Täytyykö naisen ottaa jälkiehkäisypilleri miehen niin toivoessa? Mielipiteitä tilanteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras007"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kerttuli";30029242]Olenko mä ainut, jota jotenkin nyppii AP:n miehen asenne? On siis ollut täysin tietoinen siitä, että tulee sisään ilman ehkäisyä ja nyt sitten olettaa, että ap:n on pakko mennä hakemaan jälkkäri? Ei siis silloin mällätessään ajatellut mitä tekee?[/QUOTE]

Nyppii vähän kummankin asenne.

[QUOTE="Vieras007";30029021]Meillä siis hajosi kortsu. Mies oli huomannut hajoamisen ja jatkanut silti loppuun. Tämä siis uusi tieto mullekin.[/QUOTE]

Tämän tiedon valossa jättäisin miehen tai ainakin keskustelisin todella vakavasti asiasta. Itse en haluaisi miestä, joka pakottaa minut syömään järkyttävää määrää hormooneita, joista saisin oireita ihan vain sen vuoksi, ettei halunnut keskeyttää yhdyntää siksi aikaa, että olisi laittanut uuden kumin...

Alkuperäinen kirjoittaja Jättäisin;30029257:
Tämän tiedon valossa jättäisin miehen tai ainakin keskustelisin todella vakavasti asiasta. Itse en haluaisi miestä, joka pakottaa minut syömään järkyttävää määrää hormooneita, joista saisin oireita ihan vain sen vuoksi, ettei halunnut keskeyttää yhdyntää siksi aikaa, että olisi laittanut uuden kumin...

Juuri näin.

Nyppii vähän kummankin asenne.

AP haluaa kovasti lapsen ja mä jotenkin ymmärrän häntä. Jos lapsi on toiveissa ja nyt olisi pienikin mahdollisuus olla raskaana, niin jokainen meistä antaisi ajatuksen sille, että olisiko nyt viimeinen tilaisuus tässä elämässä. Käsitin, että AP kuitenkin ymmärtää, että voi joutua ihan totaali YH:ksi. Vaikka lapsi olisi molempien vanhempien puolelta toivottu ja kauan yritetty, niin voihan se toinen vanhempi silloinkin nostaa kytkintä tai vaikka kuolla?

Enemmän ärsyttää tuo mies, joka luikauttaa paljasta kulliaan ihan tietentahtoen ja sen jälkeen kehtaa märistä, että kai toinen nyt on muistanut jälkiehkäisyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jättäisin;30029257:

Järkyttäväämääräähormooneita ja oireita. Voi päivää.

Ei voi pakottaa mutta oman etusi kannalta ottaisin sen jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi SEKÄ jättäisin miehen. Ei vaikuta siltä että teillä voisi olla yhteinen tulevaisuus jos selkeästi on tietoinen raskauden mahdollisuudesta eikä sitten kuitenkaan voi ajatellakaan yhteistä lasta.

Mieti jos sä nyt saisitkin sen lapsen tuon tyypin kanssa ja teille tulis ero, kasvattaisit yhden mahdollisesti isättömän lapsen yksin. Kun taas jos et saa lasta ja teille tulee ero, saatat löytääkin "sen oikean" jonka kanssa saada lisää lapsia. Sun mahikset löytää mies on huonommat jos sulle on lapsia jo kahdelle eri miehelle kuin että yhdelle.

Kyllä minä sen ymmärrän, että voin jäädä yksinhuoltajaksi ja mies ei välttämättä halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. En vaatisi mieheltä mitään, jos tämä haluaisi pysyä erossa lapsestaan.

Olisi suotavaa, että ihmiset ajattelisivat myös lasta kun päättävät saattavatko alulle vai ei. Miksi tehdä ehdoin tahdoin lasta, joka aivan varmasti tulee jollain lailla kärsimään?
Toki elämään voi tulla muutoksia, mutta jos jo lähtökohta on vähintäänkin sekava kannattaisi käyttää järkeä.
Mies on käyttäytynyt sikamaisesti. Ja todella ihmettelen jos suhde jatkuu.

Ei tarvitse.

Itse en missään nimessä ottaisi jälkiehkäisypilleriä, mikäli en olisi 100% varma siitä, että sen ottaa haluaisin. Jälkiehkäisypillerin käyttäminen on omassa ajatusmaailmassani hieman harmaalla alueella liikkumista, enkä ole lainkaan varma siitä, että sopiiko sen käyttö omaan arvomaailmaani.

Tosin pitää myöntää, etten aivan tasan tarkkaan tiedä, että mitä se pilleri käytännössä tekee, joten en nyt voi mitään faktavastausta antaa omalta osaltani, kun en ole asiaa tutkinut.

