Te joilla on ollut vesirokko aikuisena. Miten se tarkalleen alkoi ja eteni?

08.05.2012
772
0
16
Eri nettilähteissä oireet kuvaillaan hieman erilailla ja yleensä ne koskee kai enemmänkin lapsia. Yleisimmin alkuoireiksi luetellaan vain lämpö tai lievä kuume, päänsärky, ennen näppyjä siis. Mutta joissain lähteissä oireina on myös flunssainen olo ja kurkkukipu. Entä kuinka kauan teillä kesti ennen kuin alkoi näkyä näppylöitä?

Itse altistuin tasan kaksi viikkoa sitten kaupassa vesirokolle. Tänään herätessä mulla oli kurkku kipeä ja kuumeinen olo. Nyt kurkkukipu on lieventynyt, mutta olo tuntuu tukkoiselta ja kuumeiselta, nukuttaa ihan älyttömästi ja lämpöä on vähän. En tiedä että onkohan tämä nyt vesirokkoa vai tavallinen flunssa, yleensä mulla on kyllä flunssassa kestänyt kurkkukipu pari päivää ja voimistunut vaan ekan päivän aikana, nyt se on lieventynyt.

Elättelen kyllä toiveita että rokotteista ois ollut edes jotain apua ja tämä jäis tähän, vaikkei vasta-aineita ookaan.

huomasin aamulla ohimossa yhden paukaman jota kutitti aivan helvetisti... kohta niitä oli kymmeniä lisää kasvoissa. ja seuraavaksi niitä olikin sitten joka puolella.

Mullekin tuli niitä näppyjä ekaksi, näyttivät ihan finneiltä mutta sitten niistä tuli vesikellukoita ja kutisivat ihan saatanasti. Niitä oli tosi paljon ja joka paikassa ja kutina oli ihan mieletöntä. Sitten vasta nousi kuume.

Olin 25v kun mulla oli vesirokko, sain sen lapseltani joka sai sen ilmeisesti päiväkodista. Lapsella oli vaan vähän lämpöä ja muutama vesirokkonäppylä, selvisi sillä, onneksi.

Mulla oli teini-ikäisenä (eli ei ihan aikuisena, mut aikalailla täysikasvuisena kuitenkin) Tuli rakkulat ja nousi kuume. Rakkuloita oli ihan hirveesti, en oo ikinä nähnyt kellään niin paljon. Kuume oli kova ja kesti viikon. Olin todella kipeä, päätä särki järjettömästi ja rakkulat kutisi. Aivan hirveä tauti enkä yhtään ihmettele miksi nykyään suositellaan rokotusta, jos ei ole ennen 13v. sairastanut ko. tautia.

Yhteistyössä