Hae Anna.fi-sivustolta

TAVARAN TALTUTTAJAT JA ROMUN RAIVAAJAT!!!

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä suris, 01.12.2007.

1. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kai niitä vois antaa johki teattereihin rekvisiitaksi tai päiväkoteihin/kouluihin leluksi... kai miehesikin antoi luvan erota niistä,ettei tule hänelle yllätyksenä =D

2. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Huutonetti ei ollut oikeen mun juttu,mutta kun elämme tätä teknistä aikaa niin facebook kirppis on osoittanut erittäin toimivaksi. Noita fb-kirppiksiä kun on lähes joka paikkakunnalle omat sivunsa,nii ei sitten se tavaran noutokaan ole ylivoimaista. mulla olis vielä pari jätesäkillistä vaatetta,kassillinen kenkiä,kirjoja muutama kymmen..huh huh.. kun pääsis eroon niistä ja sais muutaman lantinkin vieläniin ai että!
    meillä on 12 neliön pitkänomainen vaatehuone joka täynnä roinaa,laidasta laitaan..haaveena olisi saada romuraivattua niin paljon että sais tehtyä siitä yhden ylimääräisen huoneen,vaikka askarteluhuonenn tms. nyt kyllä tuntuu ettei saa ikinä aikaiseksi,,

3. ärripurri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Juu yksimielinen päätös tämä on, noita on katsottu vuosien kuluessa ihan riittävästi ja niistä on saatu irti kaikki ilo mitä voi. Otetaan nyt valokuva vielä muistoksi varmuuden vuoksi jos ikävä yllättää ;-)

Kaveri kehui myös myyneensä paljon kirjoja fb-kirppiksellä, sitä pitäis kokeilla. Kirjoista on ollut hankala päästä eroon huutiksen kautta ja niitä tulee ostettua sieltä aina lisää vaikka ei pitäisi.

4. Kysyppä... Vierailija

Lainaus: "... koska olen lapsesta asti säästänyt jotain pieniä juttuja jotta voin omille lapsilleni antaa, nyt tuntuu pahalta luopua niistä joistain kun niitä on niin monta vuotta vaalinut. ..."

... lapsiltasi haluaako he niitä pieniä säästämiäsi juttuja.

5. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielestäni Tori.fi on hyvä sivusto päästä eroon tavaroista, kun vaan hinta on kohdallaan. Hyvää on se, että voit hakea asioita esim. Pirkanmaalta, jolloin kaikki myytävä on suhteellisen lähellä.

Juuri pääsin eroon n 30:stä Mehukatti-kanisterista, kun ilmoitin Torin annetaan-osiossa.
    Että kannatti nähdä sekin vaiva. Jokin kalastuksen harrastaja ne haki.

6. Nenenee Vierailija

Kokeile Netcycleria; anna ilmaiseksi tai vaihda vaikka kahvipakettiin tai muuhun käyttötavaraan!

7. ärripurri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miksiköhän tuo tori on jäänyt multa kokonaan huomiotta. Ostetaan -osastoa selailin ja sieltähän saa ihan uusia ideoita. Taidanpa tarjota joitakin säilössä olevia tavaroita kiertoon kun tarvitsijoita näyttää olevan..

8. smiuge Vierailija

Jos saisin tietää, että meille tulisi tänään 30 ihmistä syömään, niin kaapeista varmaan löytyisi tarpeeksi tarvikkeita.

Kävin eilen kaapit läpi, että otan käyttöön jos jotain on menossa vanhaksi ettei roskiin tarvitse heittää ja taas kerran ihmettelin ruoan määrää kahden ihmisen huushollissa.

Tällä viikolla päätin kokkailla ruokaa niin paljon kuin vain ikinä viitsin ja täytän pakkasen valmiilla ruoka-annoksilla, mutta ongelma tuleekin sitten siitä etten täyttäisi kaappeja taas uudestaan... Halvalla ostan, kun hyvää näen, mutta liika on kai liikaa...

9. suski87 Vierailija

Itse olen jo aiemmin innostunut toisen harrastukseni kautta bloggailusta, ja kunnolla raivausta aloittaessani onnistuin löytämään hyvin vertaistukea muutamista aihetta käsittelevistä blogeista. Omia lemppareitani ovat olleet nämä:

Sotkuholistin päiväkirja
    Minimalismin ilo
    Keep It Simple

Noita lukiessa innostuin sitten omaakin aloittelemaan. Saa sitten potkittua itseään paremmin liikkeelle, jos tuntuu että edellisistä julkisesti tunnustetuista edistysaskelista on liikaa aikaa ;) Oma blogi löytyy osoitteesta Tavarahamsterin elämäntaparemontti

