tätsykkä soitteli ja en tiedä nyt otanko vai enkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miisa

Vieras
sitä hyvä joulumieli 70 euroa? Sanoin ilmoittavani huomenna otanko, periaatteessa löytäsin käyttöä, toisaalta joku muu sais varmaan enemmän apua, mutta sanoi että viimesiä viedään tässä kylässä että ne ihan oikeasti oikeasti tarvitsevat ovat saaneet täällä päin. Meillä aika vaikea vuosi takana, sossussa ollaan käyty ex-miehen temppujen takia useaan otteeseen, mutta tämän illan mietin tarvinko sen vai jätänkö ottamatta? Tulis kyllä varmaan kauheita oman tunnon tuskia jos sen otan, kun nyt ei niin kauhean tiukoilla edes eletä .Enkä valita että tätäkin tarjotaan, voi voi. Vaan mietin että kestääkö mun omatuntoni ottaa sen, meidän tapauksessa kyseessä on varmaan nimenomaan tuoda hyvää joulumieltä meidän perheelle!

siis ei niitä jaeta ainoastaan siitä syystä että on rahasta todella pula vaan just sen hyvän mielen takia myös..
tietty sä otat sen vastaan etkä pode yhtään huonoa omaatuntoa

Minä kävin eilen hakemassa hyvä joulumieli lahjakortin. Työttömänä olen ollut kohta vuoden ja tuolla lahjakortilla saa hyvin ostettua jouluruokia tai lahjoja lapsille k-ryhmän kaupoista . Täällä meilläpäin se annetaan vähävaraisille lapsiperheille pääasiassa..

En asu jossain missä asuu vain rikkaita, vaan asun jossain jossa minulla ei ole kavereita eikä ystäviä. Aika uusi olen, aikuisena se vaan on niin paljon vaikeampi tutustua =/ .

ota nyt vaan se kortti ja nauti siitä |O

jos sille linjalle lähtee että aina on joku köyhempi ja tarvitsevampi niin se jatkuu loputtomiin... ja sen määrittelykin että kuka nyt on riittävän köyhä tai pahoinvoiva, saadaan venytettyä ihan uskomattomiin mittoihin koska seuraavana voidaan ruveta pohtimaan sitä, kuka on "oikea" köyhä ja kuka ihan omaa syytään jne

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
ota nyt vaan se kortti ja nauti siitä |O

jos sille linjalle lähtee että aina on joku köyhempi ja tarvitsevampi niin se jatkuu loputtomiin... ja sen määrittelykin että kuka nyt on riittävän köyhä tai pahoinvoiva, saadaan venytettyä ihan uskomattomiin mittoihin koska seuraavana voidaan ruveta pohtimaan sitä, kuka on "oikea" köyhä ja kuka ihan omaa syytään jne

no kun ap sanoi vähn siihen tyyliin, että ei tiedä mihin käyttää rahan, joten lapsiperheissä on kuitenkin paljon ylivelkaisuutta ja sairautta ja pieniä tuloja ja isoja asumiskuluja, jotka vie isommatkin palkat eikä oikeastaan jä mitään.
joten jos ei tahdo keksiä...
asutko ap vuokralla vai omassa ja onko velkaa?

asun vuokralla, ainakin toistaisesksi.Ei ole velkaa, olen osa-aikaisena töissä ja sitten kotona,lapseni eivät ole päivähoidossa. Lapseni ovat hyvin puetut, tosi nätisti omasta mielestäni. Tykkään kierrättää, joten meillä ei mene kuitenkaan vaatteisiin tai huonekaluihin paljoa rahaa. Osaan säästää ja säästän näistäkin aina mitä en osta uutena, uutena. En tohdi edes sanoa paljon on kuukausi tulomme.

Kyllä mä otin viime vuonna vastaan, vaikkei ihan köyhiä ollakaan. Mutta kyllä se helpotti joulua, sain sillä osan ruuista ja lapsille yhdet paketit lisää (siis paketit ostin omilla rahoilla)

Yhteistyössä