Täytekakku tumpelolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raasku

Vieras
olisi nyt tarkoitus järjestää tytölle juhlat ja hoksin, että kai mulla pitää tehdä täytekakkukin sinne :D

Viimeksi olen tehnyt kakun joskus 10 v sitten alusta loppuun.

Juhlat ovat loppuviikosta, joten voinko reenata ja tehdä kakkupohjan jo valmiiksi pakkaseen, ettei sitten iske ed.iltana ramppikuume?

Mitä suosittelette lastenjuhliin täytteeksi?

Päälle ajattelin ostaa erilaisia karkkeja ja antaa tytön itse koristella + kermavaahtoa.

Meillä on todettu parhaiksi makuina valkosuklaa,mango ja kinuski.Ei ehkä samaan kakkuun.
Noi nyt on kuitenki ne mistä porukka on tykänny.Jotain muuta mössöä sit lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja raasku:
Mikä olis hyvä kakkupohjan ohje tuommoiseen peruskakkuvuokaan? Vai kannattaisko tehdä pellille ja siitä leikata neliön muotoinen kakku?

Mikä on vuoan halkaisija? 20 cm vuokaan 4 munaa 24 cm 6 munaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raasku:
Mikä olis hyvä kakkupohjan ohje tuommoiseen peruskakkuvuokaan? Vai kannattaisko tehdä pellille ja siitä leikata neliön muotoinen kakku?

Mikä on vuoan halkaisija? 20 cm vuokaan 4 munaa 24 cm 6 munaa...

22 cm olin mittaavinani. Oliko se niin, että jos lasiin laittaa kananmunat, ni sit yhtä paljon vehnäjauhoja, sokeria ja maitoa?

Tamara Lund oli muistaakseni sokerileipurin tytär, ja hän kerran paljasti isänsä ohjeen täytekakkupohjaan. Ota kolme samanlaista lasia. Mittaa yhteen kananmunia (esim. 5), toiseen yhtä paljon sokeria ja kolmanteen yhtä paljon jauhoa. Minulla on tapana panna pienehkö osa perunajauhoa. Heitän jauhojen joukkoon myös hiukan leivinjauhetta, vaikka muistaakseni sitä ei reseptissä ollut lainkaan. Vatkaa huolellisesti, sekoita jauhot joukkoon varovasti lastalla käännellen. Liikuta vuokaa varovasti äläkä avaa uunia vähään aikaan laitettuasi kakun sinne. Tamara Lund kehui reseptiä, ja minullakin tämä on aina toiminut. Ja mikä tärkeintä, pohjasta tulee helposti leikattava ja joka kohdasta yhtä paksu. Kokeilepa. Uuniin 175 astetta.

Yhteistyössä