Mies välillä minua kiusoittelee tästä uudesta raivausinnostani, mutta siivousta vieroksuvana olen jo alkanut huomata raivauksen tuloksia: asunto tuntuu koko ajan helpommalta pitää kuosissa. Kovin minimalistista tästä ei kyllä ikinä tule, siitä pitävät jo kummankin harrastustavarat huolen. Mutta eipä siihen aktiivisesti pyritäkään, vaan sellaiseen kotoisan siistiin ja nopeammin siivottavaan :)

10. Kirjoittelin tänne joskus aikaisemmin, kuinka olin joutunut tyhjentämään lapsuudenkotiani tavaravuoresta. Ja kuinka nykyisessä kodissa pojan vanhasta huoneesta oli tullut tavaroiden säilytyspaikka.

Kesällä oli tarkoitus käydä huonetta taas läpi, mutta eipä paljon saanut aikaiseksi. Huutonet kauppa on täysin pysähtynyt. Heitin kirjoja ja lehtiä menemään. Vielä on kaikenlaisia tavaroita jäljellä avaamattomissa paketeissa. Ei kuitenkaan niin paljon tai niin arvokasta, että niitä varten kannattaisi vuokrata kirpputoripöytää. Yksi ilta uutisissa oli juttua siitä, kuinka ihmiset heittävät roskiin täysin uusia, käyttökelpoisia tavaroita. No, pelkään että itse kuulun niihin. Vai haluaako joku ihan oikeasti käyttämättömiä Korkeasaari lasten t-paitoja 70-luvulta?

Periaatteessa itselläni on ainakin teoriassa sama ajattelutapa tavaroiden siivouksen suhteen kuin henkilöllä, joka kirjoitti tänne käyvänsä nuoruudenmuistoja kriittisesti läpi. Eli kaikki vanhat rakkauskirjeet ja poikaystävien kuvat roskiin ja ainoastaan tärkeimmät säilytetään kuten päiväkirjat. Kaikkien tavaroiden läpivieminen vie vaan paljon aikaa, koska ne päiväkirjat ja kirjeet ovat siellä sulassa sovussa kaiken muun sälän kanssa.

Olen muuten ollut yllättynyt siitä, että kun olen jutellut ikäisteni naisten kanssa, kuinka moni vielä säilyttää sellaista tavaraa, jonka olen itse jo myynyt pois. Esim.eräs ystävättäreni säilytti kaikki sadat hevoskortit. Ok, me oltiin nuorina "hevoshulluja", mutta ei enää. Ja esim.noista keräilijät maksavat ihan hyvin, joten ei voi ymmärtää, miksi turhaa tavaraa pitää säilyttää komeroissa pölyttymässä.

En juuri osta nykyisin mitään, jota en sitten ihan oikeasti tarvitse. Tavaranpaljous ahdistaa.

11. kaarne Vierailija

Tykkäsin tästä uudesta blogista, varsinkin "järjestyksellä on väliä" herätti ajatuksia, olen yrittänyt niinikään hallita kaosta ostelemalla koreja ja hyllyjä, kehnolla lopputuloksella. "inspiraation voimassa" oli myös kovin tuttuja elementtejä:)

12. heips Vierailija

Tuohon Tavarahamsterin blogiin ei pysty kommentoimaan ilman pakkorekisteröitymistä jollekin sivustolle (olen ihan periaatteesta täysin vastaan tuollaista enkä ikinä rekisteröidy mihinkään turhaan, nettikaupat mukaan lukien - miksi monimutkaistaa asioita miljoonilla tunnuksilla eri paikkoihin kun muutamalla sopivalla pärjää 98% ajasta).

Joten siinä oletuksessa että blogin pitäjä ehkä käy täällä vielä lukemassa kommentoin nyt tähän. Aiheena olli siis se että iltaisin jaksaa hoitaa kotihommia ja täyttää pesu- ja tiskikoneet mutta niitä ei muista aamulla laittaa päälle. Neuvona siis: askartele kivat huomioväriset muistutuskyltit jotka voit kiinnittää vaikka vesihanojen päälle aamua varten kun olet illalla täyttänyt koneet ;)

13. suski87 Vierailija

Pitääkin käydä noita kommentointi asetuksia muuttamassa. Ovat alkuperäisasetuksilla, enkä muistanut että bloggerissa on oletuksena tuo joku rajoitus. Sitten kun vielä muistaisi mistä tuon saa vaihdettua ;)

Pitänee noita muistilappuja harkita. Avainten kohdalla se ainakin toimi, kun ensimmäiset vuodet kerrostaloon muutettua oven sisäpuolella oli iso muistutus avaimista. Aiemmin omakotitalossa kun ei tarvinnut muistaa, että vaikka omaa ovea ei painaisi lukkoon esimerkiksi roskia viedessä, alaovi voikin olla jo lukossa. Opetteluvaiheessa ennen muistilappua sitä löysikin itsensä pariin otteeseen pihalta ilman avaimia ja kännykkää. Onneksi isännöitsijä asui lähellä.

14. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt tulee taas parasta motivaatio-ohjelmaakin telkusta,elikkäs himohamstraajat neloselta..ovat aika järkkyjä jokku jaksot,mut motvaatiota ainakin niistä saa =)

15. ärripurri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Taas olen koittanut vähän harventaa tavaraa ja vähän selkeyttää kämppää, jo edessä häämöttävää jouluakin silmälläpitäen. Auton perässä on jokunen kirjalaatikko, astioita ja muuta pikkusälää. Kauppaamiseen kyllästyneenä aion tällä kertaa käydä niitä tarjoamassa kierrätyskeskukseen.

Mites muilla menee? Aina tulee lisäinspiraatiota, kun lukee muiden kuulumisia. Himohamstereita olen välillä katsellut inspiksen toivossa, mutta niissä kun taustalla on vähän muutakin ongelmaa kuin pelkkä siivoamisen laiskuus, niin joskus jaksot ovat melko ahdistavia. Joku saisi tehdä sarjan ihan tällaisesta "tavis"raivauksesta.

16. Toisille tarpeen Vierailija

Ensikodiit ja turvakodit ilahtuisivat varmasti!

17. minä vaan Vierailija

Aina sitä jostain innostuu käymään tavaroita läpi, nyt olen 2 päivää käynyt läpi laatikoita ja kaappeja.

Kerrankin kirjakaappi on kirjakaappi, eikä kaikenmaailman tavaroiden säilytyspaikka, kirjojen päällä ja edessä oli roinaa, ei ole enää ja kirjoistakin heitin turhat paperinkeräykseen..siistiä ja iltojen pimetessä lukuharrastus herää eloon, toivottavasti.

Lapseni pienet vaatteet, osa uffille ja loput parhaimmat meinaan lahjoittaa vähävarasille perheille jotakin kautta, kunhan vaan tietäsin mitä kautta??? ehkä vauvavaatteet vois viedä sairaalalle. aikasemmin aattelin että möisin ja tienaisin vaatteista, mutta aika haastava homma, läjät vaan kasvaa kun laps koko ajan kasvaa..

Työpaikka meinaa siirtyä kotiin, on kaikenmaailman toimistotavaraa ja koulutusmateriaalia, niitähän ei tarvitse kotona, pois vaan, paperikeräykseen ja ihan roskikseen...mikä lie keräilijä sitä onkaan.

pyyhe- ja liinavaatekaappi kaipaa viel järjestämistä. säilyttelen kaikkee huonokuntostakin että ne vois viedä mökille aina, mutta miksi? mökilläkin saa olla hyväkuntoisia ja miellyttäviä pyyhkeitä ja lakanoita..

joulusiivouksissa ei tartte kaappeihin mennä kun hyvissä ajoin alottaa roinan karsimisen...

18. edelliselle Vierailija

Asun itse Kotkassa. Täällä vastaanottokeskukset (joista yksi erikoistunut ilman huoltajia saapuneisiin alle 16-vuotiaisiin) ja uskonnollinen yhteisö Soihtu ottavat mielellään lastentavaraa.

SPR ottanee vastaan kautta maan.

Seurakuntien diakoniatyöltä kannattaa myös tiedustella.

19. suski87 Vierailija

Meillä aletaan olla pikkuhiljaa tilanteessa, jossa kaapeista ei enää löydy juurikaan turhaa tavaraa. Useampi karsintakierros tämän vuoden aikana on tehnyt sen, että suurin osa ylimääräisestä sälästä on lähtenyt, tavaroille alkaa oikeasti olla omat paikkansa ja ne tavarat mitä on päätetty pitää mahtuvat omille paikoilleen. Ja mikä parasta; säilytystilojen väljentyminen ei ole edellyttänyt uusien säilytyskalusteiden hankintaa, vaan olemme päin vastoin pystyneet luopumaan muutamista.

Täysin selvillä vesillä ei täälläkään kuitenkaan vielä olla. Esimerkiksi miehellä on vielä läpikäymättä roolipelikirjansa, joita hänellä on laatikoittain. Itse kaipaisin myös lisää väljyyttä eteiseen, mutta en silti osaa tällä hetkellä karsia kengistä tai ulkovaatteista enempää, vaikka määrä tuntuu isohkolta kahden ihmisen talouteen.