En lähtökohtaisesti olisi järin innoissani siitä, että saisin kuvailemasi kaltaisessa tilanteessa lapsen. Joskin vielä vähemmän olisin innoissani siitä, että popsisin moisen pillerin, jonka avulla päättäisin jo alkaneen raskauden. Se tuntuisi todenäköisesti siltä, että olisin tekemässä aborttia. Eikä se tuntuisi hyvältä. Suoraan sanottuna se tuntuisi ihan paskalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;30029494:
Olisi suotavaa, että ihmiset ajattelisivat myös lasta kun päättävät saattavatko alulle vai ei. Miksi tehdä ehdoin tahdoin lasta, joka aivan varmasti tulee jollain lailla kärsimään?
Toki elämään voi tulla muutoksia, mutta jos jo lähtökohta on vähintäänkin sekava kannattaisi käyttää järkeä.
Mies on käyttäytynyt sikamaisesti. Ja todella ihmettelen jos suhde jatkuu.

Oletko ihan tosissasi?

Mä en tunne yhtäkään ihmistä tässä maailmassa, joka ei tulisi jollakin lailla kärsimään elämänsä aikana. Kärsimys nyt vaan sattuu olemaan yksi niistä asioista, jonka jokainen meistä kohtaa jossakin muodossa. Yleensä kai on tyypillistä, että kärsimystä kohtaa monessakin eri muodossa.

Mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka ovat saaneet alkunsa vähintäänkin kyseenalaisessa tilanteessa. Mutta eivät ne kärsimykset, joita he kohtaavat elämänsä varrella, johdu kyllä siitä, vaan aivan muista asioista. Sellaisista, joita kuka tahansa meistä voi kohdata.

Toki on järkevää miettiä, että millaiseen tilanteeseen niitä lapsia tekee. Mutta en nyt ehkä pidä tuota ap:n tapausta niin järisyttävänä, että tuon lapsen olisi parempi olla syntymättä lainkaan, kuin syntyä. Jos lasta siis ylipäätään olisi edes tulossa.

Mä en ikinä enää koskaan halua toista lasta ja vaikka kävis hetken huumassa niin, että kortsu petäsi ja jatketaisiin ja mies kieltäis mua hakemasta jälkiehkäisyä tai homaamasta aborttia niin en kestäisi tilanneta. Täys panajainen, onneksi naisen ei tarvitse tuota kokea, mutta paska homma mieheille kun niiden mielipidettä ei edes kysytä.

Mulla oli kanssa samanlainen tilanne, meillä tosin miehen kanssa yksi lapsi ennestään, mutta hän olisi halunnut odottaa toista lasta pidempään (esikoinen 1,5v) ja olimme vasta reilu parikymppisiä. Meillä oli seksiä vain kerran kyseisen kuukauden aikana kun ryppyjä rakkaudessa ja vasta aktin jälkeen mies keksi vaatia jälkiehkäisyä, kävi ostamassa tuon tabletin minulle... Harmi vaan että tajusi sen pari päivää seksin jälkeen enkä suostunut sitä enää "myöhässä" ottamaan kun aika kovia myrkkyjähän nuo on. Itse myös olin puhunut toisesta lapsesta jo kauan joten koin että mies teki väärin kun tuli sisään ja muutaman päivän päästä päättikin että ei, ehkäistään... No niinhän siinä kävi että raskaaksi tulin siitä YHDESTÄ kerrasta. Raskausajan mies oli aika ahdistunut toisesta lapsesta mutta syntymän jälkeen oli innoissaan kun sai pojan. Joten mielestäni miehen mielipide huomioon/asiasta voi keskustella, mutta lopulta valinta on sinun. Tsemppiä!

onko miehellä oikeus ottaa kortsu poissalaa kesken seksin ja jatkaa loppuun asti kska haluaa "vielä yhden lapsen" kun seksiä harrastamalla on aina riski kuitenkin tulla raskaaksi?
niinpä...

Jos lapsi alkaisi kasvaa miehen omassa mahassa, niin olisi tavallaan "oikeus", vaikka se hurjan väärin olisikin. Vauvan kylväminen salaa toiseen ihmiseen on kuitenkin vielä enemmän väärin.

No fiksuinta olisi ottaa jälkiehkäisy, koska ehkäisyä oli trkotus käyttää eikä raskaus ole molempien toiveissa. Se muuten toimii sitä todennäköisemmin mitä nopeammin sen ottaa, joten viivyttely on tyhmää.

Mies kyllä mokasi siinä, että jatkoi jos kerran huomasi kumin rikkoutuneen - siinä mielessä hänen mokansa. Näistä olisi hyvä puhua etukäteen, jolloin toimintakuvio olisi selvä.

Vauvakuumeesta huolimatta kannattaa yrittää raskautta vain yhteistuumin, tulevan lapsenkin kannalta parempi niin.

Yhteistyössä