te joilla puoliso on sairastunut vakavasti tai joutunut esim. onnettomuuteen, niin oletteko jääneet itse pois töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
oletetaan siis että puolisosi sairastuu/ joutuu onnettomuuteen niin että on sairaalahoidossa vähintään 2 viikkoa ja tulevaisuudesta ei osata sanoa mitään, kuntoutus tulee joka tapauksessa olemaan pitkä, jos sinne asti edes päästään.

oletteko jääneet itse pois töistä vai hakeneet sairaslomaa/palkatonta vapaata tms.?
jos olette jatkaneet töissä niin miten olette henkisesti sen jaksanut?

meille ehkä tulossa tämä tilanne, kunhan miehen tutkimustulokset tulevat. Joo ja tiedän että mietin ehkä turhaan tuleevaa, koska miehellä ei välttämättä ole mitään vakavaa, mutta mietin vaan etten taida jaksaa lasten kanssa yksin ja käydä töissä jos mies pahimmassa tapauksessa taistelee hengestään sairaalassa.

jokainen tekee itselleen sopivamman ratkaisun.Jotkut tarvii tilaneessa muutakin kuin se tapahtuma ts.muutakin ajateltavaa,toiset käy töissä, toiset ei pysty työhön, toiset vie lapsetkin hoitoon vaikka itse on kotona. Kaikki on sallittua, kunhan itse jaksat olla tukena miehellesi eikä se arki raasta sinun voimavarojasi loppuun, sillä sinulla on silloin ns.päävastuu arjesta. Itse olin hoitovapaalla lasten kanssa ja otin vastuun kaikesta ja tuin miestäni. Kuuntelin ja kävin sairaalassa. Tutkimuksiinkin kysyin haluaako mukaan mutta halusi mennä yksin.Pointti on se että näytät miehellesi että on edelleen rakas ja tärkeä oli tilanne mikä hyvänsä. Jos tarvit sitten asiaan ammattiapua niin hakeudu juttelemaan, aina ei riitä läheisten kanssa juttelu. Voimia sinulle ja miehelle <3

Yhteistyössä