Tätä ei rajakit halua tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aha, mentiin sitten ylilyöntilinjalle.. huoh.

No entäs artikkelissa mainitut miljoonat maataloudessa toimivat, joita tarvitaan?

Kynsilehdon mukaan kaksinaismoralismi rehottaa kun EU-maat kieltävät muilta luvallisen maahanpääsyn, mutta kasvattavat kansantalouksiaan oleskelu- ja työluvattomien työpanoksella. Esimerkiksi Italian tai Espanjan maataloudesta tiedetään, ettei se selviäisi ilman miljoonia työluvatta työskenteleviä.

Kun maassa ollaan laittomasti, niin myös palkat, työehdot ja elinolot ovat kurjat.

– Vailla voimassa olevaa oleskelulupaa olevat joutuvat eri tavoin työvoiman hyväksikäytön kohteiksi, työskentelemään ja elämään oloissa, jotka ovat täysin ihmisarvoa loukkaavia tai jopa ihmiskaupan uhreiksi. Ja että tässä on olemassa taloudellinen hyöty kaikkien näiden kansantalouksien tasolla.

En nyt oikein ymmärrä mitä ei haluta tietää. Kaikkihan tuo on yleisessä tiedossa. Ja juuri sen takia rajat pitäisi saada kiinni ja laiton siirtolaisuus estettyä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Juttu oli asenteellinen ja puolueellinen. Fake news.

Niin siis kansantalouden kokohan on sama kuin yrityksen liikevaihto. Se ei sinällään kerro yhtään mitään. Sinä annat mulle miljoonan ja minä sen saman sulle takaisin, siinä tuli molemmille miljoonan liikevaihto. Ja totta kai ihmismäärä kasvattaa kansantalouden kokoa, mutta se ei kerro sitä onko toiminta kannattavaa. Jos tänne otetaan miljoona pakolaista ja annetaan jokaiselle valtion työpaikka swahilin tulkkina, niin kansantalous kyllä kasvaa. Pers'nettoa silti tulee valtiolle.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Niin siis kansantalouden kokohan on sama kuin yrityksen liikevaihto. Se ei sinällään kerro yhtään mitään. Sinä annat mulle miljoonan ja minä sen saman sulle takaisin, siinä tuli molemmille miljoonan liikevaihto. Ja totta kai ihmismäärä kasvattaa kansantalouden kokoa, mutta se ei kerro sitä onko toiminta kannattavaa. Jos tänne otetaan miljoona pakolaista ja annetaan jokaiselle valtion työpaikka swahilin tulkkina, niin kansantalous kyllä kasvaa. Pers'nettoa silti tulee valtiolle.
Entäs ne viljelijät, joita tarvitaan työvoimaksi? Jos niitä ei saada, niin mitäs sitten? Liikevaihto todennäköisesti pysyy korkealla, koska tavaran hinta kallistuu, koska sitä ei ole.
Sekö olisi se hyvä malli?

Entäs ne viljelijät, joita tarvitaan työvoimaksi? Jos niitä ei saada, niin mitäs sitten? Liikevaihto todennäköisesti pysyy korkealla, koska tavaran hinta kallistuu, koska sitä ei ole.
Sekö olisi se hyvä malli?

No mä en kyllä ole nähnyt mitään joukkoinvaasiota, missä vaikkapa somalit olisivat lähteneet viljelemään ohraa lakeuksien pelloille. Kyllä se työvoima on kotimaista alkuperää. Laskee sen millä tahansa elon lasku-opilla, niin kyllä maahanmuutto ainoastaan maksaa rahaa. Se ei tuo sitä lisää.

Haluaa "auttaa" muttei ole valmis laittamaan itseään likoon.
"Häntä on aiemminkin pyydetty mukaan siirtolaisten veneisiin, mutta hän on jättänyt menemättä.
Kynsilehto muistuttaa, että siirtolaisten matkoilla väkivallan uhka on aina läsnä."
https://yle.fi/uutiset/3-8114318

Miksi näitä väkivaltaisiä unelmia pitää sitten tuoda tänne?

Haluaa "auttaa" muttei ole valmis laittamaan itseään likoon.
"Häntä on aiemminkin pyydetty mukaan siirtolaisten veneisiin, mutta hän on jättänyt menemättä.
Kynsilehto muistuttaa, että siirtolaisten matkoilla väkivallan uhka on aina läsnä."
https://yle.fi/uutiset/3-8114318

Miksi näitä väkivaltaisiä unelmia pitää sitten tuoda tänne?
Todistaa ainoastaan sen, että nämä "suvakit" eivät ole niin tyhmiä, kuin mitä väitätte. Valheellisesti valheella valheen perään.

Yhteistyössä