Te joilla ollut vuotoa alkuraskaudessa ja ultrassa syke ja sikiö nähty:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tiputteli rv 6-24 säännöllisen epäsäännöllisesti. Ultrissa ei mitään syytä löytynyt, mutta synnytyksen jälkeen todettiin, että mulla oli ollut kaksi lisäistukkaa (ei ollut näkynyt ultrissa) ja arvelivat, josko ne olisivat vuodot aiheuttaneet.

Mulla oli joskus viikolla 11 ihan kauhea vuoto, luulin että sain keskenmeno kun se vuoto oli ihan hurjaa. Oli hematooma. Vuotoa tuli jonkinverran 2-3 viikkoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän punaisesta ruskeaan. Raskaus meni ihan ok ja lapsi syntyi hyvin.

Vuotoa oli kolme ensimmäistä kuukautta enemmän ja vähemmän, varsinkin kuukautisten aikaan. Lääkärin mukaan ihan normaalia. Seuraavat ongelmat aiheuttivat kivuliaat ennenaikaiset supistukset. Lepoa raskauden loppuun asti. Nyt vaunuissa tuhisee täysin terve 3,5 kk tyttönen. Syntyi 40+2. Tsemppiä raskauteen!

Mulla oli eka raskaus tuulimunaraskaus, silloin pientä vuotoa melkein koko ajan, jouduttiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys kahteen kertaan. Nyt raskaana 12+0 ja tässä raskaudessa ihan samanlaista pientä vuotoa koko alkuraskauden ajan viikolle 9 asti. Luulin, että tämäkin on tuulimuna tai menee kesken, mutta nyt nt-ultra tehty ja kaikki hyvin, eli ei ne pienet vuodot aina tarkoita keskenmenoa tai sitä, että jokin olisi vialla. Lääkärin mukaan niillä vuodoilla ei ole mitään tekemistä keskenmenoriskin kanssa, eikä niitä pystytty tarkemmin määrittelemään, mistä ne tulivat. Seksikielto oli päällä, niin kauan kuin vuotoja on. Nyt vuodot kuitenkin loppuneet jo muutamia viikkoja sitten ja kaikki normaalisti. Ei kannata murehtia turhia, näille asioille kun ei itse voi mitään. En usko, että itse voisi keskenmenoa millään aiheuttaa, vaan se tapahtuu jos tapahtuu. Ja voihan sitä loppuraskaudessakin tapahtua kaikenlaista ja synnytyksessäkin. Joskus on vaan vaikeeta hyväksyä, että nämä on sellaisia asioita, joihin ei pysty vaikuttamaan...

Mulla oli kolmannessa raskaudessa just rv 7- 15/16 ensin tuollasta tuhrua ja sitten pariin kertaan lorisi enemmän kun koskaan menkkojen aikana. Ultrassa vauvalla oli kaikki hyvin ja pari pienehköä hematoomaa siellä näkyi, vuodon arveltiin johtuvan niistä. Rv 12 raskaudelle annettiin 50-50 todennäköisyys jatkua tai mennä kesken.
Olimme hurjan onnekkaita ja tyttö on nyt 2-vuotias. :)

Onnea raskauteen!!

Minulla alkoi niukka ruskehtava vuoto rv 5, joka lisääntyi raskausviikolle 6. Olimme varmoja keskenmenosta, koska verenvuoto oli TODELLA runsasta ja iso hyytymäkin tuli pois. Kipujakin oli jonkun verran... Ultrassa näkyi kuitenkin hyvin voiva sikiö, jolla näkyi syke.. Lääkäri sanoi, että on voinut olla kaksoisraskaus, mutta toinen on tullut pois.. :( Ihmetyttää vain, kun tällä hetkellä rv 8+3 ja vuoto jatkunut jo n. 2 viikkoa ihan runsaana.. Pitäisi varmaan varata aika yksityiselle lääkärille.. Hermostuttaa kun kukaan lääkäri ei tutki kunnolla! :(

Yhteistyössä