Te joilla on ollut oksennustauti tai jolla kulla muulla joka tiedätte.... ois kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
Mulle iski oksennustauti sunnutain ja maanantain välisenä yönä ja sen yön ramppasin pöntöllä oksentamassa, välillä tuli ja välillä ei vaikka oksettikin.

Seuraavana päivänä (ma) alkoi illasta jo helpottaa, että näkkileipä pysy sisällä. Mahaan vaan koski. Aikasemmin ei siis mahaan koskenut. Oli kuumettakin välillä.

Tiistai meni öklön olon kanssa. Syömään pystyin vaikka meinasin tulla öklö olo syönnin jälkeen, mutta varsinaisesti ei oksettanut. Röyhtäytti ja mahahapot nous ylös koko ajan ja pieretti.

Nyt sit on edelleen öklö olo. Vielä edelleen pierettää, mutta toistaseks mahahapot ei vaivaa.

Gefilusta oon tässä juonu, jos se rauhottas mahaa vaan en tiedä onko siitä nyt ollu sit apua (mustikka-vadelmasoppa).

Kysymys kuuluu eli kuinka kauan tää öklö olo voi kestää ton taudin jälkeen? Ei mulla aikasemmin oo ollu näin pahana.

mulla oli viime kesänä niin pahana että makasin 3 päivää sohvalla ihan raatona. yhden päivän siitä ajasta oksensin ja 2 päivää sitten kärsin kaameesta väsymyksestä ja huonosta olosta

Nyt on liikkeellä aika ärhäkkää vatsatautia. Meillä nuorimmaisella kesti 5 päivää ja esikoisella suunnilleen saman verran. Minulle tuli lievempänä eli pari päivää ja sen jälkeen muutama päivä heikkoa oloa. Kyllä se siitä, jaksamisia. Tosi inhottava tauti.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
Mulle iski oksennustauti sunnutain ja maanantain välisenä yönä ja sen yön ramppasin pöntöllä oksentamassa, välillä tuli ja välillä ei vaikka oksettikin.

Seuraavana päivänä (ma) alkoi illasta jo helpottaa, että näkkileipä pysy sisällä. Mahaan vaan koski. Aikasemmin ei siis mahaan koskenut. Oli kuumettakin välillä.

Tiistai meni öklön olon kanssa. Syömään pystyin vaikka meinasin tulla öklö olo syönnin jälkeen, mutta varsinaisesti ei oksettanut. Röyhtäytti ja mahahapot nous ylös koko ajan ja pieretti.

Nyt sit on edelleen öklö olo. Vielä edelleen pierettää, mutta toistaseks mahahapot ei vaivaa.

Gefilusta oon tässä juonu, jos se rauhottas mahaa vaan en tiedä onko siitä nyt ollu sit apua (mustikka-vadelmasoppa).

Kysymys kuuluu eli kuinka kauan tää öklö olo voi kestää ton taudin jälkeen? Ei mulla aikasemmin oo ollu näin pahana.

Kyl se voi kestää. Mul meni viimeksi viikko että maha alko olla normaalin tuntunen vaikka vessaelämä loppui alle 2vrk.
Syö ja juo sitä mikä suikin maistuu ja aluksi ei mulla maistu mikään.

vko sitä ällöä oloa kesti mullakin. vrk oksentaen / ripuloiden, ja 5 pvää niin että koko ajan tuntu että tulee. Ja tosiaan pieretti ja röyhtäsytti, eikä mikään maistunu.
Laps ykäili vaan yhden yön, mut hälläki nyt 3 pvää sen jälkeen menny niin, ettei ole oikein mitään syöny (3vee )

ja tosiaan, mulla kesti 3 pvää oksentamisen jälkeen kans sellanen olo, ettei ois mitään muuta jaksanu, ku maata ja nukkua. Ihan ku ois ollu aivan järkky krapula :/

Yhteistyössä