Täytyykö ottaa vaipat taas käyttöön, poika 2,5 v... mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Mulla on pieni ongelma 2,5 v pojan vessassa käynnin kanssa. Kesähelteillä sujui hyvin, poika sai painella pyllly paljaana ja kävi tuolloin oma-aloitteisesti pissalla ja kakalla pöntöllä/puskassa, vahinkoja sattui aniharvoin ja vain öisin ja reissun päällä tarvittiin vaippaa.

Mutta nyt syksyn tullessa kun alettiin pitämään taas housuja, niin ei toimikaan enää. Poika ei tunnu käsittävän ettei housuihin voi pissata/kakata kuten vaippaan. Ajattelin että satunnainen vaippailu häiritsee joten nyt ollaan pari viikkoa oltu täysin ilman vaippaa (paitsi öisin), mutta kaikki tulee housuun. Yksi päivä meni välissä ilman vahinkoja, muuten tulee housuun.

Hankaloittava tekijä on vielä uhma ja minä itte-vaihe, ei hyväksyisi ollenkaan että minä käytän pissalla vaan itse pitäisi saada hoitaa koko juttu. Kun kysyn onko pissahätä niin vastaus on päättäväinen "ei" ja viiden minuutin päästä voi olla pissa housussa.

Tuntuu turhalta palata vaippoihin kun pari kuukautta on pärjätty ilman. Mutta hölmöä tämä nykyinen housuunpissailukin on. Mitä mä oikein teen tuon kanssa?? Pissa tulee parin-kolmen tunnin välein joten pidätyskykyäkin tuntuisi jo löytyvän.

Eilen otin käyttöön tarrataulun mihin saa tarran aina kun käy pissalla pöntöllä ja se on kyllä pojasta kiva, mutta ei ole auttanut asiaa vaan housuun tulee silti.

Mielipiteitä? Kuinka kauan kannattaa jatkaa tätä ilman vaippaa vaikka väkisin -linjaa?

Noita harkkahousuja voisi kyllä harkita. Missä niitä myydään, löytyykö Prismasta?

Joo vaihtohousuja on nykyisin aina nippu mukana...

osta harkkahousut joissa on muovi sisäpuolella niin ei kastu päälishousut mutta ei tunnu pissa kivalta :D
Ja kasa vaihtovehkeitä mukaan matkaan :D

Sama juttu meillä ja naapurin pojalla! Meil ollaan edelleen sisällä ilman housuja, pihalla on pakko laittaa jo haalari, joten vaippa myös (kangasvaippa, että tuntuisi märältä). Eiköhän ne talven mittaan opi -toivottavasti!

Kiva kuulla ettei olla ainoita. =) Sisällä voitaisiin kyllä tosiaan edelleen olla ilman housuja, mutta ulos on pakko laittaa.

Sama juttu meillä ja naapurin pojalla! Meil ollaan edelleen sisällä ilman housuja, pihalla on pakko laittaa jo haalari, joten vaippa myös (kangasvaippa, että tuntuisi märältä). Eiköhän ne talven mittaan opi -toivottavasti!

Meidän isompi poika silloin kun vielä vaippoja käytti, pissas housuun jos oli pikkuhousut muttta kun siirryttiin boksereihin niin loppu pissaaminen. Olisiko pikkarit tuntuneet samalle kun housuvaipat?

Kävin tuolta äsken katsomaan mutta 100 cm on loppu varastosta. Voisin tietty laittaa meiliä ja kysyä koska niitä saisi. :)

Ei täällä taida olla mitään vaippalainaamotoimintaa, en ainakaan ole ikinä kuullut että olisi.

Kato vaikka tuolta harkkahousuja Mannamaa harjoitteluhousut 80 cm / Kestovaipat - Harjoitteluhousut / Veikee

Tai onko sun paikkakunnalla vaippalainaamotoimintaa? Ei tarttis ostaa, vaan pientä maksua vastaan lainata.

Meillä ei tunnu olevan eroa siinä onko pikkarimalliset vai bokserit.

[QUOTE="keiju";21930152]Meidän isompi poika silloin kun vielä vaippoja käytti, pissas housuun jos oli pikkuhousut muttta kun siirryttiin boksereihin niin loppu pissaaminen. Olisiko pikkarit tuntuneet samalle kun housuvaipat?[/QUOTE]

Noita potty training housuja löytyy ihan tavan marketistaki, mut netissä on monta sivustoa joissa noita myydään :) ei kun sellasta kehiin. Ja tietty esimerkki on paras tossa pissa hommassa, lapsi mukaan kun aikuinen käy veskissä. Meillä on pienemmät oppinu iso veljien siskojen myötä toooosi helposti.
Ja pakottaminen on varsinki uhmaiässä aika hankala vaihtoehto ja vaikea.

