täydellinen taantuminen pottailussa, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nansa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nansa

Vieras
Meidän 2v2kk tyttö oli jo lähes kuiva, vaippa vain päiväunilla ja yöllä + kakatessa ja tuota jaksoa kesti vajaa kuukauden.

Nyt yhtäkkiä ei halua mennä potalle, ei millään. Pissaa minne sattuu, eikä märät housutkaan tunnu haittaavan menoa. Mitään äkillistä muutosta elämässä ei ole tapahtunut, mikä voisi selittää taantumisen.

Mitä tehdä? Tyttö on ollut nyt kokoajan vaipoissa, koska äiti ei vain jaksa siivota jatkuvasti.

Pitäisikö unohtaa pottailu hetkeksi? kuinka pitkäksi aikaa? Vai vaan pitää ilman vaippaa ja siivota? aiheutinko taantumisen asettamalla tytölle liikaa paineita kuivana olemisesta?

Voi olla varmasti hyvä unohtaa hetkeksi pottailu, jos tyttö ei kuitenkaan ollut vielä valmis täysin kuivaksi. Näin ainakin itse tekisin. Annat potan olla näkyvillä, kyllähän tyttö pyytää sitten ku potalle itse haluaa. En usko, että haittaakaan on. Pakottaahan et kuitenkaan voi. :) Minä katsoisin tämän ratkaisun näin parhaakseni. :)

Aloitin pottailun pojan kanssa vajaan vuoden iässä (poika nyt 1v6kk) ja alku meni tosi hyvin, mutta sitten tuli täysi stoppi pottailuun. Kun koitettiin mennä potalle, niin poika huusi naama punaisena. Jätettiin pottailu vähäksi aikaa ja nyt homma sujuu taas leikiten. Saatiin ekä kakkakin pottaan eilen :D Neuvolassa kehotettiin jättämään pottailu vähäksi aikaa, kun poika ei ollut siihen suostuvainen. Väkipakolla se ei ainakaan onnistu.

Taitaa olla tosi tavallista toi, että pottailussa tulee jossain vaiheessa taantuminen. Samalla tavalla kävi meidän tytönkin kanssa. Varmaan vajaan kuukauden verran meni, ettei käynyt potalla, kun ihan harvakseltaan, mutta nyt on taas ruvennut itse pyytämäänkin ja tehnyt kakatkin pottaan. Meillä toi taantuminen tuli, kun tyttö teki kerran oikein kovan kakan pottaan itkun kanssa, niin ei enää uskaltanutkaan sinne sitten pissatakaan...

Mun oma äiti varoitteli, kun kehuin, että tyttö on tosi helposti oppimassa tota pottailemista, että kaikilla meidän perheen lapsilla on tullut toi taantuminen jossain vaiheessa ja sit on hetkeks unohdettu koko homma ja alotettu taas, kun muksu tuntuu olevan siihen valmis.

Eli ei hätiä mitiä! Annat muksun rauhassa totutella pottaan uudestaan, kyllä se siitä taas alkaa sujumaan!

Meillä potalta kieltäytyminen on ihan silkkaa uhmaa 2 vuotiaalla. Monta kuukautta oltu jo ilman vaippoja päivisin, ja nyt on alettu ihan periaatteesta vängätä vastaan kun olisi aika käydä potalla. Tässä kohti otettiin lahjonta käyttöön... Eli jonkin aikaa on nyt luvattu pastilli kun on käyty potalla ainakin kokeilemassa tuleeko jotain. Ei kylläkään joka kerta, mutta silloin kun neiti ei muuten mene.

meilläkin tyttö (nyt 1v8kk) meni lakkoon potan kanssa tässä syksyllä, varsinkin kakan kanssa. minä annoin kotona olla vaan ilman vaippaa. tietenkin päivän aikana housuja saatto mennä viidetkin ja parit tulla lattialle mut ajattelin et en viiti opettaa enää takaisin potalle. kertaakaan en pakottanu istumaan potalle mutta muistuttelin että vois mennä sinne istumaan..nyt on alkanu taas käymään potalla ja usein riisuu ite housut ja käy tekemässä ite pissit. tulee sit ylpeänä kertomaan saavutuksestaan.. joskus tulee vielä vahinko muttei joka päivä. ei kannata ainakaan pakottaa eikä sanoa mitään pahaa jos ei suostu istumaan potalla.

Yhteistyössä