Te joilla oli voimakasta pahoinvointia 1. raskaudessa, kuinka oli 2. raskauden kohdalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Toinen lapsi suunnitteilla. Ensimmäisen kohdalta jäi trauma pahoinvoinneista. Haluaisin edes toivoa siitä, että nyt pääsisin vähemmällä.

Rehellisiä vastauksia kuitenkin kehiin :) Onko kukaan saanut pahoinvointiin apua luontaistuotteista tai lääkkeistä. Jos mitään nyt on turvallita käyttää..

Eka lapsi oli tyttö ja minulla oli aivan järkky pahoinvointi/oksentelu. Toinen oli poika ja pahoinvointi oli paljon vähäisempää. Kolmas oli tyttö ja jonkin verran iltaisin pahoinvointia, neljäs poika ja ei oikeastaan ollenkaan pahoinvointia. Että mulla ainakin on joka raskaudessa vähentynyt sukupuolesta riippumatta. Jokainen on tietenkin yksilö.

Ensimmäisestä kärsin melkeen koko raskausajan pahoinvoinnista ja etovasta olosta. En käyttäny lääkkeitä niihin.. Yritin vaan kestää.. Nyt sitten taas viikkoja 8 ja viikon verran oon oksennellu :(

Ekassa raskaudessa pahoinvointi loppui rv12, tokassa raskaudessa rv16-17 ja kolmannessa n.rv 20. Että silleen.

No mulla ei kyllä ollut mitään kamalaa pahoinvointia, en oksentanut kun muutamia kertoja, ekassa ehkä eniten. Mutta etova, äklö olo oli ihan kokopäiväistä. Yökötti, kuvotti, ruoka ei maistunut. Painokin on alkanut aina nousemaan vasta raskauden puolivälin paikkeilla. Tää nyt oli rehellinen vastaus...

Ekasta oksensin noin viikolle 20 ja loppuvaiheessa oksensin taas. poika
toisesta oksentelu loppui vähän aikasemmin, enkä lopussa oksentanu niin usein. poika
tää kolmas on ollu kaikista pahin. raju oksentelu alko viikolla 5+3 ja loppu rv 25. tiputuksessa olin kolmesti. tämäkin on poika.. loppuajasta en vielä tiiä, toivottavasti ei tuu takas...

Ensimmäisestä oksentelua aamusta iltaan noin rv 7-12, sitten loppui.
Toisessa saman verran oksentelua, mutta eriasteista pahoinvointia jatkui vielä rv 16 saakka.

Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvoinnin ajankohtana syksy, toisessa nyt tämä loppukevät ja kesä. En tiedä, vaikuttivatko nuo helteet osaltaan pitkittyneeseen pahoinvointiin.

Esikoisesta oksensin lähes koko-ajan ja väsytti hurjasti:( Todella kipeä olin rv 5-11 ja laantui keskikohtailaiseksi kivuksi rv 11-14. Rv14 alkaen olin sitten jo aika normikunnossa, lievää väsymystä ja muuta.

Tokasta oksensin aamulla,aamupäivällä,päivällä, illalla ja yöllä. Yhteensä päivässä oksensin n. 5-10 kertaa, sairaalaan jouduin tiputukseen Rv 10, oksensin liikaa ja ruoka ei maistunut. Mutta tokassa raskaudessa ei se kestänyt kuin vko:lle 12, sen jälkeen voin normaalisti:)

Kolmatta nyt odotellaan rv 28+2, rv 7-10 oli lievää oksentelua ja väsymystä, mutta meni 2vko:ssa Ohi!!

Ensimmäisen raskauden oksensin oikeastaan koko 8kk kun se kesti, paino tippui lähemmäs 10 kiloa ja tiputuksessa olin sairaalassa monen monta kertaa voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi. Tyttöhän sieltä tuli, nyt toisessa raskaudessa pahoinvointi on ollut hyvin minimaallista, muutama päivä alkuraskaudesta ja 2. kolmanneksen alussa jonkun verran. Ero on kuin yöllä ja päivällä näiden raskauksien kesken. Alusta asti sanoinkin että tämä toinen on varmasti poika kun raskaus on niin erilainen, ja poikahan rakenneultrassa varmistui :)

Yhteistyössä