Myöskään sisääntulevan tavaran määrää ei olla vielä osattu täysin rajoittaa. Tällä hetkellä se ei ole kuitenkaan ongelma, kun tavaraa on saatu koko ajan lähtemään enemmän kuin sitä on tullut. Kirjojen ja leffojen kohdalla on alettu myös entistä kriittisemmäksi sen suhteen, mitä hyllyyn jätetään. Niiden suhteen onkin nykyisellään periaatteena, että uusia saa hankkia aina jos tulee jotain kiinnostavaa vastaan, mutta uusien tullessa on aina käytävä läpimyös vanhat, ovatko ne kaikki yhä sellaisia mihin haluaa vielä palata. Sen lisäksi tuntemattomien kirjojen ja leffojen suhteen lopullinen päätös tavaran pitämisestä tehdään katsomisen/lukemisen jälkeen: ellei leffa/kirja ole oikeasti jomman kumman mielestä ehdottomasti hyvä, päätyy se divarille tai kirpputorille.

Leffahyllyyn olemme laittaneet oman pienen hyllyn myös katsomattomille elokuville; hankitut uudet elokuvat menevät ensin sille, josta kumpikin näkee mitä uutuuksia kotoa löytyy. Katsomisen jälkeen elokuva menee sitten joko omaan kategoriaansa tai pois. Tämä auttoi alkuun myös karsimisesta, kun katsomattomien hyllyä täytettäessä löytyi useampiaelokuvia, joita kumpikaan ei ollut nähnyt, eikä oikeastaan edes välittänyt nähdä (näitä oli tullut esimerkiksi erilaisten paljoustarjousten kautta hankittaessa jotain oikeasti kiinnostavaa). Niiden seistyä jonkin aikaa katsomattomien hyllyssä kummankaan haluamatta niitä nähdä, siirtyivät ne suoraan divariin. Ja nykyään meillä ollaan paljon kriittisempiä sen suhteen, milloin esimerkiksi 3kpl kympillä tarjouksiin kannattaa oikeasti tarttua.

20. ärripurri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kysymys tyynyistä. Tietäisittekö, onko pk-seudulla tai tässä jossain lähikunnissa esim. eläintaloa joka ottaisi vanhoja tyynyjä vastaan. Kaverilta sain muutamia vanhoja tyynyjä lahjoitettavaksi Hesylle ja omiakin olis, mutta Hesyn sivujen mukaan eivät otakaan enää tyynyjä vastaan kissojen käyttöön. Nyt oon pulassa näiden tyynyjen kanssa :p

21. minä Vierailija

just laitoin 2 tyynyä kaatopaikalle menemään, en tiennytkään että ne voisi mennä kotieläimillekin, miten tuo ajatus ei ole tullu mieleenkään????
    jos haluais vähän siistimmän näkösiä, niin nehän vois päällystää sisustukseen sopivaks...

22. Spädä Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Laita energiajaekeräykseen. Jos HeSy:llä on tarpeeksi tyynyjä, niin ei niitä muuallekiaan voi oikein viedä. Kannattaako muutaman tyynyn takia stressata?

23. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Saitteko raivattua jouluksi paikat putsinkiin,vai aloitatteko uuden vuoden raivaamalla? =)

24. kaarne Vierailija

Vasta vuodenvaihde inspiroi tositoimiin, muutenkin olen enemmän vuodenvaihde- kuin joulusiivouksen harrastaja. Joulusiivoukseni on kevyt pintaputsinki.

Kaksi täyttä banaanilaatikollista tavaraa lähti, toisessa lähinnä vaatetta, toisessa turhia koriste-esineitä ja sellaisia käyttöjuttuja joita emme tarvitse tai vain kovin harvoin. Ja perkasin joka ainoan vanhan aikakauslehden ja sanomalehdet kierrätyspaperiin. Kun ei niitä koskaan tule luettua enää.
    Lisäksi lahjoitin Aku Ankan taskareita kirjastoon. Ja laitoin kiertoon joulukoristeita joita en enää halua ripustella ensi vuonna. Tietyt vuodesta toiseen tutut ovat kyllä rakkaita, mutta sitten on se liikkuva ja vaihtuva osio.

Tulipa tilaa ja harjoitukset jatkuvat.
    Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!:)

25. heips Vierailija

No niin, mitäs sivua suosittelisitte Huuto.netin seuraajaksi? Kyllästyttää niin pirusti nuo näemmä yhä tihenevässä tahdissa toistuvat myynnin rapautukset. Sellaista ahneutta ei yksinkertaisesti voi tukea.

Eli täysin ilmaista, toimivaa nettimyyntipaikkaa etsiskellään? Kokemuksia Netcycleristä, Tori.fi:stä tai jostain muusta verrattuna Huuto.netiin? =)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri