Te äidit jotka opiskelette tai olette kotiäitinä, tai työssä jossa huono palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mammanpojat

Aktiivinen jäsen
08.09.2008
1 348
0
36
Miten teillä on vara ostaa parhaita lasten vaatteita, ulkovaatteet ja muut?

Minulla hyvä ystävä jolla niin pienet tulot, niin hän ostaa aina tytölleen vaatteet doriksesta, stockmannilta, anton & ninasta ja aina merkkivaatteet ja montaa eri sorttia.

Olen ymmärtänyt ettei hänen vanhempansa syyä rahaa tms.

Säästääkö hän vai mitä.... :whistle:

No mä ostan aika harvoin vaatetta ihan uutena, mutta sitten kun ostan niin mielellään laadukasta ja alennuksia silmällä pitäen. Eikä mulla mene rahaa esim baariin, tupakkaan, alkoholiin, yms. Olen harjaantunut tekemään hyviä löytöjä :)

Lasten vaatteet on ehkä se ainut mihin panostan. Isovanhemmat on kyl auttaneet noiden mm. haalarien kanssa. Enkä mä koko ajan ostele, harvemmin mutta parempia. Ideana kuitenkin kierrättää ne esikoiselta muille.

MUOKS: erona tosin ap:n tapaukseen, että mies käy töissä. En siis kustanna yksinäni noita hankintoja. Tosin mieskään ei ole kokaikasessa työssä joten ei järin suuris tuloja meillä yhteensäkään ole.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Jos joku haluaa käyttää kaikki ylimääräiset rahansa vaatteisiin niin mikäs siinä. Siinä säästää tosi paljon, että ei omista autoa, ei polta ja juo, ei matkustele jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Ei hän varmaan luotolla osta, koska on opiskelija ja yksin elää tytön kanssa.
opiskelijakin on aiemmin sanu Stockan kortin mm. En tiä onko ne kiritäny kontrollia nyt kun siitä tuli Masteri. Mutta jos oli Stockan kortti ennestää ni sai sen uudenki ilman mitään.

Kierrätysvaatteita, tehtaanmyymälöitä ja alennusmyyntejä. Kyllä meidänkin haalarit on Reimaa ja Lassieta, uutena ostettu, mutta tehtaanmyymälästä mallikokoja tai muuten vain sieltä poistopuolelta :)

Ei hän varmaan luotolla osta, koska on opiskelija ja yksin elää tytön kanssa.

Hankala sitä on toisen elämästä tietää...ja onneksi ei tarttekaan. Voipi olla, että se saa hyväkuntosta käytettyä jostain. Toi luottojuttu oli vaan heitto, vaikka totuus on, että yllättävän moni käyttää (jopa yli varojensa) näitä pikavippejä. Ketään tietysti syyllistämättä taikka jalustalle nostamatta. Kukaan kun ei voi elää toisen kengissä eikä siten aina ymmärrä toisen tyyliä tehdä asiat.

Miten teillä on vara ostaa parhaita lasten vaatteita, ulkovaatteet ja muut?

Minulla hyvä ystävä jolla niin pienet tulot, niin hän ostaa aina tytölleen vaatteet doriksesta, stockmannilta, anton & ninasta ja aina merkkivaatteet ja montaa eri sorttia.

Olen ymmärtänyt ettei hänen vanhempansa syyä rahaa tms.

Säästääkö hän vai mitä.... :whistle:

Käyn miehen tilipussilla ;)

Meillä ainakaan ei ole todellakaan vara ostella ns. merkkivaatetta joka päiväseksi kuteeksi. VAikka mie opiskelen, oon kotona ja tein välillä töitäkii tässä samalla ja mieskii käy vielä töissä.

Useimmat mein kuteet tulee ihan kirpparilta, oikeestaan ainoo mihin kunnolla oon panostanu on ulkopuvut ja kunnon kengät. Sisällä menee siisti, ehjä, puhdas merkitönkii vaate

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
On se kiva ettei ole tämän suurempia ongelmia ihmisen elämässä. Miettiä nyt kaverin lastenvaatebudjettia :headwall: :headwall: :headwall:

No tää nyt oli tällänen, mitä mietin. Ku miehen palkasta me ainakin lasten kalliimmat vaatteet joudumme aina ostamaan, ellen sit ole käyny töissä samalla kun opiskelen.

On se kiva ettei ole tämän suurempia ongelmia ihmisen elämässä. Miettiä nyt kaverin lastenvaatebudjettia :headwall: :headwall: :headwall:

No itelläs oli eilen kanssa tosi suuria onkelmia kun piti miettiä miten lapsen saa nukkumaan kun piipaa auto on pihassa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:

No itelläs oli eilen kanssa tosi suuria onkelmia kun piti miettiä miten lapsen saa nukkumaan kun piipaa auto on pihassa :headwall:

:D :D

Opiskelijaäitinä ostelen kyllä laadukkaita ja hintaviakin vaatteita yms. varusteita lapsilleni, mutten todellakaan siis varsinaisesti omilla rahoillani :whistle: vaan duunari maksaa kaikki asumiseen liittyvät kulut (lainat, vastikkeet, sähköt yms.) ja mä sitten lapsiin ja kodin muihin menoihin ja lisäksi meillä on äänetön sponsori : anoppini :ashamed: muuten ois jäänyt eräätkin harrastusmaksut ja -kamat väliin..joten opiskelijalla ei ainakaan oo varaa kaikkiin kustannuksiin pelkillä tuillakaan.

Mut hei, ihan oikeasti - eikö lapsi pärjää elämässä muuta kuin merkkivaatteilla? Mun nähdäkseni näis merkkivaatteissa maksaa se pieni maininta rintamuksessa ja jossain muualla. Onneksi halvempiakin - ja itse asiassa yhtä kestäviä - vaatteita löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Mut hei, ihan oikeasti - eikö lapsi pärjää elämässä muuta kuin merkkivaatteilla? Mun nähdäkseni näis merkkivaatteissa maksaa se pieni maininta rintamuksessa ja jossain muualla. Onneksi halvempiakin - ja itse asiassa yhtä kestäviä - vaatteita löytyy...

Ellei kestävämpiäkin

No itse opiskelijana (saan siis 268e nettona opintorahaa kuussa) ja kolmen lapsen äitinä ostan lastenvaatteet lähinnä H&M:stä. Joskus ostan ns. kalliimpia merkkejä, mutta silloin aina alennusmyynneistä isoilla alennusprosenteilla. Lisäksi meillä lapset ovat samaa sukupuolta, joten vaatteita pystyy osittain kierrättämään lapselta toiselle eli yhdelle ostettu hyvälaatuinen juttu menee todennäköisesti vielä toiselle ja ehkäpä vielä kolmannellekin.

Miehen tuloilla (tasoa suomalaisten keskiansio eli ei mikään huippupalkkainen) lähinnä siis tällä hetkellä elellään ja ihan hyvin pärjätään. Luottokortteja meillä ei ole, eikä tule. Mä teen oikeasti aika usein kirjallisena kuukausittaisen budjetin, eli kyllä tässä kuitenkin tarkkaan koko ajan mietitään, mihin ja kuinka paljon sitä rahaa käytetään.

Yhteistyössä