K
Kuukkeli
Vieras
Hei!
En tiedä onko tällä koskaan ollut ketjua, jossa saa "kehua" mitä kaikkea on - ehkä jo pitkänkin - vanhemmuuden taipaleella jäänyt hankkimatta? Mulla on aika paljon sellaista, mitä en ole kokenut välttämättömäksi ja ajattelin listata kaiken minkä muistan. Jospa näistä listoista esikoistaan odottavat saisivat vähän lohtua tavarapaineiden keskelle : ) - nykyään kun tuntuu olevan vallalla kova varustelu, kun lapsi on tulossa ja sen jälkeenkin toki. Itsekin olen hankintojen kanssa joskus paininut, mutta kun ei ole tullut hankittua, olenkin huomannut pärjääväni vallan hyvin ilmankin.
Lapsia meillä on kolme, neljäs tulossa.
Näitä meillä ei ole koskaan ollut:
- Hoitopöytä (vauvat hoidettu aina sängyllämme)
- Jalaksellista ammetta
- Pinnasänkyä, jossa olisi säädettävä pohja (vain sellainen kotinikkarin tekemä n. 40-50-lukulainen)
- Pinnasuojus
- Yhdistelmävaunut
- Vauvan kynsisakset
- Vauvan hiusharja
- Itkuhälytin
- Leikkikehä
- Vauvoille tarkoitetut isot monitoimilelut
- Ruokalappu (kääk...)
- Äitiyspakkaus (hankin saamallani rahalla mm. esikoiselle kaiken kirpputoreilta melkein yksivuotiaaksi saakka)
- Sitteri
- Välikausihaalarit (isommat lapset...)
- Matkasänky
- Imetysliivit
- Imetyspaita
- Kävelytuoli
Ja hyvin on pärjätty : )
En tiedä onko tällä koskaan ollut ketjua, jossa saa "kehua" mitä kaikkea on - ehkä jo pitkänkin - vanhemmuuden taipaleella jäänyt hankkimatta? Mulla on aika paljon sellaista, mitä en ole kokenut välttämättömäksi ja ajattelin listata kaiken minkä muistan. Jospa näistä listoista esikoistaan odottavat saisivat vähän lohtua tavarapaineiden keskelle : ) - nykyään kun tuntuu olevan vallalla kova varustelu, kun lapsi on tulossa ja sen jälkeenkin toki. Itsekin olen hankintojen kanssa joskus paininut, mutta kun ei ole tullut hankittua, olenkin huomannut pärjääväni vallan hyvin ilmankin.
Lapsia meillä on kolme, neljäs tulossa.
Näitä meillä ei ole koskaan ollut:
- Hoitopöytä (vauvat hoidettu aina sängyllämme)
- Jalaksellista ammetta
- Pinnasänkyä, jossa olisi säädettävä pohja (vain sellainen kotinikkarin tekemä n. 40-50-lukulainen)
- Pinnasuojus
- Yhdistelmävaunut
- Vauvan kynsisakset
- Vauvan hiusharja
- Itkuhälytin
- Leikkikehä
- Vauvoille tarkoitetut isot monitoimilelut
- Ruokalappu (kääk...)
- Äitiyspakkaus (hankin saamallani rahalla mm. esikoiselle kaiken kirpputoreilta melkein yksivuotiaaksi saakka)
- Sitteri
- Välikausihaalarit (isommat lapset...)
- Matkasänky
- Imetysliivit
- Imetyspaita
- Kävelytuoli
Ja hyvin on pärjätty : )