Te äidit jotka opiskelette tai olette kotiäitinä, tai työssä jossa huono palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Mut hei, ihan oikeasti - eikö lapsi pärjää elämässä muuta kuin merkkivaatteilla? Mun nähdäkseni näis merkkivaatteissa maksaa se pieni maininta rintamuksessa ja jossain muualla. Onneksi halvempiakin - ja itse asiassa yhtä kestäviä - vaatteita löytyy...

Ellei kestävämpiäkin

Kertoisitteko mulle jonkun esimerkin?
Mulla/meillä kun on historiassa aina ollut tuuri, että halvalla ei saa kuin p***aa ja viime aikoina kun oon ruvennut vielä enemmän kitsastelemaan ja ostanut jotain "halvalla" niin luu on kyllä jäänyt käteen, mm. lasten ulkovaatteissä nyt kuluvana talvena :(

Alkuperäinen kirjoittaja Duunarin eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Mut hei, ihan oikeasti - eikö lapsi pärjää elämässä muuta kuin merkkivaatteilla? Mun nähdäkseni näis merkkivaatteissa maksaa se pieni maininta rintamuksessa ja jossain muualla. Onneksi halvempiakin - ja itse asiassa yhtä kestäviä - vaatteita löytyy...

Ellei kestävämpiäkin

Kertoisitteko mulle jonkun esimerkin?
Mulla/meillä kun on historiassa aina ollut tuuri, että halvalla ei saa kuin p***aa ja viime aikoina kun oon ruvennut vielä enemmän kitsastelemaan ja ostanut jotain "halvalla" niin luu on kyllä jäänyt käteen, mm. lasten ulkovaatteissä nyt kuluvana talvena :(

No miehän ite vastasinkii panostavani ulkovaatteisiin en niinkään sisävaatteisiin. Kyllä meillä on sisällä siis kestäny todella hyvin esim Tokmannin " halppis" vaatteet

Itse en olisi opiskelijana raskinut, eikä varmaan olisi varaakaan ollut ostaa lapsillemme nämä reiman vihreät toppatakit ja harmaat housut, sekä kinttaat että pipot. Mutta mieheni kummitäti ilmoitti yhtäkkiä, että hän ostaa lapsille toppakamppeet, minkälaiset haluatte. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ehkä siinäkin talossa mies osallistuu lasten vaatekuluihin jne?

Ei ole miestä :ashamed:

No mutta vaikkei ole miestä niin olisiko lapsella kuitenkin isä ja mahdollisesti isän suku jotka saattavat sponsoroida noissa vaatehankinnoissa? Samoin omat sukulaiset tai lapsen kummit tms voi osteskella vaatteita lahjoiksi.

Muuten noita merkkivaatteita saa alennuksistakin ja kenties kirppiksilta tai muuten käytettynä. Eli onko varma että itse on ostanut nuo kaikki?

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
On se kiva ettei ole tämän suurempia ongelmia ihmisen elämässä. Miettiä nyt kaverin lastenvaatebudjettia :headwall: :headwall: :headwall:

No itelläs oli eilen kanssa tosi suuria onkelmia kun piti miettiä miten lapsen saa nukkumaan kun piipaa auto on pihassa :headwall:

:laugh: :laugh: :laugh: En mä sitä oikeasti miettinyt. Kyllä mä tiedän tasan tarkkaan, miten se homma hoidetaan.

Oon itte opiskelija, mutta aviomies tienaa sen verran, ettei rahasta ole pulaa. Voin ostaa lapsen vaatteet mistä haluan, mutta en kyllä useinkaan raaski tuhlata merkkivaatteisiin. Tosin kengät lapsella on aina ollut eccot.

Suurimman osan käyttövaatteista saan ilmatteeks sellasilta, jotka ostelee tosi hienoja vaatteita :) mm siskon miehen täti lähettelee usa:sta laatikollisia merkkivaatteita, jota on käyttäny tyttärellään, siellä ku ne ovat todella halpoja... Muut käyttövaatteet ostan usein käytettynä.

Sit jää rahaa yli ostaa semmosia typeriä tarpeettomia mekkoja tuolle :heart: Mun suuri intohimo. Tytöllä taitaa nyt olla 8 mekkoa jotka sopii päälle tällä hetkellä :ashamed: Varmaan 10 jääny jo liian pieneks (ei ole ite ostettuja) ja muutama odottelemassa, että tuo kasvaa (ite ostettuja) Tosin ei nekään mitään superkalliita ole, kallein vissiin 40?.

Mitään kalliita ulkokamppeita ei ole vielä tarvinnu ostaa ku tyttö on vasta sen 7kk. Reiman myssy sillä on, ja sopiva kauluri. Ruskovillan villasukat. Ruskovillan haalarin sai lahjaks.

Jos ilmaset vaatteet yhtäkkiä loppuis, nii ottasin itteäni niskasta kii ja lopettaisin turhuuksien ostelun. Ei tarvii olla mitään hienoa merkkiä, kunhan on kestävää tavaraa. Hyvin suomessa elää sillä, mitä muut heittäis pois, joten kirppiksiä tulis varmaan kierreltyä enempi ^^

Mä opiskelen.

