Te joilla ollut vuotoa alkuraskaudessa ja ultrassa syke ja sikiö nähty:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselee

Vieras
Mistä vuoto teillä johtui? Löytyikö syytä? Kauanko vuotoa kesti ja millaista oli? Menikö raskaus hyvin loppuun saakka?

Itsellä nyt rv 7+4 ja perjantaina ultrassa näkyi viikkoja vastaava masuasukas ja terhakka sydämenlyönti. Ruskeaa vuotoa on nyt ollut päivittäin pyyhittäessä 1,5 viikkoa. Eikä loppua näy... lääkäri ei tässä tapauksessa osannut syytä sanoa. Vuotoa tulee etenkin jos ponnistelee tai liikkuu enemmän. Hirvittää, kun lääkäri kertoi joillakin vuodon jatkuvan vaikka läpi raskauden... ja silloinhan ei saa siis esim. olla yhdynnässä ollenkaan :o Eihän se nyt tässä päälimmäine huoli ole ,mutta mietityttää kuitenkin. Ja muutenkin ihmetyttää mistä tuota vuotoa riittää. Siteeseen asti ei tule, eli määrä todella pientä. Jännittää, pelottaa....

mullakin oli vuotoa alkuraskaudessa, etenkin yhdyntöjen jälkeen. lääkärintarkastuksessa sitten huomattiin polyyppi kohdunsuulla. kun se nippastiin pois, loppui vuotelu siihen.

itse olen nyt rv 8+5 ja tänään kävin ultrassa, hematooma löytyi. Verta tullu koko helmikuun, välillä oikein lurautellut kunnolla ja sitten ruskeaa tuhrua.. Rasituskielto, kuukauden päästä uus ultra. Ja jotain raskaushormoneja syön. sinänsä oli helpottavaa kuulla että tosiaan sikiöllä silti kaikki hyvin ja se sikiö tosiaan löytyi sieltä, koko helmikuun saanut odotella. Mutta onhan tässä jännittämistä..

Oli alkuraskaudessa, muistaakseni vähän ennen rv12 ´ja jonkin aikaa sen jälkeen. Syy oli se että istukka alkoi kasvaa siihen kohdun aukon kohdalle. Nyt se sikiö on tuolla sängyssä nukkumassa, eli hyvin meni vaikka alussa näytti vähän aikaa huonolle.

Mulla tuli verta peräti kahdesta eri syystä. Ensin hematooma valutteli verta niin, että olin varma jo keskenmenosta ja se valutti myöhemminkin ja pysyi siellä jonkin aikaa. Sitten valutteli kuukausikaupalla tipoittain välillä punaista välillä ruskeaa verta varsinkin juuri rasituksen jälkeen. Varmaa syytä tälle ei koskaan löytynyt, saattoi olla polyyppi, mutta ei tosiaan mitään varmaa tietoa.

Mielenkiintoista, että hhhhh:lle on annettu hormoneja ja rasituskielto, kun mulle samassa tilanteessa ja samoilla viikoilla sanottiin, ettei voi tehdä mitään eikä levosta ole mitään hyötyä. Itse kyllä jälkikäteen luin, että juuri hematooman ollessa kyseessä levosta voi olla hyötyä jo alkuraskaudesta, vaikka muissa keskenmenon syissä merkitystä ei olekaan.

Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja raskaus kesti loppuun saakka ja syntyi terve vauva.

Syy ei ikinä selvinnyt, noin 10 viikolle asti satunnaista tuhnua, ei kunnon vuotoa, mutta pyyhkiessä kuitenkin selkeesti näkyvää.
Stressaavaa! Mut sitten kun loppui, loppui kokonaan ja mitään muuta ongelmaa raskausaikana ei ollut.

Minulla kesti kuukautiset koko raskauden ajan aivan normaalina ja aivan koko raskauden ajan. Mitään syytä ei löytynyt kaikki mahdolliset tutkittiin ja terve lapsi syntyi. Kävin useita kertoja raskauden aikana tutkimuksissa joissa sitä vuotoa ihmeteltiin, mutta ei syytä löytynyt.

Mulla oli vuotoa ja supistuksia viikon verran. Viikkoja piti olla 8+. Neuvolalääkärin ultrassa mitään ei näkynyt ja oletettiin että km. Seuraavalla viikolla keskussairaalassa sikiö (alkio) ja syke löytyi, viikkoja oli 6+3. Syytä vuodolle ei löytynyt, mutta epäilivät että liian rankka liikunta aiheutti supistukset. Vuoto oli ennen tota käyntiä loppunut, lääkäri määräsi pari viikkoa vuodelepoa ja parissa päivässä loppui supistuksetkin.

