Hae Anna.fi-sivustolta

TAVARAN TALTUTTAJAT JA ROMUN RAIVAAJAT!!!

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä suris, 01.12.2007.

1. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meilläkin pitäisi ja taas kerran pitäisi, muuttaa vähän huonejärjestelyä ja se vaatii pientä remonttiakin. Se on jäänyt tekemättä kun miehellä on nyt kiire töissä, tulee uusia kananpoikia ja kylvääkkin pitäisi.
    Tarkoitus on vielä tämän vuoden puolella remontoida meidän makkari josta tulee pojalle oma huone ja hän saa isomman sänkynkin, 120 cm, ollaan miehen kans mahduttu hyvin siinä nukkumaan.
    Me muutetaan muksujen huoneeseen josta pitää seinät maalata. Sitten on yksi tyhjä huone johon niinikään pitää lattia laittaa ja siellä on tavaraa aivan älyttömästi. ja roskia. Siitä tulee lastenhuone joka kyllä on pieni mutta mahtuu sinne ainakin yksi normaali sänky ja kun lastenlapset kasvavat voi hankkia kerrossänkyn. Senkin takia muutetaan tohon muksujen huoneeseen kun se on isompi kun nykyinen makkarimme ja sinne pitää mahtua matkasänky, sellainen hommataan tuleville lastenlapsille, syntyvät marraskuussa ja vuodenvaihteessa siis kaksi syntymässä.
    Ja sitä ylimääräsitä tavaraa on edelleenkin kun ei olla päästy kunnolla siivoushommiin.
    Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu....

2. Hei Anni! Vierailija

Kiva, jos saatte aikaiseksi tehdä remonttia. Se työ ei aina ole niin kivaa, mutta lopputulos on vaivan arvoinen! Muistelen kuitenkin sinun kirjoittaneen, että muuttaisitte nykyisestä talostanne pois? Onko suunnitelmat muuttuneet?

3. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä suunnitelmat muuttuivat siihen nähden, että tässä vielä asutaan koska mies ei jääkkään vielä ensi vuona eläkkeelle, yrittää sinnitellä vuoden verran ja saadaan toki asua tässä vaikka eläkkeelle jäisikin.
    Tää talo vaan meinaa suoraan sanoen hajota käsiin jos ei ala jotain tekemään. Katotaan nyt sitten saadaanko jotain aikaiseksikin.

4. Kiitos Annille! Vierailija

Kiitos Anni vastauksestasi! Toivottavasti saatte sunnitelmat toteutettua! Olet muuten todella sydämellisen tuntuinen ihminen. Pidän tavastasi kirjoittaa, se on jotenkin niin lämminhenkinen. Hyvää syksynjatkoa sinulle ja perheellesi!

5. Amarillo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vielä vähän aikaa sitten olin sitä mieltä, että perheemme tarvitsee isomman asunnon. Syynä lähinnä se, kun joka paikka pullistelee tavaraa..
    No aloitin raivauksen, yksi kaappi / ilta. Kaikki turha krääsä, jota ei voi myydä kirppiksellä pois. Kirppiksiä olen pitänyt pari kertaa vuodessa, kerran sain jopa 400e. Varsinkin astiat tekevät kauppansa!

Nyt alkaa olemaan kaapit mallillaan, turhat rojut hävitetty ja järjestyskin säilyy paremmin kun tavaroille on omat paikkansa. Meidän äiti on säästäny kaikki vanhat kirjat, legot, barbit, my little ponyt, pelit yms. Yleensä nuo on sellaisia kestohittejä, jotka on aina vaan lapsille tärkeitä. Oikeasti rahallinen säästö on ollu aika huima, kun ei kaikkea ole tarvinnut ostaa uusiksi. Kirjatkin on nykyään tosi kalliita. Nykykirjat ovat minusta aika kauheita, oon kirppiksiltä ja antikvariaateista ostanut 80-luvun kirjakerhon kirjoja, joissa on tosi kauniit ja aidon oloiset kuvitukset mutta perustarinat samoja kestosuosikkeja, kuten punahilkat, saapasjalkakissat yms.