Lapsilla on kai ihan jees vaatteet. Ulkovaatteissa Remua, Reimaa tecillä ja ilman, Ticketiä, Jonathania, Lassieteciä, Vikingiä, yms. Sisävaatteet "muodinmukaisia", merkillä tai ilman. Paljon noilla on vaatteita. Mun mielestä ovat lähes aina kauniisti puettuja.

Hyödynnän alennusmyynnit, kanta-asiakastarjoukset, yms. Sisävaatetta ostan jonkin verran kirpputorilta. Ja pieneksi jääneet myyn Huutiksessa suurimmaksi osaksi.

Ostan lähes kaikki poitsun vaatteet kirpparilta, merkeistä en välitä. Tärkeintä on hinta/laatusuhde.
Joitain kalliita vaatteita on ostaneet isovanhemmat.

On se kiva ettei ole tämän suurempia ongelmia ihmisen elämässä. Miettiä nyt kaverin lastenvaatebudjettia :headwall: :headwall: :headwall:

No on aika erikoista...meillä säästetään kolikot possuun, niil ostetaan kunnon vaatteita lapsille ja isovanhemmat sponssaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Suurimman osan käyttövaatteista saan ilmatteeks sellasilta, jotka ostelee tosi hienoja vaatteita :) mm siskon miehen täti lähettelee usa:sta laatikollisia merkkivaatteita, jota on käyttäny tyttärellään, siellä ku ne ovat todella halpoja... Muut käyttövaatteet ostan usein käytettynä.

Sit jää rahaa yli ostaa semmosia typeriä tarpeettomia mekkoja tuolle :heart: Mun suuri intohimo. Tytöllä taitaa nyt olla 8 mekkoa jotka sopii päälle tällä hetkellä :ashamed: Varmaan 10 jääny jo liian pieneks (ei ole ite ostettuja) ja muutama odottelemassa, että tuo kasvaa (ite ostettuja) Tosin ei nekään mitään superkalliita ole, kallein vissiin 40?.

Mitään kalliita ulkokamppeita ei ole vielä tarvinnu ostaa ku tyttö on vasta sen 7kk. Reiman myssy sillä on, ja sopiva kauluri. Ruskovillan villasukat. Ruskovillan haalarin sai lahjaks.

Jos ilmaset vaatteet yhtäkkiä loppuis, nii ottasin itteäni niskasta kii ja lopettaisin turhuuksien ostelun. Ei tarvii olla mitään hienoa merkkiä, kunhan on kestävää tavaraa. Hyvin suomessa elää sillä, mitä muut heittäis pois, joten kirppiksiä tulis varmaan kierreltyä enempi ^^

Niskasta kiinni ja roskikseen dykkaamaan niinkuin säkin teet

Noh, kyllä mä ostan opiskelevana yh:na uudet reimatecit joka kevät/syksy. Sisävaatteet tosin ihan hm:ltä ja lindex:iltä. Ja siis ihan omilla rahoilla. Voihan sillä olla säästöjä?

Oon sua harmaana perskyrpäsenä seurannut, ja tullut tulokseen, että oot kyllä harvinaisen vastenmielinen akka.
Miten sä pärjäät työssäsi lasten vanhempien kanssa, eikö tuu riitoja?

Minä ostan tytsylle (1v3kk) tärkeimmät ja tarpeellisimmat hyviksi havaitun merkkisinä ja yleensä alennuksista. Alennukset vaatii ennakointia. Viime kesänä ostin nätin uuden remun välikausihaalarin tälle keväälle pilkka hintaan ja viime kuussa miehen sisko tilasi omille lapsilleen tanskasta alennuksista vaatetta niin samoihin toimitus kuluihin tilasin tytölle ticket to heavenin talvihaalarin ensi talveksi. Hintaa talvihaalarille jäi alle 50e. Meillä ei ole luottokortteja. Ja kaikki on täysin omilla rahoilla ostettu.

Iholääkärin kehotuksesta tytön iholle pitää käyttää vain hyvälaatuisia puuvillavaatteita ja ne tosiaan maksaa. Siksi vältän heräteostoksia ja ostan esim tutan vaatteita jemmaan alennuksista. Tytöllä on kahdet nätimmät 98% puuvillaa sisältävät kalliit sukkahousut (kun sukkiksia pitäis käyttää mahd vähän) söpöily vaatteiksi ja niiden kanssa sopivia mekkoja muutamia. Kotona käytössä bodyt, p-potkarit ja college vaatteet. Eli meillä panostetaan tärkeimpiin vaatteisiin ja jemmataan niitä alennuksista :)

Mies opiskelee puolet vuodesta ja minä olen kotona. Eli aika minimituloilla elellään. Tosin meillä ei kulu rahaa vaikka autoon kun ei ole hienoa sellaista :D

Alkuperäinen kirjoittaja 22:

Oon sua harmaana perskyrpäsenä seurannut, ja tullut tulokseen, että oot kyllä harvinaisen vastenmielinen akka.
Miten sä pärjäät työssäsi lasten vanhempien kanssa, eikö tuu riitoja?

Jos katos täällä purkaa kaikki patoutumansa. Sitte töissä voi nöyristellä...???

Yhteistyössä