Tavarakaaos ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emppuliu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emppuliu

Vieras
Miten tätä rojua voi olla näin paljon. Olen jo useamman viikon yrittänyt saada jonkinlaista järjestystä aikaiseksi, mutta tavaraa vain riittää. Kirpparille olen laittanut monen monta laatikollista, ystäville on lähtenyt kassikaupalla lasten vaatteita, roskikseeenkin on mennyt useapi säkillinen, tuntuu vaan ettei mikään muutu. Vaatteita meillä ei ole mielestäni mitenkään paljon, mutta jatkuva pyykkirumba tuntuu välillä toivottomalta. Yhden paikan kun saa siistiksi, niin toinen on entistä kauheampi. Ärsyttää joulu jo valmiiksi, kun lapset saavat lahjoiksi kaikkea turhaa, vaikka kuinka yritän sanoa sukulaisille yms. että ei tarvitse olla jokaista kivannäköistä juttua ostaa.
Ei mulla muuta, palaan järjestelemään paikkoja.

Minä tein joku vuosi kun teineillä oli pahin tavarakaaos kamalan tempun. Ilmoitin, että otamme vastaan joululahjaks vain aineettomia lahjoja, kuten lippuja teatteriin, uimahalliin ja elokuviin tai lehtitilauksia, soittotunteja tai vastaavia lupauksia lasketteluretkestä tai muusta vastaavasta kivasta.

Nyt suhtaudunkin joululahjoihin hyvin harkiten ja vain kasvatamme olemassa olevia leikkikokonaisuuksia eikä uusia systeemejä hankita.

Tsekkailepa vielä lasten leluja että mitkä on sellaisia millä ei juurikaan leikitä? Jokaista joululahjaa vastaan yks vanha "turhaksi käynyt" lelu pois.

Toinen vaihtoehto on pistää iso osa leluista varastoon ja aina välillä vaihtaa leluja..

Tai sitten rankasti vaan sekä leluista että vaatteista ym,jokaista uutta vastaan yhdestä vanhasta luopuminen.

Yhteistyössä