Tästä mein vesivahingosta :(

26.12.2007
933
0
16
Huoltomiehet kävi taas tääl äskön pyörii ja sanovat, että kannattaa varautua evakkoon. Mihin ne sit laittaa ihmiset evakkoon tämmösissä tapauksissa? Mulla ei siis mitään käsitystä oo tämmösistä :ashamed:

Kaveri on nyt evakossa...eli muutti korjausteöiden ajaksi vuokralle naapurikuntaan. Vakuutus korvasi myös muuttoauton, eli ei tietenkään tyhjässä kämpässä pidä asua vaan otatte huonekalut mukaan. Mutta pakkaamaan ja purkaamaan varmaankin itse joudutte.

Riippuu vuokranantajasta. Tuttavilla oli isohko vesivahinko ja vuokranantaja järjesti heille väliaikaisasunnon toisesta ( onneksi läheisestä ) asuntokohteestaan.
Toivottavasti ettette joudu pitkäaikaiseen evakkoon.

Siis ootteko vuokralla vai oma? Onko vakuutus?

Meille vakuutus korvas evakkomajotuksen hotellissa. Kaverin perheelle korvas vakuutusyhtiön omistamasta rivarista. Jos ootte yksityisellä vuokralla niin ette joudu maksaan vuokraa mutta ette saa tilakämppääkään, jos ei oo vakuutusta.

Mun neuvo: ottakaa vakuutus vastasen varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkukultasiipi:
Onpa v***n kivaa :( Anteeksi ronski kielenkäyttöni. "hauskinta" tässä on se, kun meillä ei sitä kotivakuutusta ole :/

buhahahahaaa! sen siitä saa. kannattiko pihistellä muutaman vaivasen kympin vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Meille vakuutus korvas evakkomajotuksen hotellissa. Kaverin perheelle korvas vakuutusyhtiön omistamasta rivarista. Jos ootte yksityisellä vuokralla niin ette joudu maksaan vuokraa mutta ette saa tilakämppääkään, jos ei oo vakuutusta.

Vuokralla ollaan ja ei ole vakuutusta :(

harmi juttu.eikö yleensä vuokranantajat vaadi kotivakuutuksen ?
no,nyt sitten ainakin menette sellasen hankkimaan tulevaien ongelmien varalta :)

Eikös se mene niin yleensä,että vuokralaisella on itsellä oltava kotivakuutus...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Eikös se mene niin yleensä,että vuokralaisella on itsellä oltava kotivakuutus...

Jep, kyllä minulta ainakin on ainakin vuokrasopimuksissa aina lukenut, että vuokralainen, eli minä, ottaa kotivakuutuksen asuntoon.

No soitappa vuokranantajalle ja kysäseppä mitä teillä on odotettavissa tässä tilanteessa, kun on puhuttu mahdollisesta evakosta.

Veikkaan kyllä että siellä osaavat kertoa :). Oli se sitten hyviä tai huonoja uutisia. Niin helpottaa ainakin kun ei tarvitse enää arvuutella.

Mun tutuilla meni niin että toisista johtuvan vesivahingon takia vuokranantaja järjesti heille väliaikaisen asunnon pariksi kuukaudeksi, veivät sinne vain tarpeelliset tavarat tyyliin patjat, vaatteet ja astiat, mitään isompaa muuttoa eivät tehneet.

Jos vuokralaisilla ei ole kotivakuutusta, ja vahinko on aiheutunut heistä riippumattomista syistä, sen korvannee taloyhtiön vakuutus. Tosin vuokrataloissa tämä voi tulevaisuudessa sitten tietää vuokrankorotuksia. :|

Alkuperäinen kirjoittaja +:
teidän tilanteessa suosittelisin etsimään ihan uutta vuokra-asuntoa eli irti sanotte sen missä nyt asutte...

Niin miksi?

Kannattaa varmaan muuttaa sellaiseen asuntoon, jossa ei moista ongelmaa ole. Helppoa teillä loppujen lopuksi on, kun asunto ei ole teidän oma.

Kotivakuutushan teillä olis irtaimistoon kohdistuva, joten se tuskin kauheesti vaikuttais jos teille ei irtaimistoa ole tuhoutunut.
Jos kyseessä on rivari/kerrostalo niin yhtiö vastaa vesivahinkojen korjauksesta ja jos osakkeen omistaja haluaa muuta kun ns. peruskaakelit niin erotus täytyy itse kustantaa.

Yhteistyössä