Hae Anna.fi-sivustolta

Tatuoinnin poisto

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Pois pois pois..., 08.08.2005.

1. Pois pois pois... Vierailija

Hei!
    Olisiko kukaan joka on poistanut tatuointinsa laser hoidolla?
    Tai leikkauksella?
    Millä keinoilla voi tatuointeja poistaa?
    Onko omakohtaisia/kuultuja tarinoita niitten onnistumisesta?
    Minulla itsellä jalassa, erittäin näkyvässä paikassa noin 10cm tatuointi, tumma kuin mikä...
    Tatujoija ei kuunnellut toiveita, ja siitä tuli ruma musta klöntti...
    Idiootti olen kun sen otin 3 v sitten ja harmittaa kamalasti, ja minun olisi se pakko poistaa työni ja ennen kaikkea ITSENI vuoksi. Jotain jonka piti ""Kaunistaa"" rumentaa koipea nyt niin etten voi käyttää edes hametta..
    Olisi pitänyt todella vielä kaiken sen miettimisen jälkeen miettiä vielä kerran ottaako sen tatuoinnin vai ei....!!!!!
    No mutta kun siinä se killuu niin ei tässä muukaan auta kuin poistaa se....
    Kysyin laser hoidoista, ne maksoivat alkaen 325e/kerta ja niitä tarvitaan ainakin 10 hoitokertaa!!!!
    Herran isä!!!
    No itsenihän tähän liemeen olen saanut..
    Neuvoja...??
    Kiitos ja oikein hyvää loppukesää kaikille!

2. hei Vierailija

oletko käynyt toisella tatuoijalla, joka voisi korjata kuvaa?
    kävitkö laittamassa tatskan ihan ammattilaisella?

3. tuttua Vierailija

Hei, itseltäni on poistettu iso tatuointi vasemmasta olkavarresta. Ainoa paikka Suomessa, jossa tatskan saa arvetta pois, on Sairaala Laseri. Varaudu pitkään ja kivuliaaseen ja erityisesti kalliiseen hoitoon, mutta se on sen arvoista. Aloita hoito heti ja käy niin usein kuin sinulla on varaa. Voin vannoa, että tunne on aivan mielettömän ihana kun ei enää tarvitse hävetä ""leimaansa"". Toistan siis vielä - hoito on sen arvoista.

4. Tatskan omaava... Vierailija

En valitettavasti voi alkuperäistä neuvoa,mutta kysyn että ihanko oikeasti poisto maksaa noin törkeän paljon? Yli 300e kerta ja se kerrotaan vielä 10? Huh huh. Toivottavasti tämän viestiketjun lukee mahdollisimman moni,joka harkitsee tatskaa. Kannattaa ehkä miettiä se tuhat kertaa ainakin millaisen kuvan haluaa ja se paikka. Kannattaa miettiä ammattia,tai tulevaa ammattia ym... Itse mietin useamman vuoden Tatskan ottamista ja sitten kun sen päätin ottaa,niin otin sen sellaiseen paikkaan missä sen saa esille,mutta normaali vaatetuksella piiloon. (lapa) omassa työssäni en voisi näytellä kuvaani. Alkuperäiselle! Toivottavasti löydät ratkaisun kuvasi poistamiseen,ja toivon,että edullisemmankin vielä!

5. pois pois pois... Vierailija

Kiitos kaikille vastanneille, joo olen ottanut kuvan ""ammattilaisella"", ihan tatuointi liikkeessä.
    Kyselin hieman yksityissairaaloista ja tatuoinninpoisto leikkamalla olisi noin 400e. Tietysti jää arpi, mutta hieman huokeampi vaihtoehto se olisi....
    Kyllä olen miettinyt kovasti laserilla poistoa. Uskon kyllä kanssa että se on vaivan, kivun ja rahan arvoista... Olisi se kyllä upea tunne jos sen pois saisi.
    Mutta siis todella kaikille jotka keksivät ottaa tatuoinnin hetken mielijohteesta---- MIETTIKÄÄ vielä hetki....
    Tai mikä minä olen paasaamaan, mutta siis (itseaiheutetun) vahingon viisastuttamana miettikää. Voi tulla kallis keikka niin kuin mulle.
    Mutta onnea kaikille tatskanottajille ja poistajille;)
    Iloista loppukesää kaikille!

