Täytyy mun vielä hehkuttaa toistakin juttua (laihduttamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
8 päivää takana lihattomuutta ja karkittomuutta ja toistaiseksi sujunut yllättävän hyvin. 21.10 asti tällä "dieetillä" mennään ja sen jälkeen punnitsen itseni :).

Mutta ei tuo ollut se hehkutusjuttu, vaan huomasinpa tänään yhden ihanan jutun. Mä muistan elävästi sen päivän, kun olin jo vähän laihtunut ja sen kunniaksi päätin tilata uudet housut. Paketin saavuttua sovitin niitä ja kyllähän ne mahtui...TODELLA nipinnapin. Kuopuksella oli samana päivänä neuvola ja mun oli ihan pakko laittaa uudet housut jalkaan, silläkin uhalla että ne ratkeaisivat rikki päälläni :D.

Muistan miten istuin poika sylissäni neuvolassa ja jännitin sinkoaako nappi pois housuista. Kiristi, puristi ja olo oli todella tukala. Kumartuessa odotin milloin takamus ratkeaa, mutta oneksi säästyin siltä häpeältä. Kotiin tultuani kiskoin nakinkuoret nopeasti päältäni ja jätin housut hetkeksi unholaan.

Myöhemmin housut alkoivat tuntua vähemmän tukalilta ja itse asiassa niistä tuli mun lempparit. Ne kuluivat ja alkoivat muutenkin nuhraantua. Niinpä otin ne käyttööni "rönttähousuiksi", eli likaisiin hommiin kuten tontille.

Tänään illalla kaivoin nuo housut esiin. Jo aiemmin housut olivat alkaneet olla turhan isot mm. reisistä, mutta vyötäröltä just oikean kokoiset. Vaan tänäänpä mä vetäisin pöksyt jalkaani avaamatta vetoketjua tai nappia!!! Ja huomasin että ilman vyötä niitä on enää turha pitää, sillä on vain ajan kysymys milloin ne tippuu päältä kävellessä.

Mä olen märehtinyt miten tuloksia ei synny ja koko laihduttaminen on aivan turhauttavaa jne. Vaan kyllä nuo housut nyt todisti että tuloksia on kuin onkin syntynyt, jippii :D

Vitsit, WAU!!! Kuinka kauan oot ollut nyt laihiksella? määäki tahon taas mahtua noihin mun laiheliini farkkuihin! 7kg liikaa... että pääsisin lähtöpainoon ennen raskautta :( Ootko jättäny vaan hyvyydet pois, vai miten?

:) Varmaan mukava tunne :)

Minun pitäisi TAAS ottaa niskasta itseäni kiinni :( Aikanaan pudotin painoa aika tavalla, mutta lapsen saannin jälkeen (siis JO liki 12v:(:( ) olen näitä kiloja kerallani kuljettanut...

Olen mukavuudenhaluinen, herkkujen perään, laiska ja motivaatio puuttuu...:(

Mutta sinulle onnittelut, tuntuu varmaan tosi mukavalta :)

En mä ole kiloissa paljoa laihtunut, n. 15 kg vasta ja laihduttanut olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti jo reilun vuoden. Tosin neljä ekaa kuukautta imetys esti laihtumasta, mä kuulun siihen ryhmään jonka elimistö pitää sitkeästi kiinni joka hemmetin kilosta imetyksen ajan.

Mä olen lisännyt liikuntaa ja järkevöittänyt syömisiäni. Mulla oli ruokailutavat ihan hakusessa aiemmin, joten on ollut aika helppoa parantaa niitä :D. Siis vaaleat riisit ja pastat täysjyvään, vehnäjauho hiivaleipäjauhoon, vaalea leipä ruisleipään jne. Niin ja lisännyt kasviksien syöntiä samalla kun olen vähentänyt karkin syömistä :). Lenkillä käyn 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi huhkin tontillamme puutöitä jne.

Housujen ostamisen jälkeen olen laihtunut varmaan n. 10 kg ja lisäksi liikunta on varmaan tehnyt oman tehtävänsä :). Ei silti kannata olla kade, onhan mulla edelleen huimasti tiputettavaa...

Loistavaa, Turkilmas!!!
Sun innoittamana (ja melkein samoilla mitoilla, 176 cm ja 96 kg) aloin myös minä pari viikkoo sitten keventämiseni.

Kuule saiskos pyytää, että laittaisit meille näkyville, mitä syöt päivisin? Vaikka parin päivän ruokapäiväkirjaa..? Pliiiisss :)

Tässä mun tän päiväinen:'

aamulla kulho kaurapuuroa ja kaloritonta mehukeittoa. Ja KAHVIA!!
Lounaalla uunikalaa (seiti + uunissa 7%:n ruokakerman kanssa) ja luhkoperunoita ja raejuustoa
Välipalaksi ehdin napata omenan ja ison mukin kivennäisvettä.
Iltapalalla 2 ruisleivänsiivua, 17%;ta Oltermannia ja ohuenohutta kinkkuleikkelettä, sekä ProFeel jugurtti. Äsken hörppäsin viel sitä sokeroimatonta mehukeittoo mukillisen.

Näin mie, ja viikonloppuna mulla on herrrrkkupäivä! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
:) Varmaan mukava tunne :)

Minun pitäisi TAAS ottaa niskasta itseäni kiinni :( Aikanaan pudotin painoa aika tavalla, mutta lapsen saannin jälkeen (siis JO liki 12v:(:( ) olen näitä kiloja kerallani kuljettanut...

Olen mukavuudenhaluinen, herkkujen perään, laiska ja motivaatio puuttuu...:(

Mutta sinulle onnittelut, tuntuu varmaan tosi mukavalta :)

No on kyllä mukava tunne :). Mieskin tänään "kauhisteli" että mähän kapenen silmissä (en sentään) :D.

Tiedän tunteen, itse olen myös kolmesti laihduttanut ison määrän ja sitten taas aika nopeasti lihonnut huimasti. Siksi tällä kertaa päätinkin jo urakan alussa että nyt tippuu kilot pysyvästi. Olkoon vaan pidempi ja hitaampi tie kuljettavana, mutta onpahan pysyväkin :).

Tsemppiä sulle jos ja kun innostut kilojasi sulattelemaan :) :flower:

AnniHelena: mä en tiedä kannattaako mun laittaa ruokapäiväkirjoja esiin :D. Siis ihan vaan siksi että nyt on valitettavan monena päivänä tullut syötyä vaan kolmesti. Just tätä harmittelinkin miehelle että pitäis ehdottomasti parantaa tapani...

Aika samalla kaavalla menee mulla yleensä, eli aamiaiseksi kuppi teetä, 2 paahdettua ruisleipää ja jogurttia. Päivällä syön lämpimän ruoan (elin täysjyväspagettia ja tomaattikastiketta, tänään perunaa ja valkosipulikastiketta). Iltapalaksi 2 paahdettua ruisleipää.

Lisäksi välipalana olen (välillä) syönyt jonkun hedelmän, tänään söin jossain välissä yhden banaanin. Ja leipien päällä on yleensä kurkkua ja paprikaa, ruoan kanssa aina PALJON salaattia ja vähän salaattikastiketta.

Huomenna syön hernekeittoa ilman lihaa ja jälkkäriksi pannaria jonka teen hiivaleipäjauhoista ja lisään joukkoon erilaisia leseitä :p

Niin ja ihanaa että olet sinäkin innostunut laihduttamaan :flower: =)

Yhteistyössä