Te joilla/miehellä on auto-/asuntoetu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Paljonko teillä jää käteen rahaa?(eli brutto ja nettopalkka?). Meillä on miehellä autoetu, ja joi sillä on tosi iso bruttopalkka( verotettava tulo) 4500-5000e/ kk, mutta käteen jää vain 2000-2300,mikä on mun mielestä todella vähän bruttopalkkaa nähden, ja kun kaikki verot,päivähoitomaksut jne lasketaan kuitenkin brutosta,niin tuntuu se vielä pienemmältä...
Joo,ja kyl tiedän että meidän tapauksessa ei tarvii autokuluja miettiä,mutts silti...

Millainen sun miehes auto on? Toisissa autoissa se verotettava arvo saattaa helpostikkin olla lähemmäs tonnia.

Voihan ziisus.. Ihan tavallisen kotteronkin täyden autoedun verotusarvo on siinä 700€ hujakoilla, joten se onko se 700€ ja risat vai noin 1000€ ei kovin paljoa eroa lopputuloksesta. Jos verotusarvo alkaa olemaan siinä 1500€ ja yli, niin sitten aletaan puhumaan jo paremman luokan autoista. Eli toisin sanoen noin 700-1000€ verotusarvolla oleva auto on pienemmän kokoluokan suht' tavallinen auto.

Auto on ihan normi perheauto ja joo, 2300 e on netto, mutta,kun mietti että bruttona toi summa on yli puolet enemmän..hurjaaa. ja meillä on vain käyttöetu, joten se on vain joku 5oo-600 e...

[QUOTE="zxc";30042714]Jep! varsinkin kun joku tuttava sit saa saman verran käteen sossulta/kelalta...[/QUOTE]

tätä se vasemmiston peräänkuuluttama oikeudenmukaisuus tarkoittaa

Mä yritän suhtautua tähän niin,että kunhan meillä olis katto pään päällä ja lapsilla ruokaa,niin kaikki on hyvin,koska jos alkaa miettimään miten jotkut hyväksikäyttävät tätä systeemia niin pää hajois heti. Eli töitä pitäis tehdä ja paljon, jotta sais edes jotain 'omaa' aikaiseks...

[QUOTE="zxc";30042544]Paljonko teillä jää käteen rahaa?(eli brutto ja nettopalkka?). Meillä on miehellä autoetu, ja joi sillä on tosi iso bruttopalkka( verotettava tulo) 4500-5000e/ kk, mutta käteen jää vain 2000-2300,mikä on mun mielestä todella vähän bruttopalkkaa nähden, ja kun kaikki verot,päivähoitomaksut jne lasketaan kuitenkin brutosta,niin tuntuu se vielä pienemmältä...
Joo,ja kyl tiedän että meidän tapauksessa ei tarvii autokuluja miettiä,mutts silti...[/QUOTE]

Mulla on palkka 4500e/kk ja ei ole autoetua, mutta kuitenkin saan käteen vaivaiset 2500e. Siitä menee sitten vuorkaan vielä 1200e + sähkö + kotivakuutus + vesi + parkkipaikka.

On hankalaa saada sitten riittämään toi vähän päälle 1000e oman perheen tarpeisiin. Sitten mulla on vielä isäni, joka jatkuvasti soittelee, että lainaa pari sataa euroa, hän tarttee sitä kun lähtee Tallinnaan risteilylle. Ei ymmärrä, ettei sitä rahaa oikeasti jää käteen, vaikka on "hyvätuloinen".

[QUOTE="zxc";30042739]Mä yritän suhtautua tähän niin,että kunhan meillä olis katto pään päällä ja lapsilla ruokaa,niin kaikki on hyvin,koska jos alkaa miettimään miten jotkut hyväksikäyttävät tätä systeemia niin pää hajois heti. Eli töitä pitäis tehdä ja paljon, jotta sais edes jotain 'omaa' aikaiseks...[/QUOTE]

Jos teet paljon työtä, niin verottaja vei kaiken. Pitäisi olla yrittäjä ja keinotella voitot ulkomaille. Suomessa ei työnteko oikein kannata. Kauhistuttaa kyllä, mitä tapahtuu kun kaikki isot ikäluokat jää eläkkeelle ja jonkin pitäisi maksaa heidänkin eläkkeet.
Ja kuka maksaa kasvavan terveydenhoidon näille ikäihmisille? Verot tulee vaan nousemaan.