Tätä et kyllä avaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vilinäiti, oletko ollut missä tiskaajana? oliko sulla minkä pituisia vuorot , monta tuntia?

Entäs Mirena?

ap

Mä olen suurtalouskokki, jonka työnkuvaan kuuluu myös tiskaamista. 8 tunnin päivän aikana ehtii toisen kokin kanssa tekemään ruuat 350 penskalle + välipalat sadalle, ja yksi ihminen tiskaa siitä syntyvät tiskit (astiat, padat, kattilat jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Vilinäiti, oletko ollut missä tiskaajana? oliko sulla minkä pituisia vuorot , monta tuntia?

Entäs Mirena?

ap

Mä olen suurtalouskokki, jonka työnkuvaan kuuluu myös tiskaamista. 8 tunnin päivän aikana ehtii toisen kokin kanssa tekemään ruuat 350 penskalle + välipalat sadalle, ja yksi ihminen tiskaa siitä syntyvät tiskit (astiat, padat, kattilat jne.).

Kauan tosta 8 tunnista on aikaa tiskaamiselle yhdelle henkilölle?

Entäs Mirena?

ap

?

Entäs Mirena?

ap

Reilu 3 tuntia.

Entäs Mirena?

ap

Reilu 3 tuntia.

ok, tiskikone oli varmasti tehokas :)

Meillä oli kerran tiskaajana naisihminen joka ei saanut tiskiä hoidettua työpäivänsä aikana eli n 8h.
Muut hoitaa max 4h saman homman.

Sama tyyppi ei koskaan huolehtinut hygieniasta ym eli oli työelämään sopimaton. Nyt onkin ihan varmasti työkyvytön, sillä ihminen on todella yksinkertainen.

Huh huh, minäkin olen joskus "päässyt" tiskaamaan kaupan grilliritilöitä sun muita. Kyllä oli hirveää hommaa.

Vaadit kunnon aineet ja tiskikone kuntoon, eihän tosta muuten mitään tule.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Meillä oli kerran tiskaajana naisihminen joka ei saanut tiskiä hoidettua työpäivänsä aikana eli n 8h.
Muut hoitaa max 4h saman homman.

Sama tyyppi ei koskaan huolehtinut hygieniasta ym eli oli työelämään sopimaton. Nyt onkin ihan varmasti työkyvytön, sillä ihminen on todella yksinkertainen.

missä päin asut, kuulostaa jotenkin tutulta.

Huh huh, minäkin olen joskus "päässyt" tiskaamaan kaupan grilliritilöitä sun muita. Kyllä oli hirveää hommaa.

Vaadit kunnon aineet ja tiskikone kuntoon, eihän tosta muuten mitään tule.

Menikö sulla kauan aikaa illassa ?

Entäs Mirena?

ap

Reilu 3 tuntia.

Onhan se joo, ja kun pitää sen puhtaana niin tulee puhdasta jälkeäkin. Joskus työpaikalla on tuuraamassa olemattoman keittiöalan kokemuksen omaavia ihmisiä, heillä on välillä vähän homma hakusessa ja kestää pitempään sen tiskin hoitaminen. Ei se välttämättä ole niin yksinkertaista miltä kuulostaa :D

ok, tiskikone oli varmasti tehokas :)

Menipäs kummaan järjestykseen tekstit...

Mäkin oon suurtalouskokki terveyskeskuksessa.
Tiskarin työaika on n. 7 tuntia. Aikaan sisältyy kahvitauko 10 min ja ruokatauko 20 min. Koko ajan ei tarvi tiskata pää märkänä.
Tiskarille kuuluu patojen ja pakkien pesut. Liotusallas on kyllä ihan ehdoton. Sinne kunnon liotusaineen niin ei tarvi kun huuhdella ja heittää koneeseen. Meillä Metoksen tunnelikone joten tiskiä mahtuu.
Potilaiden ruoankuljetuskärryt pestään, samoin kuljetuskärryt yms.
Ruokailun jälkeen on toinen ihminen ottamassa puhtaita astioita vastaan ja vie niitä paikoilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mäkin oon suurtalouskokki terveyskeskuksessa.
Tiskarin työaika on n. 7 tuntia. Aikaan sisältyy kahvitauko 10 min ja ruokatauko 20 min. Koko ajan ei tarvi tiskata pää märkänä.
Tiskarille kuuluu patojen ja pakkien pesut. Liotusallas on kyllä ihan ehdoton. Sinne kunnon liotusaineen niin ei tarvi kun huuhdella ja heittää koneeseen. Meillä Metoksen tunnelikone joten tiskiä mahtuu.
Potilaiden ruoankuljetuskärryt pestään, samoin kuljetuskärryt yms.
Ruokailun jälkeen on toinen ihminen ottamassa puhtaita astioita vastaan ja vie niitä paikoilleen.

No mutta tuo 7 tuntia olisikin aivan huippu aika, ei tarvisi juuri kuten sanoit, "pää märkänä" tehdä ilman taukoa töitä. Tiedätkö muuten, että kun minulla on koeaika 4kk , niin jos saan erään toisen työn niin kauan minulla irtisanomisaika?

Kiitti :)

ap

Jaa-a, oisko se se 2 viikkoa tai viikko ainakin. Tai sit vaan sanot entiselle paikalle moro ja lähdet uuteen. Ei hajuakaan et miten menee.

Ite tykkään tuosta tiskarin vuorosta. Se on sellainen "aivojen lepuutus" vuoro. Muissa vuoroissa saa välillä painaakin "pää märkänä".

AP:lle, toivottavasti löydät paremman työn ja paikan =)

Eikös tuo koeaika ole nimenomaan sitä varten, että työntekijä tai -antaja voivat lopettaa työsuhteen tosta noin vaan. Eli työntekijä voi sanoa että sori, en tuu enää huomenna kun sain paremman paikan.

Eikös tuo koeaika ole nimenomaan sitä varten, että työntekijä tai -antaja voivat lopettaa työsuhteen tosta noin vaan. Eli työntekijä voi sanoa että sori, en tuu enää huomenna kun sain paremman paikan.

Niin

Yhteistyössä