täytekakun täyte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mikähän täyte olisi hyvä sellaiseen kakkuun mihin päälle tulee taloussuklaata ja sivuille kermavaahtoa?yleensä olen laittanut yhteen kerrokseen mansikkahilloa ja toiseen mariannerouherahkaa vai mitä lie =) haluaisin kokeilla välillä jotain muuta.

Ne mousset ovat oikeasti ihan kamalia, maistuvat ainoastaan keinotekoisilta. Eri asia on, jos teet moussen itse.

Laita väliin marjoja, hedelmiä, hilloa, sosetta tai mitä tahansa ja sitten vaikka sitä kreemijauheella vahvistettua kermarahkaa. Juuri nyt esimerkiksi raparperihillokkeella hillitysti maustettu kreeminen kermarahka olisi ajankohtainen ja hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuliskohan ihan liian imelä kakku jos laittas valkosuklaaturejuustomoussen toiseen väliin ja toiseen tekis sit tavansuklaasta??

Ei tuu :D Tai makuasiahan se. Meille tulee ristiäiskakuksi sellainen, mihin tulee 1 kerros maitosuklaasta ja 1 kerros valkosuklaa-vadelmaa, kuorrutus vielä suklaalla. Niin ja kakkupohjassa on kaakaojauhetta myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Ne mousset ovat oikeasti ihan kamalia, maistuvat ainoastaan keinotekoisilta. Eri asia on, jos teet moussen itse.

Laita väliin marjoja, hedelmiä, hilloa, sosetta tai mitä tahansa ja sitten vaikka sitä kreemijauheella vahvistettua kermarahkaa. Juuri nyt esimerkiksi raparperihillokkeella hillitysti maustettu kreeminen kermarahka olisi ajankohtainen ja hyvä.

sellasen mousse ohjeen löysin yheltä sivulta et siihen tulis 2dl vispikermaa,100g sunnuntai vaniljatuorejuustoa ja 130g valkosuklaata.en tiiä et uskallanko kokeilla.mulla ois purkki mansikka hilloo jo valmiina,pitäsköhän sit tyytyä siihen ja jos sit lisäks laittas jotain muuta,mutta mitä? =)

Jos minulla olisi purkki mansikkaa, niin etsisin oikeasti sitä raparperia ja tekisin pienen hillokkeen. Vanilja, mansikka ja raparperi ovat aika ihana makupaletti. Jos vielä koristeeksi laittaisi muutaman marengin tai lisäisi väliin yhden marenkipohjan niin nam.

Minulla on valkosuklaarajoite, se rasva tuntuu tarttuvan kitalakeeni ja makukaan ei ole kummoinen, mutta jonkun toisen mielestä valkosuklaa saattaisi sopia hyvinkin tuohon.

Yhteistyössä