Mutta kyllä se mielikin on ihan eri keveä, kun on romutaakan tiputtanut harteiltaan. Ja vaatekaapin siivoukseen vinkki. Kaikki ne vaatteet joita et muista joutaa pois...

6. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse oon ollu jo kauan tosi laiskalla päällä,en oo oikeen mitään saanu aikaiseksi. Nyt olen ollut sairaslomalla ja tänään kun on olut suht ok olo, niin olen vähän yrittänyt raivata. paljoa en ole saanut aikaiseksi mutta pienistäkin asioista pitää olla ylpeä, eikä saa vaatii itteltänsä liikoja.
    olen vähän lehtikasaa raivannut, elikkä lukenut/selannut lehtiä läpi ja laittanut odottamaan eteenpäin menoa.
    lisäksi sellasen parin kk postipinon olen melkein kokonaan läpi käynyt.
    vaatekaapissani on pari koria mihin en ole aikoihin kattonut ja kyllä sieltäkin taas löytyi vähän pois laitettavaa.
    niin ja pari kolme kirjaa olen täs sloman aikana lukenut ja nekin menossa eteenpäin.
    olen ihan ylpeä itestäni, vaikkei noin pieni määrä oikeen missään vielä näy...mutta alku se on..

7. 2.1.2009 Vierailija

Uusi vuosi, olisikohan aika tarttua härkää sarvista ja jatkaa tämän romun raivaamista. Pöytä ajelehtii täynnä lippua ja lappua. Pestyt vaatteet eivät löydä tietään vaatekaappiin. Vaatekaapissa sellaisia vaatteita joita tuskin tulen koskaan käyttämään. Ylimääräistä kippoa ja kuppia on kaapit täynnä. Millähän tämänkin kaaoksen taltuttaisi??

8. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä se on hävittää täyttä roinaa. MUTTA...

Ostin juuri alesta 3 erilaista neuleliiviä. Ihastuin niitten käyytökelpoisuuteen! Alle kelpaa mainiosti jokin pikkuvikainen/ehkä tahrainen/liian lyhyt/kulahtanut pusero, jonka hihat kunnossa. Ja niitähän löytyy.. Mutta jos olisin jo hävittänyt, kyllä harmittaisi. Siis välttämättä ei ole oikea ohje hävittää tavaraa/vaatetta jota ei ole vuoteen käyttänyt.

Nyt samalla tulee mieleen muitakin juttuja. Mistäs tiedät jos 1-2 vuoden kuluttua tyttäresi/ystävästi saa vauvan ja käyttääkin kestovaippoja! Johan löytyy käyttöä vanhoille froteepyyhkeille, kulahtaneille T-paidoille, vääränväriselle fleecelle, joustofroteisille lakanoille ym.
    Ja mistäs tiedät, jos 2 vuoden kuluttua omistat mökin/poikaystävälläsi on mökki, joka kaipaa maalausta, kaikenlaista remonttia on tiedossa ja tarvitaan maalausvaatteita, vaatteita perunannostoon, marjametsiin ym. Elämä voi yllättää!!

Ei ole kauaakaan siitä kun isosiskoni alkoi kutoa mattoja - jo oli kysyntää kaikenlaisille tarpeeksi suurille vanhoille vaatteille/lakanoille ym. Vaatteita on ole vuosiin heittänytkään roskiin, vaan mökkipaikkakunnallamme Karijoella/Krist. kaupungissa jäteyhtiö Botniarosk kerää vaatelumppua yleensä 2 kertaa vuodessa. Sinne olen kuskannut naapureittenkin lumppuja. Myös vaahtomuovipatjat ja räsymatot kelpaavat. Loistavaa kierrätystä!

9. vm52 Vierailija

"kyllä aika tavaran nautitsee"

pitää paikkansa edellisen kirjoitus ja voihan ne muodotkin muuttua joskus, että taas mahtuis entiset päälle!
    Hyvä on tarvitessa omasta varastosta ottaa joko remontti/marja tai muuta vaatetta.
    Askarteluun, käsitöihin, matonkuteeksi, auton peitoksi, siivousrätiksi.....

