Te, joilla on asuntolainaa n. 200 000-250 000e, paljonko lyhennys kk:ssa ja laina-aika? Millaiset tulot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiinnostunut"

Vieras
Asunnonosto alkaa häämöttää ja tuo on hintahaitari, millä saisimme n. 40km päästä Helsingistä hyvän rivitalo/paritalo kolmion/neliön omalla pihalla. Miehellä palkka n. 2700e/kk ja minulla 2300e/kk bruttoina. Käteen jäisi joku vajaa 4000e/kk. Mä olen siis äitiyslomalla ja vaihtamassa työpaikkaa, joten siks en tiedä ihan tarkkaa meidän nettotuloja ensi vuoden puolella.

Millaisilla laina-ajoilla olette ottaneet tuollaisen summan lainaa ja millaisilla tuloilla? Paljonko lyhennätte kuukaudessa yhteensä?

velkaa vielä jäljellä jotain 225 000 (100 000 on jo lyhennetty). Ihan tarkkaa laina-aikaa en muista mulla yli 20 vuotta oli alkujaan. Lyhennämme 2000 kuussa ja miehen brutto on 5800 ja mun 2900.

Meillä on aika samanlaiset tulot ja lainaa otettiin pikkasen päälle 200tonnia. Lyhennetään noin 1000e/kk. 25-v laina-aika. Oon nyt hoitovapaalla ja joskus jos on parempi rahallinen tilanne niin sitten lyhennetään enemmän :)
Halutaan että jää kuukaudessa rahaa elämiseen, niin ettei tarvii kitsastella kaikesta ja niin että voidaan välillä jopa matkustaa :)

[QUOTE="vieras";26648375]Meillä on aika samanlaiset tulot ja lainaa otettiin pikkasen päälle 200tonnia. Lyhennetään noin 1000e/kk. 25-v laina-aika. Oon nyt hoitovapaalla ja joskus jos on parempi rahallinen tilanne niin sitten lyhennetään enemmän :)
Halutaan että jää kuukaudessa rahaa elämiseen, niin ettei tarvii kitsastella kaikesta ja niin että voidaan välillä jopa matkustaa :)[/QUOTE]

Ok, kiva kuulla että tuo onnistuu :) Meillä on miehen urakehitys alkutekijöissään ja palkka tulee suurenemaan tuosta vielä aika reilustikin. Että varmasti isommat lyhennyserät onnistuis myöhemmin sitte.

Meillä lainaa oli alunperin reilu 250.000 nyt on alle 200.000. Lainan kulut ovat 1300 kuussa. Ja nettotulot lainaa ottaessa 6 vuotta sitten olivat reilu 4.000 + lapsilisät kolmesta ja elari yhdestä. Tein itse tuolloin lyhennettyä työviikkoa, joten tiedettiin, että tulot nousevat reilusti. Nyt meidän nettotulot ovat miltei 6.000.

Yhteistyössä