6. piip Vierailija

Mielenkiinnosta kysyisin, miten tuo leikkaus tapahtuisi, siis leikattaisiinko kuva vain pois vai tehtäisiinkö siihen ihonsiirto? Minkä kokoinen kuvasi tarkalleen on? Itselläni on kuva, jonka poistoa olen joskus miettinyt, kuva ei sinänsä ole huono, mutta paikka sille on... Joskus tuntuu että ottaisin mieluummin arven siihen tilalle... Laserhoitoihin en halua ruveta.

7. pois pois pois Vierailija

Jos kuva leikattaisiin pois niin ihonsiirto on mahdollinen..
    Riippuu tosiaan minkäkokoinen tatuointi on.
    Ne leikkaa sen kuvan pois ja ompelee haavan reunat yhteen, jos alue on pieni. Mutta jos se on suurempi (??cm), niin silloin voidaan joutua turvautumaan ihonsiirtoon.
    Se leikattaisiin kuulemma paikallispuudutuksessa, mutta jos ihonsiirto on tarpeellinen sitten se menee leikkaussalin puolelle.
    Sitä mietin että millainen arpi siitä jää, mutta olisin kyllä onnellisempi arvesta kuin kamalasta kuvasta...
    Tatuointini on noin 10cm korkea, eikä kauhean leveä, mutta pelkään että se on sen verran suuri että ihonsiirto voi olla ainoa vaihtoehto.
    Laser voisi olla jees vaihtoehto, ja vaikka se maksaa itsensä takaisin, en tiedä mistä saisin sellaiset rahat....
    Kyllä olen pöllö kun tuon kuvan menin silloin ottamaan!!!!

8. vielä Vierailija

ap oletko harkinnut mennä korjaamaan jollekkin kunnolliselle tekijälle(kyselet esim.netistä hyviä) jotkun on korjauttanut omansa ihan erinäköisiksi ja värisiksi..?

9. tietoa? Vierailija

Onko uusia kokemuksia tatuoinnin poistosta laserilla? Mitä eroa on eri lasereilla, olen miettinyt just Sairaala Laseria, siellä on rubiinilaser ja Eiran sairaalaa jossa on q-switch laser. Mulla on myös aika huonosti tehty, epätasainen tatuointi jonka otin n. 10 vuotta sitten. Olen käsittänyt, että mitä vanhempi tatska, se on helpompi poistaa laserilla? Voi olla että olen väärässäkin.

Luulen että laser on nykyään aika tehokas konsti poistamiseen, kun miettii leikataanhan laserilla silmiäkin joka on paljon varovaisempaa ja tarkempaa hommaa kun joku ihon hinkutus:)

10. Kamala tuli Vierailija

Paljon maksoi ja nyt on kuin palovamman jälki, isompi kuin tatska. Voi tyhmää minkä tein. Poistettiin Ruotsissa.

11. mik985hi Vierailija

Mulla on poistettu kaksikin tatuointia leikkaamalla. Toiseen jäi aika näkyvä arpi, toiseen ei(eli riippuu myös tatuoinnin paikasta millainen arpi jää). Itseä ei arvet häiritse ollenkaan, olen vaan tyytyväinen kun oon tatskoista päässy eroon. Vielä on taska jäljelläkin, mutta poisto on niin kallista etten oo vielä ainakaan saanu aikaiseks mennä uuteen poistoleikkaukseen. Mutta itse suosittelisin leikkausta, mun mielestä siisti, helppo ja kuva lähtee kerralla, toisin kun laserilla poistaessa. Niin ja mulla kahden kuvan poistoleikkaus maksoi suunnillen 1000 euroa ja kumpikin kuva oli n. tulitikkuaskin kokoinen(toinen vähän isompi).

12. inkkuliini Vierailija

Leikkauksessa on tosiaan se riski, että jää arpi, joka on hyvin näkyvä. Eli vaihdat harmin toiseen harmiin. Ja arvelle ei oikein voi mitään...

Eli suosittelen tuota laseria. Rubiinilaser lienee ainoa, jolla saadaan hyvä lopputulos.

Olenpa muuten miettinyt, että tuossa tatuointien poistossa on tulevaisuudessa valtava bisnes, kun aikuistuneet nuoret otattavat pois katumiaan tatuointeja... Pitäisi varmaan vaihtaa alaa..

13. varokaa Vierailija

Luin juuri että tatuoinnista voi tulla syöpää. Väriaineet ovat vaarallisia, sisältävät jopa syanidia, lyijyä, sinkkiä jne...

14. minä.. Vierailija

Multa poistettiin 8. vuotta sitten keskussairaalan politoimenpiteenä, ja maksu oli polimaksu, silloinen 120mk. Kuva oli tikkuaskin kokoinen.
    Laserilla otettiin ja tosi huomaamaton arpi olis jäänyt, jollei olis tulehtunu.
    Koko toimenpiteen kesto n. puol tuntia.
    Ei ollu kallista eikä aikaavievää.

15. Suomessa ammatti-ihmisillä käytettävät ovat tarkistettuaj ja turvallisia. Toki on jätettävä varaus jollekin harvinaiselle allergiselle reaktiolle. Mutta juuri tän, sekä sen jäljen takia kannattaa mennä ammatti-ihmisen luo, eikä alkaa siinä vaiheessa pihistelemään rahojaan.

16. ----- Vierailija

Miten laserilla poistoon vaikuttavat tatuoinnin ikä ja värit? Entä epätasaisuus? Onko vanhempi oikeasti helpompi poistaa?

17. huhhei Vierailija

Uusia kokemuksia poistosta leikkaamalla ja ihoa kiristämällä? Itse menossa ensi viikolla poistattamaan.

18. LLL Vierailija

Ja mikäpäs sitä syöpää ei aiheuttaisi? Taitaa tulla uusia tutkimustuloksia ihan viikoittain milloin mistäkin.

19. allekirjoittanut Vierailija

Tule ihmeessä kertomaan miten poisto onnistui! Moni (myös allekirjoittanut) on siitä varmasti kiinnostunut jos/kun suunnittelee oman kuvansa poistoa.

20. huhhei Vierailija

Juu toki voin kertoa kun toimenpide on tehty. Lääkärin mukaan näitä tehdään melko paljon, harmi kun netistä ei löydä kertomuksia ennakkoon luettavaksi.

21. huhhei Vierailija

Nyt on poisto takana, leikkaus kesti vajaan tunnin paikallispuudutuksessa. Päällä on kovat teippaukset joita on pidettävä yhtä soittoa reilu viikko ja sen jälkeen vaihdettava muutaman päivän välein. Kahden kuukauden päästä käyn lääkärillä näyttämässä. Hieman särkee, mutta ihan hyvin sain nukuttua ilman särkylääkkeitä. Nyt tosin taitaa tarvita. Saikkua olisi saanut, mutta kun olen tämän päivän jälkeen loppuviikon poissa, en kysynyt siitä sen enempää.

Kävin siis ihan plastiikkakirurgilla ja maksoi n. 300 euroa.

22. kyl se Vierailija

punainen läikkä siitä haalenee ajan mittaan.

23. allekirjoittanut Vierailija

Kiitos kun tulit kertomaan kokemuksestasi! Saako vielä sen verran udella, että kuinka iso tatuointi sulla oli ja missä? Missä kävit poistattamassa sen? Ja miten homma ihan käytännössä tapahtui, leikattiinko ihosta palanen pois tms. Kiva jos viitsit auttaa tietämätöntä!

24. huhhei Vierailija

Sen koko oli suunnilleen 2x5 cm ja se oli rinnassa. Ja ihan pala lähti ja reunat ommeltiin umpeen, lääkäri selitti alkuun mitä tekee. Hommassa meni vähän kauemmin, mitä olin ajatellut mutta teki varmasti huolella ompeleet. Arpi oli heti aika siistin näköinen. Alkuun ei saa urheilla, saunoa eikä uida. En tiedä saako täällä mainostaa paikkaa, mutta kyseessä Helsinkiläinen paikka. Osa lääkäreistä tekee toimenpiteitä mun käsittääkseni useammassakin paikassa. Voin kertoa lisää kun saan noi teipit ekaa kertaa pois, miltä näyttää. Tänään ainakin särkee.

25. ingmar Vierailija

Nii, aiheeseen liittyen. ootteko nähneet "profade" nimistä salvaa, mitä mainostetaan?
    Aika paljon luvataan? Tiedä sitten toimiiko? Ja myykö joku suomessa?
    Ajattelin vaan ilmoittaa asiasta. Kertokaapas, jos jollain on kokemusta?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri