tav. maitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirtyminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10 kk:n iässä aloitin viilit, jugurtit jne. sitten n. 11kk:n iässä aloitin maistattamaan maitoa, joskus sekoitin tutteliakin sekaan, mutta joi kyllä ilmankin. ei siis pitänyt makua mitenkään outona. hyvin on vatsa kestänyt ja nyt jätettiin tutteli kokonaan pois. lapsi 1v.

maidon annoin ensin pieninä määrinä ja pikkuhiljaa sit enemmän.

Meillä poika on jokusen päivän alle 10 kk ja viime viikolla annoin jogurttia ekan kerran ruokalusikallisen verran. Pojalla meni vatsa sekaisin joten ajattelin odotella vielä ainakin kuukauden verran ennen kuin kokeillaan uudestaan.

Itsellä nyt 11kk ikäinen poika. Alettiin maistelemaan viiliä, maustamatonta jogurttia ja raejuustoa siinä 10 kk:n ikäisenä. Nyt olen parin viikon aikana keittänyt aamupuuron maitoon (iltaisin syödään puuro veteen tehtynä jos maidosta jotain mahavaivoja tulee niin ei sitten yötä haittaa). Ja kun ei mitään mahavaivoja tai muuta ole nyt tän kuukauden aikan ilmaantunut, aloitettiin viikonloppuna maistelemaan maitoa ihan maitona Naniin pieni määrä sekoitettuna. Vähitellen aina laitan tavallista maitoa lisää ja vähennän Nannia.

mun tyttö on 9 kk. mä olen alkanut antaa sille tavallista maitoa nokkamukista vähintään lounaalla. juustoa syö myös. jugurttia ja viiliä oon yrittäny tarjota, mut ei oikein tykkää.

tuon maidon kanssa olen ajatellu, että annan aamupäivisin / päivisin noita ensimmäisiä totutteluja. jos vatsa menee sekaisin hieman, niin ei ainakaan vaikuta enää yöllä... mut ei tuolle mitään väänteitä ole tullu. kakkakin ihan normaalia.
tuota tavallista maitoa lisään vähä vähältä päiväannosta niin, että 10 kk iässä jätetään tutteli kokonaan pois.

meillä siirryttiin hapanmaitotuotteisiin 10kk iässä ja 11,5kk aloitettiin tavalliseen maitoon totuttelu vähitellen. Rintamaitoa riitti 1v1kk ikään saakka kylläkin muuten, paitsi velleissä jotka tehtiin tavalliseen maitoon.
Lapsi sai maitoruven tavallisesta maidosta joten nyt meillä on käytössä yömaito ja velliin + rahkaan lisätään pussillinen lactobasilleja. Näin posket ja kyynärpäät / polvet pysyvät edes jollain tavalla normaalin oloisena eivätkä ole verillä.
Jos lapselle antaa tavallista maitoa (hyla on pahinta) niin vartissa on ihan punaiset posket ja iho rikki.
Eli yömaito tai luomumaito ovat tuotteita joilla ihan maidon juominen kannattaa aloittaa.

Yhteistyössä