Te, joilla poskiontelotulehduksia? Onko teillä aina tulehdus molemmin puolin vai painottuuko enemmän toiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla kun usein tuntuu olevan vaan toisella puolella ja aina sillä samalla. Mietin, että onko tämä yleistäkin vai joku vika mulla?

Sen verran, että tuon puolen sieraimen limakalvo aina rikki eli siihen tulee karstaa aina samaan kohtaan, tavallaan rupi siis. Käytän säännöllisesti a-vitamiinitippoja ja bepanthenia tuohon ja sillä tilanne pysyy hallinnassa. Vuoteen ei noiden käytön ansiosta ole vuotanut verta. Kerroin tuosta lääkärille ja totesi, että vaaratonta (ei tutkinut tai katsonut), sanoi, että minulle ikään kuin ominaisuus, atooppinen iho kun on. Tuo ongelma ollut siis jo väh. 10v, mutta jo 20v sitten oli lievempää rikkonaisuutta.

Aattelin nyt vaan, että onko tuon limakalvon takia usein poskiontelotulehduksen oireita ja tukkoisuutta tuolla puolella eli siis bakteerit menee helposti tuonne puolelle..
Antibiootikuureja en ole 6 vuoteen tarvinnut, kun olen huuhdellut suolavedellä nenäonteloita, mutta oireita siis on usein; tukkoisuutta, kipua poskessa, paineen tunnetta ja puruarkuutta jne. Yleensä vaan talvella , kesällä ok.
Äidilläni todettiin osittain krooninen tuo tulehdus ja sanottiin, että normaalia kapeammat ontelot. Mietin, että onkohan mullakin näin.

Toki voisi lääkäriinkin mennä, mutta täältä saan nopeamman vastauksen :) jonot kun täällä noin 3kk, että ihan turhaan edes yritän. Kuollaan sitten pois, jos jotain vakavampaa.

Yhteistyössä