Te joiden laina 110 000-140 000?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Millaiset tulot teillä on kuukaudessa?? Löydettiin ihana unelmatalo. Meillä pitäisi myydä tämä edellinen talo pois ja velkaa jäisi silloin uudesta talosta n.110 000-130 000...Pelottaa lainan otto, mutta ollaan monia vuosia etsitty just tollasta taloa. Remppaa ei tarvis tehdä juuri lainkaan uudessa talossa. Meidän tulot on vaan n.3000 euroa kuussa käteen ja meillä on siis pian neljä lasta. Tuliskohan liian tiukka maksettava tuosta??? Millaisia kuukausieriä muut lyhentävät ton hintaisissa taloissa??

meillä laina oli 140 000, ja silloin tulot oli samaa luokkaa teidän kanssa (ehkä jopa vähemmän). Jäin aika pian äitiyslomallekin. Muistaakseni maksettiin kuussa jotain 700 e. Nyt kun olen palannut töihin, nostettiin lyhennystä 1000e. (miehen palkka myös noussut). Lapsia on 2, talo kun ostettiin ensimmäinen oli masussa. Vaikka olin hetken kotihoidontuella, niin ei meillä niin tiukkaa ollut, etteikö ruokaa oltais saatu. enempi tingittiin matkustelusta ja vaatteista.

meillä laina oli 140 000, ja silloin tulot oli samaa luokkaa teidän kanssa (ehkä jopa vähemmän). Jäin aika pian äitiyslomallekin. Muistaakseni maksettiin kuussa jotain 700 e. Nyt kun olen palannut töihin, nostettiin lyhennystä 1000e. (miehen palkka myös noussut). Lapsia on 2, talo kun ostettiin ensimmäinen oli masussa. Vaikka olin hetken kotihoidontuella, niin ei meillä niin tiukkaa ollut, etteikö ruokaa oltais saatu. enempi tingittiin matkustelusta ja vaatteista.

meillä lainaa 148 000 ja risat.. miehen palkka vähän päälle3000, itse kotihoidon tuella, joten enpä paljon saa, neljäs lapsi syntyy syksyllä. Makseetaan kuukaudessa yht. n.850euroa lyhennystä ja korkoja! ja säästöönki jää vielä n.350euroa/kk!!! sieltä sitte maksellaa, jos hankitaan jotai isompaa, kuten vasta auto maksettiin sieltä!!

Meillä lainaa oli alunperin 140 000. Kun olin töissä, lyhennettiin 1000e/kk, nettotulot 4000 euroa. Nyt olen hoitovapaalla, ja tulot tosi minimaaliset, miehen netto 1600 e ja mitäs toi hoitoraha nyt on, joku 500 e + lapsilistä kolmesta? Tällä hetkellä lyhennetään vaan 550 e kuussa, aika tiukkaa tekisi jos ei olisi yhtään säästöjä.

Olethan ottanut huomioon että huoltoväli monelle asialle omakotitalossa on jo 5-10 vuotta vaikkakin osalla on se 20 vuotta. Lisäksi mikäli valitsette pitkän laina-ajan ja tiukan talouden jo nyt alussa, niin teillä on sitten 5 vuoden päästä haasteita, kun kodinkoneita/huonekaluja/remppaa pitää tehdä ja muksutkin kasvavat (ja kuluttavat enemmän).

Mieti siis myös hieman pidemmälle, miten pystytte unelmataloa ylläpitämään. Ainakin minä haluan että saan asuntolainani pois tai ainakin pieneksi, kun talossa pitää alkaa tekemään uusia remppoja. Jo nyt on 20 vuotta vanha keittiö :), mutta uudet kosteat tilat sentään. Eli itse kannatan väljää taloutta, joka joustaa ilman pankin joustoa.

1400000e, 20v laina-aika ja 5% korkokanta tarkoittaa 900e lyhennystä. Siihen päälle käyttökuluja - kyllä minusta isolle perheelle on tiukkaa 1500e käyttörahaa kuussa. Mutta se toki riippuu prioriteeteistä. Minun prioriteettini ei tue tätä.

otimme lainaa taloamme varten 133 000 ja lyhennys on 650e kuussa. Meillä tulot ovat saman suuruiset ,mutta kaksi lasta. Tämä summa on ehdottomasti hyvä, ei todellakaan kuin maksimissa 730ekuussa vois olla meidän lainamme. Tykkään ostella lapsille vaatteita ja ruuassakaan emme juurikaan säästä. Matkusteluun rahaa jää harvoin,mutta jokin reissu tehdään joka kesä. Käytämme lapsia myös eri konserteissa kuten ti-ti nalle ja muumi näytelmissä joten rahaa täytyy jäädä niihinkin. Kannattaa miettiä tarkaan mitä itse arvostaa, toki mekin voisimme lyhentää isompaakin lainaa tai isommalla erällä mut nyt on kiva kun voi tehdä muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Olethan ottanut huomioon että huoltoväli monelle asialle omakotitalossa on jo 5-10 vuotta vaikkakin osalla on se 20 vuotta. Lisäksi mikäli valitsette pitkän laina-ajan ja tiukan talouden jo nyt alussa, niin teillä on sitten 5 vuoden päästä haasteita, kun kodinkoneita/huonekaluja/remppaa pitää tehdä ja muksutkin kasvavat (ja kuluttavat enemmän).

Mieti siis myös hieman pidemmälle, miten pystytte unelmataloa ylläpitämään. Ainakin minä haluan että saan asuntolainani pois tai ainakin pieneksi, kun talossa pitää alkaa tekemään uusia remppoja. Jo nyt on 20 vuotta vanha keittiö :), mutta uudet kosteat tilat sentään. Eli itse kannatan väljää taloutta, joka joustaa ilman pankin joustoa.

1400000e, 20v laina-aika ja 5% korkokanta tarkoittaa 900e lyhennystä. Siihen päälle käyttökuluja - kyllä minusta isolle perheelle on tiukkaa 1500e käyttörahaa kuussa. Mutta se toki riippuu prioriteeteistä. Minun prioriteettini ei tue tätä.

No jos hyvin kävis, niin saataisi tästä nykyisestä sen verran, että tuon talaon hinnaksi jäisi vaan 100 000 euroa. Se on siis vasta remontoitu. Mut onhan noi kodinkoneet ynnämuut sellasia, että jos alkavat hajoamaan, niin niihin sitten menee. Me nyt ei mitenkään pystyttäis lyhentämään kun max 600 euroa kuussa. Harmihan se todella on. Tuollaisia taloja ei tulekaan myyntiin usein. Nykyisessä ei viihdytä lähinnä naapureiden takia.

Uusimmat

Yhteistyössä