Tays rakenneultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poppeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poppeliini

Aktiivinen jäsen
16.08.2009
1 840
0
36
Hei! Onko täällä äitejä jotka käyneet taysissa rakenneultrassa? Ei siis missään tavallisessa seurannassa vaan erityisesti rakenneultrassa. Onko sen tehnyt erikoislääkäri vai vasta erikoistuva?

Mulla tablettihoitoinen rd, joten sen takia ekalla kerralla rv15+ oli erikoislääkäri joka myös tutki ja määräsi ne lääkkeet (metformiini). Nykyisin siis osa synnytyslääkäreista päättää hoitolinjasta, sisätautilääkäriä harvemmin tapaa rd:n yhteydessä. Mietin vain sitäkin että pääsisinköhän mä el:lle tuon rd:n takia. Erikoislääkäreillä myös ne paremmat laitteet = mahdollisuus päästä näkemään 4D-kuvaa :D

Mä olen käynyt erikoislääkärillä taysissa. Nyt kun viimevkolla oli kontrolli 28+5, oli erikoistuva lääkäri. Sielä ei ole niillä 4D laitetta tai ei tee niitä siellä ainakaan. (ei mulle ainakaan, vaikka kehityshäiriöepäily oli) Rd:n takia mut ultrataan 2 vkon välein ja nyt ensviikon jälkeen rupeevat ultraamaan 1 krt/vko. Mulla aloitettiin viimevkolla insuliinit, kun tabletteja kokeiltiin aikaisemmin, mutta sivuoireiden takia jouduttiin lopettamaan ne.

Mulla kans seurannat Taysissa rd:n vuoksi. Pelkillä tableteilla menty. Erikoistuva on tainnu ultrata 3-4 kerralla ja yhdellä kertaa oli erikoislääkäri. Rakenneultran teki erikoistuva. Mut mulle tehtiin se kyllä Treen kaupunginkin puolesta. Sain vaihingossa kaksi. :)
Se on kyllä totta, että 4D-laitteita ei ole ollut erikoistuvien huoneissa.

Mulla siis tehtiin rakenneultra terveystalolla sekä Taysissa. Terveystalolla tekivät niskapoimu ultran 4D:nä, mutta rakenteen tavallisella. Sielä kiinni kätilöstä joka tekee. Vilautti vaan kasvoja 4D kuvana. Taysin rakenneultran teki erikoislääkäri, samoin istukkabiopsian/ultran, sekä 3 seuraavaa ultraa. Nyt tosiaan oli erikoistuva tämä viimeinen. Ei ollut erikoislääkärilläkään 4D vehjettä.

Meillä oli tänään rakenneultra ja sen teki erikoislääkäri (tais olla osastonlääkäri). Tiedän nyt että ainakin kahdessa erikoislääkärien huoneissa on 4D ultra. Nyt sillä katsottiin vain jalkojen/nilkkojen asennot = ei virheasentoja ja jotain muutakin, en muista enää mitä. Ei mitään ylimääräistä siis 4D:nä. Rv 15 kun kävin niin silloin mulla oli toinen el ja se otti lopussa myös "hupikuvaa" eli näytti vauvan kasvoja 4D:nä.

Mites muuten ootteko saaneet Taysista kuvia mukaan? Tänään ei kuvia tullut, viime käynnillä sain 2 4D-kuvaa, mutta edellisessäkään raskaudessa en saanut kertaakaan kuvia (käyntejä ehkä 4 rd:n vuoksi).

En ole minäkään saanut yhtään ultra kuvaa Taysista, mutta sain silloin 12 rv Terveystalolla 4D kuvat koko vauvasta ja aika veikeän näköinen avaruusolento sielä oli..kädet ja jalat näky selvästi ja oli vielä edestä kokokuva. Lapsetkin sanoivat, että näyttää ihan jonkun eläimen poikaselta.
Niin ja rakenneultran osalta sain kuvan jalkapohjasta ja sivukuvan kasvoista. Istukka oli edessä niin, että ei saaneet kunnon kuvia.
Sillon kun 3D ultrat tulivat ja kövin rakenneultrassa ykstyisellä, niin sain kasvokuvan sekä jalkovälistä kuvan..jalat tiiviisti yhdessä ja pylly pystyssä, mistä näki selvästi häpyhuulet :)

Nyt on selvästi muutenkin ultrat muuttunut kun niitä on enemmän tehty. Lääkäri ei edes käännä monitoria minuun päin. Erikoislääkärin huoneessa on se iso näyttö seinällä, mistä näkee, mutta muilla ei ole ollut.

Yhteistyössä