10. Tässä vaiheessa ketjua alkoi lukiessa henki kulkea :) Nimim. Siivoan mieluusti sen 40% enemmän, mutta kaikkea pois heittämääni (ei montaa tavaraa elämässäni) olen joskus vielä kaivannut. Tämä talo on tasan täynnä muistoja, ja se tekee onnelliseksi. Onneksi meidän kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia.

Mutta "Jos ei vuodessa pidä, niin pois" - miten rikasta elämää te oikein elätte, jos joka tapahtumaa ja tilannetta mahtuu joka vuoteen? Itselläni tuo voisi olla esim. viisitoista vuotta, koska sitten se vaate ei enää yleensä mahdukaan. Tavarat on muuten ikuisia, vaan enpä osta joka viikko uuttakaan. Tässä on varmaan kyse myös kauneustajusta, itselleni tyhjä on rumaa, kruusattu hauskaa ja kaunista. Joku muu näkee toisin.

11. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tässä loppuviikon sairaslomalla ja katsoo nyt jos saisin jotain aikaiseksi.. Eilen löysin yhden kaapin perukoilta kasan lehtiä..oli siinä kaikenmoista. osan laitoin suoraan paperinkeräykseen, osan aioin selata läpi,ottaa talteen mielenkiintoset artikkelit ja osan pistän eteenpäin. hävettää että oli jopa 2003 vuoden lehtiä tallessa.ja varostassa niitä olis vielä varmaaan monta laatikollista lisää.. muutaman kirjankin olen pistäny eteenpäin, vaikka ensin meinasin säästää kun olivat ihan hyviä..mutta mulla on niin paljon kirjoja että tuskin ehdin niitä toista kertaa lukee. myös leipäkorin ja pari puukkoa laitoin pois. vielä sais raaemmalla kädellä siivoilla mutta kun...

12. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    niin ja niitä vaatteitakin tulee ostettua aina vain lisää eikä mistään osaa luopua..

nyt olen suunnitellut sellaista että jos olen keväällä muuttamassa niin mitä oikeasti haluan mukaan seuraavaan kämppään..mitkä on sen arvoisia että niitä viitsii kanniskella painavissa laatikoissa..

13. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tätini oli säästänyt 5 litran mehukanistereita niiltä ajoilta, kun hän oli töissä kouluavustajana. Kuinka tarpeeseen ne tulivatkaan, kun vuosia sitten aloitin mehuasemalla mehunteon omenoista - ja monta vuotta ovat jo palvelleet. Sama koskee 1,5 litran mehukattikanistereita, joissa omenamehu on hyvä pakastaa. Aina vaan tahtovat kanisterit loppua kesken - täytyy pyytää naapureitakin säästämään kanisterit.

Lasipurkitkin ovat tarpeen, jos innostuukin säilömään... Maksavat kaupassa melkoisesti!

14. Kaikki on tarpeen Vierailija

ennemmin tai myöhemmin, kunhan vaan on mielikuvitusta ja rahapulaa. Kaikki uusi taas ei ole...

15. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelen, etten vielä ehtinyt lukea koko ketjua läpi, mutta viisastuin jo aika lailla tähänastisesta lukemastani. Omistan TODELLA PALJON vhs-kasetteja sekä c-kasetteja. Mitä ihmettä niille voisi tehdä? Tarkoitan nyt siis tällaisia itse nauhoitettuja, en niinkään alkuperäisiä. Tuota määrää on karsittava, mutta voiko niitä kierrättää mitenkään? Kirpparillehan niitä ei oikein voi viedä.
    Ja voiko myös tyynyjä viedä löytöeläinpaikkoihin?

16. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelen, etten vielä ehtinyt lukea koko ketjua läpi, mutta viisastuin jo aika lailla tähänastisesta lukemastani. Omistan TODELLA PALJON vhs-kasetteja sekä c-kasetteja. Mitä ihmettä niille voisi tehdä? Tarkoitan nyt siis tällaisia itse nauhoitettuja, en niinkään alkuperäisiä. Tuota määrää on karsittava, mutta voiko niitä kierrättää mitenkään? Kirpparillehan niitä ei oikein voi viedä.
    Ja voiko myös tyynyjä viedä löytöeläinpaikkoihin?

