TE JOILLA LAPSILLA ISOMPI IKÄERO(>3v) JA OVAT SAMAA SUKUPUOLTA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli te joilla lapsilla isompi ikäero niin säästättekö vanhemman vaatteet pienemmälle?Meillä pojilla ikäeroa 5v ja tytöillä 8v ja harmittaa kun esim. esikoiselta 8½v jää hyväkuntoisia Rasavillin ulkovaatteita ja meillä ei ole tiloja säilytellä niitä noin kauaa.Samoin joitain kivoja sisävaatteita jää pojalta(pojille vaikeampi löytää kivan värisiä tmv.).

olen kyllä säästänyt, tytöillä 7.v ikäeroa mutt nyt en enää kun ajattelin että kun meidän kuopus on n. 10.v niin tuskimpa suostuu siskonsa vanhoja laittamaan päälle ja "muotikin" on taas muuttunut. ehkä enintään ulkovaatteita et voi sit vaikka pihalla käyttää

Meillä tytöillä eroa reilut 4 vuotta, ja joitain vaatteita olen säästänyt, mm. kauniita mekkoja yms. hyväkuntoisia kaunita ajattomia vaatteita. Pitovaatteet menevät kiertoon.

kahdella vanhimmalla on ikäeroa 3v ja heillä vaatteet siirtyy isoveljeltä pikkuveljelle, mutta sit nuorimmalle pojalle (7v nuorempi) en säästäisi, muoti muuttuu niin ettei niitä kuitenkaan haluaisi käyttää ja näyttävät oudoilta. Olen kokeillut joskus kun säästin nuoremman veljeni vaatteita esikoiselle.

No tähän asti on tuo kuopus (kohta 2) käyttänyt isoveljensä (8) vaatteita, mutta kyllä kohta ne käyttövaatteet on siinä kunnossa, että ei ne enää toiselle mene (kun ovat pidempään olleet esikolla käytössä). Ulkovaatteet olen säilönyt ja sit semmoset "siistemmät" vaatteet, joita käytetty vähän ja pysyneet hyvinä.

Meillä ekan ja tokan ikäero on n. 4 vuotta ja joitakin vaatteita ollaan säilytetty, varsinkin niitä vauvavaatteita, sit taas ku juniori on nyt 1½-vuotias niin kaikki melkein ollaan uutena ostettu eli pojat on nyt iältään 13v, 9v ja 1½v

meillä on pojilla ikäeroa 5v2kk ja en todellakaan säästele isomman vaatteita kuin ehkä sen 2%. tykkään ostella uusia ja kierrellä kirppareita :ashamed: eikä kyllä ois tilaakaan niin kovasti säilytellä..

Meillä ikäeroa n. 5 vuotta ja on pohtinut kovasti samaa asiaa. No, meillä on ollut säästössä remun ulkoilupukuja, samoin lassietecin haalareita, ne säästän koska ovat kuitenkin suht kalliita ja ovat säilyneet hyvinä pitkästä säilytysajasta huolimatta.
Mut sisävaatteissa oon säästäny lähinnä sellaisia laadukkaita ja erityisen kivoja koska esim. housuissa tuntuu kuminauhat kuoleentuvan tuossa säilytysajassa aika ikävästi.
Ja siis pieniä alle 90 cm kokoisia vaatteita oon säästäny enemmän kuin isoja, isommalla on aika kuluneita ollut käyttövaatteet monet, ei niitä oo viitsiny säästää.

JA sit säilytysvinkki, ne hammarplastin isot kannelliset laatikot, meillä tosi vähän säilytystilaa mut ne vetää esim.toppavaatteita ihan tosi paljon jo yksikin laatikko ja ne saa pinottua päällekkäin aika pieneen tilaan, meillä siis pieni asunto ja sisällä säilytetään.

Meillä on tyttöjen ikäero 6 vuotta ja säästän kaikki hyväkuntoiset vaatteet. Ainakin tähän asti ovat tehneet hyvin kauppansa eikä ne näytä "vanhanaikaisilta". Saa nähdä sitten, kun pikkusisko kasvaa isommaksi.

Pojilla on maksimissaan 4 vuotta ikäeroa ja säästän toki kaikki hyväkuntoiset, tosin meillä neljä poikaa, joten kaikki ei enää nuorimmaiselle asti säily ehjinä. Osa kyllä, sillä lasten mieltymykset eri vaatteisiin vaihtelee aika paljon.

Meillä kahden vanhimman tytön ikäero on 7,5 vuotta. Olen kyllä aika monta vaatetta säästänytkin, tosin sitten taas muodin muuttumisen takia on jäänyt monta vaatetta käyttämättäkin.

Meillä yli 10v ikäeroa kahden nuorimman välillä. Tyttöjä molemmat. Säästän vain juhlavaatteita, juhlakenkiä, luistimia tms. Perusvaatteet annan tutulle kahden tytön yh-äidille ja ostan nuorimmalle sitten aikanaan uusia, jotka taas lahjoitan johonkin hyvään tarkoitukseen. Ei tarvitse säilöä vuosia vaatteita ja tulee iloinen mieli antajalle ja vastaanottajille :).

Mulla pojilal ikäeroa 3v 5kk 10pv 2h ja 58min.

vaatteet menee suoraan kapista toiseen ilman väliaikasäilytystä.
Noo, nyt isompi on murrosiässä ja kasvanu kesän aikana niin paljon et ne varmaan joutuu jo lepäämäään puolisen vuotta nuoremman kaapissa. Ei tartte varastoida.

ja koska olimme jo luopuneet toivosta saada lapsia niin vuosi ennen kuin plussaisin myimme kaikki mitä olimme säästänee kirpputorilla (halvalla alle tunnissa). Olin niin turhautunut..
Emme ole nytkään juuri mitään säästäneet, luistimia ja kirjoja ja sellaisia kyllä.

Yhteistyössä