Te joiden mies kuljetusalalla!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Ihan pakko kysyä, että paljon keskimäärin kuukausiansiot ja minkälaista työtä tekee ja kuinka monta tuntia päivässä/viikossa? Tuleeko lisiä vaiko keikkapalkka?
Tuli nimittäin tänään työpaikalla parin ihmisen kanssa puhetta ja olin aivan monttu auki kuinka paljon on eroja palkkauksissa. Olen aina pitänyt omaa miestäni keskiverto tuloisena, mutta toinen väitti hyvätuloiseksi toinen taas työmäärään nähden pienituloiseksi. Keikkapalkalla kotimaanliikenteessä tekee töitä ja brutto saattaa vaihdella tonnillakin kevyesti kuukaudessa.

minun mies kuljetusalan yrittäjä hänellä 2 puolikasta ja 3 täysperää ja hyvinhän siinä tienaa yrittäjänä, kuskit ovat km palkalla, en kyllä tiedä paljon he tienaavat!

Mulla mies tekee ns. kk-palkalla.tyyliin kaks duunia yks vapaata.Saa pv-rahat ,kaikki lisätkin.
Ja vko tuntimäärä on hullu mutta kun tekee kahdessa vkossa kolmen vkon työt niin sillä tasoittuu.
Tili riippuu siitä tuleeko kuukauteen 2 vai yksi vapaa viikko.(vaikuttaa lisiin ja pvrahoihin)

No palkkaa en kyllä sano, kun mies ei tykkäis, mutta iso on veroprossa joten ei sil niin hirveesti käteen jää. Mieheni on päällystössä, joten eipä siinä tunnille paljon palkkaa jää. Tunteja tulee kyllä vaihtelevasti ja varmasti menee joka viikko yli 40. Vähän kyllä helpottanut kun suoraan ei ole autoja alaisuudessa, ei tarvitse siis hätätoimituksia hoidella. Muuta kuin kun lomittaa jotain. Se on rumbaa, varsinkin kun pakkaset kirii..
Kyllä noita työpuheiluuita tulee varmaan jokaviikonloppu ja välillä yölläkin. eikä tahdo lommalakaan päästä täysin irti työstään...

En nyt tarkkaan muista, mutta jotain oisko 11e tunnilta ja ylityöt lisänä. Tekee vaihdellen, noin 50h viikossa ehkä...

Kysiyisin Lynx ja muut miten pitkiä päiviä/öitä miehes tekee, kuinka monta tuntia viikossa? Itse olen jatellut, että aivan älyttömän tiukaks on tuo ala vedetty, kun välillä töitä tehdään putkeen älyttömän monta tuntia. Mulla palaa kyllä joskus päreet, kun tuntuu, että mies on aina töissä :headwall:

Kyllähän se hurja ala on,harva olisi valmis muussa duunissa tekeen 15t pv.Tällä vkolla mun miehellä pari pv oli aamu 7 yö kahteen.Ja kahtena peräkkäisenä pvnä.Mutta omasta mielestäni tienaa varsin hyvin,vaikka nykyään vain kotimaassa ajeleekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aukku:
En nyt tarkkaan muista, mutta jotain oisko 11e tunnilta ja ylityöt lisänä. Tekee vaihdellen, noin 50h viikossa ehkä...

Kysiyisin Lynx ja muut miten pitkiä päiviä/öitä miehes tekee, kuinka monta tuntia viikossa? Itse olen jatellut, että aivan älyttömän tiukaks on tuo ala vedetty, kun välillä töitä tehdään putkeen älyttömän monta tuntia. Mulla palaa kyllä joskus päreet, kun tuntuu, että mies on aina töissä :headwall:

Kiristää täälläkin toisinaan ja pahasti. :kieh: Mutt toisaalta.... pakko sanoa että olen mä siitä ylpeäkin.

Mun miehen palkka on muutaman euron enemmän tunnilta kuin sun miehellä, mutta silti sanoisin että vastuuseen nähden ihan hemmetin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Aukku:

Aamulla kello herättää siinä 03.00-05.00 ja kotiin tulee illansuusta. Joskus ei kotiudu yöksi kun on pidempi keikka ja nukkuu esim. autossa.
Palkkaukseen onneksi vaikuttaa se, että ns. paluukuormana tuo takaisinkin päin ja saa siitäkin liksan.
Välillä kuule kiristää tosi paljon, mutta siihenkin vuosien saatossa on tottunut ja pakko myöntää, että minkään virkamiehen kanssa en osaisi elääkään ;) .

Meillä mies ajaa tavallista jakoautoa. Palkka on siinä 10e/tunti, työpäivät 8-9 tuntia, säännöllinen työaika. Eihän siitä kauheesti käteen jää, mutta näin pienten lasten äitinä arvostan enemmän sitä, että iskä ehtii olla kotonakin joskus mun ja lasten kans, eikä vedä mitään ympäri vuorokauden kestävää työrupeamaa... Ja jää siitä nyt sen verran käteen et jotenkin pärjää kuhan pihisti elelee.

Arvostan minäkin tuota työtä ja miehen jaksamista. Tosissaan kyllä ottaa päähän kun jotkut kuvittee vielä, että se on helppo ala, istua vain autossa ja syösä limsaa ja makkaraa :kieh: . Se on myös monella ruumillista työtäkin, mun mies tekee lyhyitä matkoja, mut monia pysähdykdiä ja tavaran lastaamista jne, jne. Työpäivät hänellä lyhimmät :kieh: n. 10, pisimmät yli 15h