Täydellinen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yönlapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yönlapsi

Jäsen
11.04.2005
205
0
16
Olisikohan mahdollista keskustella ilman riitelyä ja syyllistämistä.

Olen ihmetellyt tällä palstalla keskusteluja lukiessani, tätä "täydellinen äiti" -huutelua. Jos joku kertoo, ettei ymmärrä raskausaikana tupakoivia. Jos toinen sanoo, ettei voi käsittää, miksi joku kuljettaa lapsiaan autossa kasvot menosuuntaan. Kun kolmas sanoo, ettei hänen lapsensa ole koskaan pudonnut mistään ja neljäs saa kaikki kotihommat tehtyä päivän aikana. Ei mene pitkään, kun joku saa näppiksestään tuotettua nuo kaksi sanaa: TÄYDELLINEN ÄITI. Ja koska kaikki tietävät, että meissä kaikissa on virheemme eikä kukaan näin ollen ole täydellin, ei tämä silloin ole mitenkään positiivisesti ilmaistu vaan hyvinkin syyttävällä äänenpainolla. Mene sinä täydellinen äiti pois täältä muita neuvomasta. On varmaan kiva saada syyllistää muita, kun toisella on jo valmiiksi paha mieli tapahtuneesta tms.

Kun eikös tämä ole keskustelupalsta? Eihän tuollaiset kommentit koske kuin sitä yhtä asiaa, mistä keskustelua käydään! Jos joku on niin hyvin saanut vahdittua lapsensa, ettei tämä ole koskaan pudonnut mistään, niin eikös se ole vain hyvä asia? Miksi sellaista äitiä vastaan hyökätään (ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että minun lapseni on pudonnut portaista)? Eihän kirjoittaja ole varmaankaan sillä lauseellaan tarkoittanut, että on paljon parempi äiti kuin toiset eikä ikinä koskaan tee mitään väärin tai huonommin kuin toiset.

Saakohan tästä minun sepustuksestani mitään tolkkua... Tarkoitan siis sitä, että miksi täällä usein hyökätään niitä kirjoittajia vastaan, jotka uskaltavat sanoa jaksavansa jossakin asiassa enemmän kuin toinen tai noudattavansa jossakin asiassa suosituksia, vaikka toinen ei noudatakaan. Ei kai kukaan täällä väitä tekevänsä aina kaikkea oikein.

miksi mää en oo lukenu tommosia keskusteluja? varmaan siksi, ku mua ei oikeasti kiinnosta, jos joku tekee erilailla asiat ku meillä. mun ei tartte äitiydellä päteä tai egoani pönkittää, koska elän äitiyden rinnalla myös tätä omaa elämää ja lapset kasvaa tässä ohella, suositusten mukaan tai ei. voimia kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
miksi mää en oo lukenu tommosia keskusteluja? varmaan siksi, ku mua ei oikeasti kiinnosta, jos joku tekee erilailla asiat ku meillä. mun ei tartte äitiydellä päteä tai egoani pönkittää, koska elän äitiyden rinnalla myös tätä omaa elämää ja lapset kasvaa tässä ohella, suositusten mukaan tai ei. voimia kaikille.

No minäkään en yleensä tuollaisiin keskusteluihin ota kantaa, koska minun tapani olla äiti on minun tapani olla äiti. eikä se siitä muuksi muutu, sanoi kuka mitä tahansa.

Yhteistyössä