Tatuointi vuosien jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tatuointi vai ei?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tatuointi vai ei?!

Vieras
Kiinnostas tietää onko kenellekkään tullut allergiaa vuosien jälkeen tatuoinnin otosta ja jos on niin minkälaista?
Pelästyin kun luin että tatuointi voi aiheuttaa allergiaa vuosien päästä sen otosta... onkohan totta?

Mulle on tullut.. se syhyää ja ärtyy tosi herkästi. Siihen on tullut myös jotain ihme patteja, joka puolelle. Varasin ajan lekurille ja menen näyttämään, koska tatuoitu alue on koko kesän oireillut. Tatuointi on noin 4v vanha.

Tatuointi voi vaikeuttaa joitain sairaalassa tehtäviä toimenpiteitä, esim. epiduraalin antamista ja magneettikuvausta.

En ymmärrä, miksi joku vapaaehtoisesti haluaa kehoonsa myrkkyjä. Väriaineet ovat todellisia myrkkyjä ihmisen elimistölle. Väriä pääsee varmasti liukenemaan ajan myötä elimistöön.

Mulla joskus tatuoinnit nousee koholleen ja kutisee. Menee kylläkin ohi parissa tunnissa ja voi mennä vuosia ennenkun sama kuva alkaa kutisemaan.

Nimimerkille "bioinsinööri", tatuointimusteet on tänä päivänä tutkittuja, kasviperäisiä värejä. Ja ei estä epiduraalin antamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24563177:
Mulla joskus tatuoinnit nousee koholleen ja kutisee. Menee kylläkin ohi parissa tunnissa ja voi mennä vuosia ennenkun sama kuva alkaa kutisemaan.

Nimimerkille "bioinsinööri", tatuointimusteet on tänä päivänä tutkittuja, kasviperäisiä värejä. Ja ei estä epiduraalin antamista.

Mutta ne vaikuttavat tuohon magneettikuvaukseen ainakin. Vaikka kuinka sinulla on "tänäpäiväinen" tatuointi, ei sinulle voida välttämättä tehdä magneettikuvausta.

Ikinä ei pidä sanoa, että ei ikinä. Mutta en todellakaan ottaisi tatuointia. Mautonta ja rumaa minusta.

[QUOTE="Vieras";24563230]Mutta ne vaikuttavat tuohon magneettikuvaukseen ainakin. Vaikka kuinka sinulla on "tänäpäiväinen" tatuointi, ei sinulle voida välttämättä tehdä magneettikuvausta.

Ikinä ei pidä sanoa, että ei ikinä. Mutta en todellakaan ottaisi tatuointia. Mautonta ja rumaa minusta.[/QUOTE]

Kyllä mulle on magneettikuvauskin tehty, vieläpä alueelle jossa on tatuointi :)

[QUOTE="...";24563143]Mulle on tullut.. se syhyää ja ärtyy tosi herkästi. Siihen on tullut myös jotain ihme patteja, joka puolelle. Varasin ajan lekurille ja menen näyttämään, koska tatuoitu alue on koko kesän oireillut. Tatuointi on noin 4v vanha.[/QUOTE]

Millaisia patteja? onko ne patit isoja, kipeitä...?

Yhteistyössä