täytetyt paprikat osaako kukaan tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mie en jaksa... etkö osaa käyttää googlea vai eikö se toimi? siis ihan samallatavalla teet sen täytteen (niistä aineksista ku haluat) milleen tekisin esim. kasvispyörykät tai lihapullat. leikkaat siitä paprikasta kannen poies ja kaivat ne valkoset krämmäleet ja siemenet pihalle sieltä ja täytät ne paprikat sillä taikinamössöllä. sitte kansi päälle, oliiviöljyä pintaan ja uuniin noin 200 astetta ja niin kauan kunnes täyte on kypsä ja paprika on hammastikulla pistettäessä pehmeä....

Mä teen couscous-kasvistäytteellä. kasvisseokseen tulee sieniä, purjoa, pakasteherneitä/maissia ja mausteita. Sitten vaan täyte paprikoihin, juustoa päälle ja 15min uunissa. Huippuhyvää!!!

mä teen riisistä ja jauhelihasta sellaisen mössön :D ja joukkoon vaikka ranskankermaa ja juustoraastetta ja mausteita =) siis ihan paistetusta jauhelihasta, sitten jätän sen kannen laittamatta, ja laitan juustoraastetta päälle! nam, pitääkin tehä viikonloppuna!

Mä teen jonkinlaisen jauhelihakastikkeen johon tulee tomaattimurskaa, tuorejuustoa, mausteita ja valkosipulia. Joskus olen laittanut fetan palasia myös.Mössö paprikan puolikkaiden päälle ,juutoraastepintaan ja uuniin :)

Kanta, roippeet ja siemenet pois. Täytteeksi me laitetaan usein mössöä, missä on riisiä, tonnikalaa, tomaattia, suolakurkkua, aurajuustoa. Täyteaineet sekasin, paprikan sisään ja kannan kohtaan juustoa päälle. uuniin (oisko 200 astetta) niin kauan kunnes ne on valmiin näkösiä.

Noi täytetyt paprikat kuuluu musta taas niihin ruokiin mihin voi laittaa sisään mikä sattuu kuulostamaan hyvältä =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
vainiin ettei kukaan halua auttaa, eipä ollu ensimmäinen kerta kun pyydän vähän ruoka apua niin tulee ilkeitä vastauksia ettei jaksa,

:laugh: :laugh: :laugh: ei hyvää päivää... mene ulos, käy kaupassa, lue KEITTOKIRJOJA! tai googleta. jos ei kelepaa täällä annetut vinkit.

Yhteistyössä