Te joilla keskenmeno tapahtunut viikolla 5+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätietoinen"

Vieras
Tänään viikkoja 5+2. Eilen illalla alkoi suht kovat menkkakivut ja kirkasta veristä vuotoa tuli yksi siteellinen. Kivut helpottivat ja nukahdin. Nyt aamulla maha vieläkin vähän jomottelee ja ruskeaa sekä punaista tuhrua valuu vähän siteeseenkin asti sekä tietysti paperiin pyyhittäessä. Jos olisi vaan ollut tuota vuotoa, mutta kun oli kipujakin ni säikähdin.

Jos kunnon kivut ja veristä vuotoa tulee taas ni menenkö sitten työterveyteen? On ihan tyhmää kysellä tällaista tiedän, mutta kun raskaus on niin alussa ni saanko edes lähetettä gynen polille vai sanooko lääkäri vain, että näin varhaisessa vaiheessa ei ultrata kun menee kai vielä kemiallisen piikkiin. Tässä vaihessahan ruskuaispussin kyllä pitäisi jo näkyä. Tai muutenkin jos alkaa tulla kunnon hyytymiä ja tietää et menee kesken ni ultrataanko näin aikaisessa vaiheessa et kohtu on kunnolla tyhjentynyt?

Miten sinä toimit jos olet saanut keskenmenon näin varhaisessa vaiheessa?

Mulla meni kanssa kesken tuossa vaiheessa. Mä menin ihan terveyskeskukseen pari päivää vuodon alkamisen jälkeen ja sain sitten lähetteen äitipolille, jossa ultrasivat, että kohtu oli tyhjä. Yleensä näin alkuvaiheessa kesken menneet tulee kokonaan ulos itsekseen, mutta ehkä se on hyvä vahvistaa, ettei tule mitään kohtutulehduksia tms.

Mulla meni kanssa kesken tuossa vaiheessa. Mä menin ihan terveyskeskukseen muutama päivä vuodon alkamisen jälkeen ja sain sitten lähetteen äitipolille, jossa ultrasivat, että kohtu oli tyhjä. Yleensä näin alkuvaiheessa kesken menneet tulee kokonaan ulos itsekseen, mutta ehkä se on hyvä vahvistaa, ettei tule mitään kohtutulehduksia tms.

Sori, tuli tuplana. Mutta tokassa viestissä olin korjannut tuon, että odotin muutaman päivän ennen kuin menin lääkärille, jotta tosiaan olisi mahdollisimman paljon vuotanut pois jo itsekseen.

Kiitos vastauksestasi. Mulla tulee edelleen tuhruvuotoa paperiin ja vähän siteeseenkin. Pitää nyt seurailla tilannetta. Reilu viikko sitten kun menkkojen piti alkaa ni yhtenä iltana ihan sama juttu. Alkoi kirkas verinen vuoto jota tuli yksi siteellinen ja suht kovia menkkakipuja oli myös. Senkin jälkeen tuhrutteli vähän kunnes tuli taas se suurempi vuoto ja kipuja. Raskaustesteissä viivat vain vahvistuneet mut eihän se mitään kerro. Jos tätä samaa jatkuu vielä viikon ajan eikä tule kunnon klimppistä vuotoa ni sit menen kyllä lääkäriin. Vuotais nyt kunnolla vaan jos kerran kesken on menossa :mad:

ap

Yhteistyössä