17. Kaikki on tarpeen Vierailija

Pahus se idea näytti jo häipyneen sivustolta, mutta minulla on mielikuva, että kerran Lapin Radion kierrätystorisivulla joku olisi kaipaillut noita kasetteja nauhoineen johonkin askarteluun. Ellen ole vallan nähnyt unta (JOSSAKIN se ilmoitus oli, mutta veikkaisin Lapin radiota) ilmoitus oli joulun aikoihin. Kysypä sähköpostilla, onko niillä tallessa vanhoja ilmoituksia tai ehkä löydät jollain haulla jonkun muun, joka askartelee niistä.

18. Virkkaa/neulo niistä matto kylppäriin tai parvekkeelle, kori lehdille tai kauppakassi. Nauha on valmiiksi virkkauskuntoista, ei tarvitse enää leikellä ;)

19. tai kangaspuilla Vierailija

Eim. Heinolassa kudontaliike, jossa omistaja tekee kangaspuilla videonauhasta "kankaan", jonka ompelee sitten kassiksi.
    Voihan se toki onnistua muiltakin kangaspuilla.
    Ehdottomasti EI kannattaisi heittää kasetteja roskiin.

20. Hamstraaaja Vierailija

Nyt on tarvetta niille kaikille komeroihin kertyneille pyyhkeille, lakanoille ja astioille, sillä poika on muuttamassa pois kotoa, ja tietysti köyhänä opiskelijana ei ole varaa ostaa kaikkea uutena. Joten omiin komeroihini tulee nyt tilaa.

Ainut asia mikä harmittaa, on se, että menin myymään ylimääräisen sohvan pari vuotta sitten pois. Tai yhden nojatuolin. Mutta kuinka monen ihmisen asunnossa on ihan oikeasti tilaa "sit kun"-huonekaluille?

Edelleen olen sitä mieltä, että vaatteita on liikaa. Vanhoilla vaatteilla ei tee yhtään mitään, jos ne eivät ole sitten ihan aitoja vintage-vaatteita, 50-luvulta tai vanhempia. Muut vain tylysti pois. Ei sen puoleen, en kyllä liikkeistä juuri löydä uusia, kivoja vaatteita.

Mutta mitä tehdä vanhoille koulukirjoille? Pitäisikö pojan ottaa ne mukanaan, vai jätetäänkö tänne äidin säilytettäväksi? Itse heitin viimeksi noin puolisen vuotta sitten pois omat lukiokirjani.

21. sohvasta Vierailija

sohvia kuulemma liikaakin kierrätyskeskuksissa ym, itsellä ylimääräinen nahkasohva vuodemekanismilla, ei olis sille tilaa muttei raaski täysin ehjää ja hyväkuntoista roskikseenkaan laittaa
    pitäis ostaa suurempi asunto, sais kaikki omat kylässä säilytyksessä olevat tavarat kotiin..:))

22. dddddddddddddd Vierailija

Mikä estää ???

23. sohvasta Vierailija

Esteenä nähtävästi:
    Monellakaan kirppiksellä ei ole huonekaluja myynnissä.
    Kirpparimyyjällä ei aina ole itsellä autoa.
    Jos on, niin henkilöauto, eikä peräkärriä.

24. shoppailija Vierailija

Tavaraa on, mutta silti ostin eilen keittiöön Vienna-korivaunun entisen "huojuvan tornin" tilalle.
    Entinen purettava ja keksittävä osille uutta käyttöä.
    Eihän sitä toki voi pois heittää!

25. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olipas hauska idea. Jos jollain sivustolla on vinkkejä ja kuvia, olisi mukava saada linkkejä. Paljon hyviä ideoita täällä. Ehkä niistä sittenkin siis jotain voisi saada aikaan. En tiedä omista taidoistani, joten hyvä ois mennä jonkin ohjeen mukaan. Kiitän!
    Ja siis olen tosiaan käsittänyt, että ei tuollaisia oikein voi viedä minnekään kirpparille, äänen- ja kuvanlaadustakaan ei ole mitään takeita.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri