Te, joilla oli laskettu aika ekan ultran mukaan, ei kuukautisten.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko muita?

Vieras
Heippa!

Kiinnostaisi tietää miten hyvin teillä on paikkaansa pitänyt nuo lasketut ajat sen ensimmäisen ultran mukaan?

Itsellä oli kuukautiskierto tosi epäsäännöllinen, kun raskauduin, ja hedelmöitysajankohtaa tuon mukaan kun laskettiin, niin minulla on vielä vuotanut verta tuolloin, kun olisin hedelmöittynyt? Uskon kyllä että voi olla mahdollista, mutta kiinnostaisi tietää miten muilla, joilla on ollut esim. kierto sekaisin ym.

Uumoilen tässä jo vähän synnytystä, niin kiinnostaisi tietää miten hyvin tuo la pitää paikkaansa :) Ultrassa silloin kyllä sanottiin että heitto voisi olla vain n5päivää..

Mulla aikaistui la viikolla ekassa ultrassa, vaikka kierto on ollut säännöllinen. Tiedän myös milloin harrastettiin seksiä, joten taidan laskea suunnilleen siitä sen 40 viikkoa eteenpäin:). Saapa nähdä miten käy.

ekassa ultrassa la siirtyi 10pvä eteenpäin, rakenneultrassa la pysyi samana vaikka epäili siirtyisi viälä 2pvä eteenpäin..no syntyi sektiolla viikkoa aikasemmin ihan ok kokoinen jos olisi tullut normaalisti yli olisi mennyt lasketun kuiteiskin

Alkuperäinen kirjoittaja jooei:
Mulla aikaistui la viikolla ekassa ultrassa, vaikka kierto on ollut säännöllinen. Tiedän myös milloin harrastettiin seksiä, joten taidan laskea suunnilleen siitä sen 40 viikkoa eteenpäin:). Saapa nähdä miten käy.

Eikös se pitäisi laskea 38 viikkoa siitä eteenpäin?

Tuolloin mulla oli siis ollu kaks kuukautta menkat myöhässä ja sitten kuin alkoivat niin kestivät 2 viikkoa. Jossain siinä välissä oon sitten kuitenkin kerinnyt raskautua, näin siis ultran mukaan. Itse kai oon aina ajatellut että kuukautisten aikana ei voi raskautua vaan niiden jälkeen (siis n.2vkoa kuukautisista). Mutta toisaalta kyllähän se raskauskin voi heittää sillä kahella viikolla suuntaan jos toiseen jo muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuolloin mulla oli siis ollu kaks kuukautta menkat myöhässä ja sitten kuin alkoivat niin kestivät 2 viikkoa. Jossain siinä välissä oon sitten kuitenkin kerinnyt raskautua, näin siis ultran mukaan. Itse kai oon aina ajatellut että kuukautisten aikana ei voi raskautua vaan niiden jälkeen (siis n.2vkoa kuukautisista). Mutta toisaalta kyllähän se raskauskin voi heittää sillä kahella viikolla suuntaan jos toiseen jo muutenkin.

raskaana voi tulla kuukautiset normaalisti

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

raskaana voi tulla kuukautiset normaalisti

Niin, mutta se ei voi olla taas niitä ennenkään, kun la olisi muuten ihan päin honkia.. ja viikot vastaavat kuitenkin. No mutta turhiapa sitä miettimään, välillä pitää turhia vähän kyllä miettiä :)

Kiitos vastauksista!

mä olisin menkkojen (joista en nyt ollut ihan 100 varma) perusteella että 15.5 olis ollut LA. Ultrassa korjattiin ensin 6.6 ja myöhemmin 1.6 kun useampi ultra puolsi juuri tuota päivämäärää. Käynnistettiin ja syntyi sitten (41+6) 14.6, eli kuukauden mun veikkausta myöhemmin kun alkoi niin isolta vaikuttamaan. Istukka oli jo hieman kalkkeutunut.
Ota noista nyt sitte selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jooei:

Eikös se pitäisi laskea 38 viikkoa siitä eteenpäin?

Miksi 38? Eiku joo, kuukautisten alusta tietty... No hitto, liikaa muuttujia, pitää kai olla varautumatta mihinkään tiettyyn viikkoon:)

Mä en nyt ihan ehkä tähän kuulu, mut molemmilla kerroilla mulla on ollut ultran LA ja neuvolan ja molemmilla kerroilla ultra lähempänä totuutta. Kuitenkin heitto on ollut alle viikon, joten LA ei ole muutettu, mut ultraan uskon mä. Tosin ihan tiedossa se et pitkät kierrot, eli neuvolan systeemi ei voikkaan pitää kutiinsa.

Aika tarkkoja ovat olleet... Esikoinen syntyi päivää ennen, toinen muutamaa jälkeen, kolmas meni kyllä toista viikkoa yli ja neljäs syntyi kahta päivää ennen laskettua aikaa.

Kyl se alkuraskauden ultran mukaan määritelty aika on tarkka, jos ultraaja saa asiansa. Kaikki sikiöt kasvaa alussa samaa tahtia, johinkin viikolle asti, en nyt tarkkaan muista mihin. Yksilölliset erot tulee sit myöhemmin.

Menkkojen mukaan.........la oli 7.päivä
Np-ultran mukaan...........la oli 3.päivä
Rakenneultran mukaan...la oli 2.päivä

Menkkojen mukaan kumminki mentiin koko raskauden ajan...
Lapsi synty rv.41+3

Alkuperäinen kirjoittaja jaa a:
minulla oli 11.3.2009 laskettuaika,ja tyttö syntyi 9.3.2009 ihan normaalisti käynnistyi.hyvin piti paikkaansa

Ei se sitä tarkota jos lapsi syntyy sillon et la olis sillon...

Miten selität äidit joitten lapset syntyy spontaanisti esim. joskus rv.35? :D

Ultraamalla lasketuks ajaks saatiin 12.1. Poika synty kuitenkin jo 1.12 ja oli ihan normaalikokonen, yli kolmekilon möykky. Mutta kun rakenneultrassa on tehty lopullinen LA-arvio, sitä ei ruvettu vaihtamaankaan.

Yhteistyössä