Meillä myös pissataan huosuihin jos kalsarit jalassa. Mutta kun jätin kalsarit pois ja puin pelkät löysät collegehousut, ei vahinkoja ole tullut. Itse poika ei osaa vielä housuja riisua, mutta huutaa potan vieressä pissakakkaa, niin että äiti ehtii apuun :)

Tästäkään ei meillä ole ollut apua. :/

[QUOTE="Riksu";21931023]Meillä myös pissataan huosuihin jos kalsarit jalassa. Mutta kun jätin kalsarit pois ja puin pelkät löysät collegehousut, ei vahinkoja ole tullut. Itse poika ei osaa vielä housuja riisua, mutta huutaa potan vieressä pissakakkaa, niin että äiti ehtii apuun :)[/QUOTE]

Meillä on sama tilanne kuopuksen kanssa. Mä olen laittanut suosiolla takaisin vaipan, paitsi että sisällä ollaan enimmäkseen edelleen pippelisillään :). Ja sitten oon vaan koittanut ehdottaa että kokeillaan pissalla käymistä ja jos näyttää että poika alkaa kakkaamaan, niin silloinkin ehdotan nopeasti että mennään potalle/pytylle.

Niin ja käytössä on siis housuvaippa, joka on helppo ottaa alas ja nostaa taas ylös. Olen myös pyytänyt että poika sanoo jos tulee pissa- tai kakkahätä. Hän ei osaa sanoa kuin "kakka", mutta jonkin verran muistaa jo kertoa hädästään. Sitten mennäänkin pytylle :).

Meillä poika on vasta 2v1kk, mutta samanlaisia vahinkoja sattuu myös tänä kesänä kuivaksi oppineelle vajaa 3-vuotiaalle serkkupojalle. Kaipa nuo aikaa myöten oppii :).

Joo varmasti aika korjaa tämänkin ongelman. :) Mä kokeilen kyllä vielä noita harjoituspöksyjä jos niistä löytyisi apu.

Meillä on sama tilanne kuopuksen kanssa. Mä olen laittanut suosiolla takaisin vaipan, paitsi että sisällä ollaan enimmäkseen edelleen pippelisillään :). Ja sitten oon vaan koittanut ehdottaa että kokeillaan pissalla käymistä ja jos näyttää että poika alkaa kakkaamaan, niin silloinkin ehdotan nopeasti että mennään potalle/pytylle.

Niin ja käytössä on siis housuvaippa, joka on helppo ottaa alas ja nostaa taas ylös. Olen myös pyytänyt että poika sanoo jos tulee pissa- tai kakkahätä. Hän ei osaa sanoa kuin "kakka", mutta jonkin verran muistaa jo kertoa hädästään. Sitten mennäänkin pytylle :).

Meillä poika on vasta 2v1kk, mutta samanlaisia vahinkoja sattuu myös tänä kesänä kuivaksi oppineelle vajaa 3-vuotiaalle serkkupojalle. Kaipa nuo aikaa myöten oppii :).

Meillä sama homma 2,5 veen kanssa, siis jos on alushousut, vaikka bokserimalliset, niin luulee niitä kai vaipaks ja pissaa niihin lähes poikkeuksetta. Jos on pelkät päällyshousut niin älyää kyllä pyytää potalle. Tosin tässäkin on alkanut tapahtua vahinkoja enempi viime aikoina. Päiväunille ei laitettu enää vaippaa kun vaippa oli jatkuvasti kuiva, en tiedä sitten jos laittais alkkarit... nukkunut yleensä nakuna.

Harmittaa vaan kun eilen alkoi eka kertaa päiväkoti ja olin sinne laittanut vienon toiveen että jos mahdollista niin pitää poikaa ilman vaippaa. Oli mennyt aamulla puoli kahdeksaan ja ennen kahdeksaa pissannut kaks kertaa housuihin, jipii vähänkö hävettää kun pyysin täysin vaipantarpeista poikaa pitämään ilman vaippaa...

Eilen sitten yritin laittaa pojalle pelkkiä pikkuhousuja että opeteltais niiden kanssa oloa. Poika sai kauhean raivarin ja yleensä ei halua riisua itse housuja niin kyllä sillä hetkellä lähti pikkerit todella nopeasti ja ihan omatoimisesti... Huoh. Tänään sitte uudestaan.

Jossain vaiheessa poikaa ei haitannut edes märät housut, mutta tässä yks päivä kyllä tuli ilmottaan että pissa on housussa ja käveli jalat harallaan :) Kyllästyisiköhän tuo itsekseen siihen vaippaan, jos vaan odottelis?

Yhteistyössä