schollit. Sukan kanssa on pakko pitää kesäisin, jos joskus jalkaan laitan.

Mutta Crocksit ovat sopivat, ei hankaa ei paina.

[QUOTE="vieras";23043473]Mä olen ajatellut et niitä sukkia pidetään, jopa niissä vuosia vuosia vanhoissa sandaaleissa siksi et varpaa ei jäädy. Tai sit ihminen ei jaksa tehdä perikyyriä ja peittää sukilla esim. pitkät varpaankynnet.[/QUOTE]

Mun on pakko kysyä, että miksi käyttää sandaaleja, jos varpaat palelevat...?

Jos mä erehdyn ostamaan sandaalit, joissa varpaat hankaantuvat, niin en käytä niitä tai annan pois. En todellakaan pidä sukkien kanssa.

Onneks olkoon, sulla on samanmuotoinen päkiä ja varvassysteemi kun mulla. Tulee aika helpolla ainakin mulla kipeeksi jalat. Korkokengistä ja kaikesta missä pitää olla päkiöillä.

Yhteistyössä