Te joilla on täysimetyksellä vauva/ei huoli pulloa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ppp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ppp

Vieras
...pystyttekö lähtemään ilman vauvaa ihan minnekkään? Onko teillä harrastuksia (jumppaa esimerkiksi..) ?
Itse havahduin tuossa, että ONNEKSI vauvani huolii pullonkin, koska muuten tuskin saisin kulkea itse yksin missään?! Lenkkeilen, käyn 3 kertaa viikossa salilla, otan omaa aikaani myös kaverilla kahvittelemassa, käyn kaupungilla viikonloppuisin yksin kiertelemässä, käyn kerran kuussa parilla siiderillä istumassa...
Onnistuuko teillä täysimettävillä tai joilla vauva ei pulloa huoli tämmöiset "irtiotot" kotoa?

Eipä juuri onnistu. Mutta saan tehtyä paljon vauvan päiväuniaikaan. Ne muutamat kerrat kun on ollut "pakollista" menoa illalla, jolloin vauva tankkaa maitoa, on hän ollut lähinnä nälässä ja vähän itkustellut. Hassu juttu muuten, siskonsa saa hänet vähän syömään pullosta, muut ei.

sen ekan puoli vuotta varmaan olin aika lähettyvillä vauvan kanssa..tai siten että imetin lähtiessäni ja lähdin samantien ja pystyin olemaan sen pari tuntia poissa. sit 6kk jälkeen pärjäsi nokkamukilla ja vedellä jos kauhee jano iski kun olin poissa. ja 6kk asti täysimetin.

Minun vauvat ovat huolineet pulloakin, mutta vastaan silti että ekojen kuukausien jälkeen kun syöttöväli on pidentynyt niin hyvin on päässyt käymään jossain jokusen tunnin ajan ilman että on tarvinnut ryhtyä edes lypsyhommiin. Plus illat kun vauva on nukkunut - tämä lähinnä kuopuksen kohdalla, esikoinen kun heräili tissille iltaisinkin isompanakin.

Varmaan onnistuisi, mutta en ole vielä halunnut tai edes kaivannut minkäänlaisia irtiottoja vauvasta. Vauva nyt 6kk. Jumpassa silloin tällöin, mutta siihen nyt ei mene kuin reilu tunti.

Juu, meillä ei tyttö 5,5 kk huoli tuttipulloa. Tämä aika on mennyt tosiaan niin, että mahd. vain parin tunnin visiitteihin ja silloinkin tarvitsee olla sillai lähtövalmiina takaisin...käytännössä pakko ostoksille ym. aina ottaa tyttö mukaan, että voi olla rauhassa. Muuten on huoli, että mitenköhän se pieni jaksaa...
Juhlimassa selvinpäin olen muutaman kerran käynyt, mutta tarvitsee lähteä vasta sitten, kun tyttö on saatu yöunille. Sitten seur. syöntikerta saattaakin olla vasta aamukolmelta tai -kuudelta.
Nyt aloitettu nokkista opettelemaan ja oikein nälkäisenä kyllä siitäkin maitoa nyt hieman menee. Eli tarv. voi siitä kohta ottaa.

Mutta ehtiihän sitä sitten taas mahd. loppuelämänsä kulkemaan. Ei tää mua kovasti ole haitannut.

Olisin täysimettänyt 6 kk asti, mutta aloin 5 kk antamaan kiinteitä kun pullo ei enää kelvannut. Välissä oli ollut viikon tauko, jona rintaraivarien takia ei annettu pulloa, ja se riitti vauvalle syyksi heivata koko väline. Lapsi kasvoi hyvin tissimaidolla, mutta enpä olis päässyt 2 h imetysväleillä mihinkään oikein ehtinyt, kun ei asuta kauppojen ja jumppasalin vieressä. Itsekästä ehkä mutta itselle ainoa vaihtoehto!

Yhteistyössä