Te joiden mies juo paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viima80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viima80

Vieras
Miten voisin auttaa kaveriani ymmärtämään että hänen pitäisi tehdä tilanteelle jotain. en halua että he eroavat mut ei tässä ole enään mitään järkeä. kaverin mies juo paljon. joka päivä tissuttelee jotain. nyt ollut hetken iisimmin mutta juhannuksena oli taas vetänyt kunnolla ja haukkunut kaverini ihan suohon. hn ei koskaan pyydä anteeksi. jos asiaan yrittää puuttua niin käskee vain lähtemään jos ei kelpaa sellaisena kuin on. heiillä on kohta vuoden ikäinen lapsi. olen tuntenut yli kolme vuotta ja aina ollut samanlaista. kun mies kännissä haukkuu ja kiukuttelee ja karkaa yöllä baariin yms.

olen itse katsellut isäni alkoholismia ja tunnistan sen kun vastaan tulee.

onko kellään ehdotuksia miten miehen sais järkiinsä. ja miten kaverini saisin ymmärtämään ettei tuo ole terve suhde. jotain asialle pitäisi tehdä. väkivaltaa ei ole.

Itsellä oma isä on aika tavalla tuohon tyyliin haukkunut kännissäpäin äitini. Ja kyllä siinä on muutkin saaneet kuulla kunniansa. Ja aina katsottiin läpi sormien.

Susta en tiedä, mutta itse aloin kontrolloimaan oman miehen juomista ja saamaan paniikkireagtioita ja reagoimaan juoviin ihmisiin aikuisena aika tavalla. Ja seuraan ja mietin omaa juomista paljon. Mutta lapsen näkökulmasta, ero on perempi. Sen voin itse sen helvetin nähneenä niin olisi ollut parempi niin. Koska vaikka välttämättä ei ole fyysistä väkivaltaa niin on henkistä väkivaltaa. Ja se saattaa kuten omassakin kokemuksessa jätti jälkensä.

Nyt itse käyn terapiaa ja yritän löytää uusia toimintamalleja itselle. Ja todellakin olen jo aikuinen. Ja yhtäkkiä aloin vaan muistamaan ne kaikki pahat muistot, toisen trauman jälkeen. Kaikille niin ei käy, kaikki eivät lapsuuttaan muista, mutta osa muistaa.

Joten ajattele sen lapsen oloa siinä perheessä!

14 vuoden kokemuksella voin sanoa ettei oikein mitenkään, niin surullista kuin se onkin :(
Miehen pitää itse haluta lopettaa ja mennä hoitoon. Ja ystäväsi pitää itse tajuta ettei mies muutu.
Mulla ainakin kaverien kommentit/ painostus eroon, aiheutti sen etten halunnut erota :o
vaikka järki sanoikin että se olis parasta. Sitä on vaikea selittää...
Nyt on järki tullut mun päähän ja olen eropäätöksen tehnyt, mies ei siitä vielä tiedä...

mä tiedän että ensimmäisenä itsekin ehdotaisin eroa mutta tiedän etti sitä koskaan tuossa perheessä tule. nainen on juuri sellainen alistuja joka mukailee oman käyttäytymisensä niin ettei toinen vaan suutu yms. olen itsekin elänyt alkoholisti isän varjossa enkä sitä kellekään soisi. niinpä utelen neuvoja kuinka tuon miehen saisi itse ymmärtämään tekonsa. kuitenkin 5-6 vuotta sitten osasi käyttää viinaa ihan oikein.

sanotaan että alkoholisti parantuu vasta kun itse sitä haluaa ja sen tajuaa vasta kun on kaiken menettänyt

alkaa vain tympiä kuunnella joka kerta samaa valitusta ja mitä kaikkea se nyt on tehnyt. olen usein tokaissut että eroa tai muuta edes hetkeksi pois tms. mutta ei mitään vaikutusta. en mä kun osaa se olla kuitenkin niin ihana ja en voi viedä lasta pois isältään ja mitä kaikki oikein sanoisivat

ärsyttävää

Yhteistyössä