Alkuraskauden vuodot on aika yleisiä eikä aina syy löydy. Kaverilla oli myös vuotoa rv 5 ja oli sanottu että johtuu siitä kun keho ei vielä elä siinä raskaudessa, eli tavallaan keho luulee että menkat pitää tulla tms.

minä vuosin vuotamalla kirkasta verta yhteensä kuukauden päivät raskausviikolla, olisiko ollut 10-14 tms. (näin sitä unohtaa...) eli vuosin reilusti. sikiö voi kuitenkin hyvin uä:n mukaan. vuoto johtui istukan reunasta joka oli kohdunsuulla, vuoto rauhoittuikin sitten pikkuhiljaa eikä vaivannut enää myöhemmin.

[QUOTE="Miu";23250131]Syy ei ikinä selvinnyt, noin 10 viikolle asti satunnaista tuhnua, ei kunnon vuotoa, mutta pyyhkiessä kuitenkin selkeesti näkyvää.
Stressaavaa! Mut sitten kun loppui, loppui kokonaan ja mitään muuta ongelmaa raskausaikana ei ollut.[/QUOTE]

se on tuhrua,tuhnu kuuluu sitten piereskely termeihin :laugh:

mulla vuosi kanssa monta viikkoa ja 2 kertaa ultrassa kävin ja molemmilla kerroilla kaikki oli hyvin ja sykkeet näkyi. niskapoimu ultrassa huomattiin sikiön kuolleen, oli lopettanut kasvun jo pari viikkoa aikaisemmin, eli ollut kohdussa kuolleena jo pitkään. vuoto ei missään vaiheessa lisääntynyt vaan pysyi aina samana, välillä tuhrua, välillä ei.

Mulla vuosi alussa kolmeen kertaan. pari kertaa ihan verta ja kerran rusehtavaa. Ultrattiin myös ne kaikki kerrat. Ekassa virallisessa ultrassa viikolla 12 sitten selvisi, että istukka on sen verran ollut kohdunsuun päällä, että oli sieltä sitten vuodellut. Nyt 18+6

Mulla vuosi ensimmäisessä raskaudessa n. viikosta 7 eteenpäin, ekaks pientä tuhrua ja sit meni punasemmaks ja päätty lopulta keskenmenoon rv 11+1. Toisessa raskaudessa vuoto alkoi suurinpiirtein samoilla viikoilla ja kesti n. kuukauden ja olin varma että taas meni kesken, mutta nt-ultrassa kaikki ok ja samaten rakenneultrassa ja nyt rv 23+2. Eikä syytä vuotoon löytyny, istukkaki takaseinässä.

Ekassa raskaudessa ei vuotoja, toinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon eli ei vuotoja ennen lääkkeellistä tyhjennystä. Kolmannen raskauden viikolla 6+ täysin yllättäen kirkasta veristä vuotoa, joka kesti yhden illan, tämän jälkeen väheni ja viikon sisällä loppui kokonaan. En päässyt tarkistamaan tilannetta ennen nt-ultraa viikolla 11, mutta kaikki oli hyvin. Nyt rv 27 eikä ole ollut vuotoja enää.

En siis edelleenkään tiedä, mikä oli vuodon aiheuttaja. Alkuraskauden vuodot ovat kyllä tosi yleisiä, useasta lähteestä olen lukenut, että jopa 25 %:lla raskaana olevista naisista on jonkinlaista vuotoa alkuraskaudessa. Tähän kyllä sisältyvät keskenmenotkin, mutta silti suuri luku.

Minulla alkoi joskus vk 7 kieppeillä verinen pieni vuoto. Ultrassa näkyi samana päivänä sikiö ja syke. Meni 3 pv ja vuoto lisääntyi ja sinä päivänä ultrassa oli sikiö, mutta ei enää sykettä.
Kaverilla oli kanssa vuotoa alkuraskaudessa, mutta ei päätynyt keskenmenoon. Todennäköisesti kyseessä hänellä oli kaksoisraskaus ja toinen meni kesken. TOIVOTTAVASTI sinulla kaikki menee hyvin loppuun asti!!

Täällä alkuraskaudessa n.3-4 viikkoa ihan kunnon vuotoa ja luulin jo että raskaus keskeytyi,mutta ultrassa kaikki hyvin. Ensin epäilivät hematoomaa ja myöhemmin paljastui että istukka oli kohdunsuulla ja pysyi siellä loppuun asti. Ultrattiin sen jälkeen usein. Varoittelivat että kun synnytys alkaa,niin verta voi tulla oikein kunnolla ja niinhän siinä kävi...viikoilla 37+1 aloin vuotamaan oikein kunnolla ja kiireellisellä sektiolla syntyi meidän kolma lapsi maailmaan ja kaikki meni hyvin. Nyt poika 8kk =)

Minulla ollut vuotoa kahdessa raskaudessa noin rv 7-8, en muista tarkasti. Veri on ollut ihan kirkasta, sitä on tullut muutaman päivän kerrallaan muutamaan eri otteeseen. Määrä on ollut pieni, ei koskaan siteeseen asti mitään. Mitään kunnon syytä ei ole löytynyt, lääkäri epäili, että koska kohtu on tuossa vaiheessa vielä pieni, istukka hankaa vähän kohdunsuuta ja siitä aiheutuu pientä vuotoa. Ensimmäisestä raskaudesta syntyi terve tyttö rv 42, nyt 2-vuotias. Toinen raskaus tällä hetkellä menossa rv 24 ja kaikki toistaiseksi hyvin. Eli kyse on ollut vaarattomasta vuodosta.

Kaverillani vuoti 3 viikkoa ihan kuukautistyyliin ja hän olikin varma keskenmenosta. Kyseessä on ivf-raskaus ja ultrassa löytyi kohdusta myooma, mikä ei kuitenkaan lääkärin mukaan ole vuodon syy. No, vuodot loppuivat ja nyt raskaus on jo yli puolenvälin ja kaikki hyvin.

Olen nyt kuudetta kertaa raskaana, mutta vain kaksi lasta saldona näistä raskauksista. Mulla meni näin eri raskauksissa:

1. Minimaalista ruskeaa tuhrua viikolla 7 parina päivänä, vahvat raskausoireet pahoinvointineen. Syntyi terve poika täysiaikaisena.

2. Ei kunnon raskausoireita, pieni vuoto (ruskea) alkoi viikolla 6. Yltyi veriseksi viikolla 8, ei kuitenkaan yhtä runsaaksi kuin kuukautisissa. Viikolla 9 meni kesken, tuomiona tuulimuna. Ei kummoisia kipuja kuin vasta varsinaisena keskenmenopäivänä (tuli tyhjä sikiöpussi kokonaisena ulos)

3. Veristä ja ruskeaa vuotoa vuorotellen viikoilla 5-12 joka päivä. Koko ajan jouduin käyttämään jotain suojaa, mutta isoa sidettä en tarvinnut. Ultra viikolla 6 ja 9, elävä sikiö. Ei kipuja vuotojen aikana, kunnon raskausoireet. Syytä vuodoille ei löytynyt. Syntyi terve tyttö täysiaikaisena.

4. Kovin samanlainen kuin toinen raskaus. Tuulimuna todettiin viikolla 8

5. Pienen pientä tuhrua viikolla 5. Heikot raskausoireet. Viikolla 7 elävä sikiö ultrassa joka vastasi viikkoja. Kuitenkin viikolla 11 todettiin keskeytynyt keskenmeno, pieni oli menehtynyt jo viikolla 8. Ei mitään vuotoja tai kipuja koko aikana paitsi pieni tuhru ihan alussa.

6. Viikolla 4 aika runsas verinen vuoto kipuineen kesti kaksi tuntia, olin varma että kemiallinen raskaus. Vuoto jatkui tuhruna pari viikkoa (ruskeaa ja veristä). Viikolla 7 taas kunnon veristä vuotoa ja kipua, mutta elävä sikiö ultrassa, diagnoosi uhkaava keskenmeno. Ei kunnon raskausoireita. Olin täysin varma että kesken menee. Tuhrua koko ajan ja jälleen viikolla 10 verisempää vuotoa. viikolla 12 np-ultrassa todettiin istukka kohdunsuulla ja elävä sikiö. Vuodot loppuivat täysin viikolla 13. Tällä hetkellä menossa rv 32.

Näin tarkkoja selvityksiä ei pyydetty, mutta ajattelimpa nyt laittaa kuitenkin. Verinenkään vuoto kipuineen ei siis välttämättä tarkoita keskenmenoa ja toisaalta raskaus voi mennä kesken ilman vuotoakin kuten minulla viides raskaus. Usein pohditaan noita oireitakin ja tämä raskaus siis lähes oireeton, mutta vuotoineen kaikkineen jatkui kuitenkin.

Mulla alkoi pieni tihkutus rv9 jolloin uä:ssä näkyi syke, sikiö vastasi viikkoja 7-8 (mutta olin epäillytkin ovulaation olleen myöhemmin). Pari viikkoa vielä oli pientä tiputtelua ja sitten alkoi supistelu ja vauvanalun todettiin kuolleen :( . Lääkkeillä tehostettiin tyhjenemistä.

Seuraava raskaus meni sitten vuodoitta ja terve vauva syntyi rv42.

Yhteistyössä