Te, joilla tummat lattiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ATAH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ATAH

Jäsen
15.07.2011
103
0
16
Miten ihmeessä saa pidettyä tummat, pähkinän väriset lattiat siistinä? Kotona pari pitkäkarvaista, kirjavaa kissaa, minä, mies ja vajaa vuoden ikäinen ihuna tyttö. Imuroin päivittäin, sanoisinko joka ilta. Aamulla kun nousen ylös lattia on TAAS likainen, kissankarvoja joo, mutta jotain ihme muruja mukamas ilmestyy. Oonko tulossa hulluks, vai onko muita? :D :D Ei tajua ei. Heti ku mahdollisuus tulee niin vaihdan vaaleaan lattiaan. Hittolainen. :P Vinkkejä???

Swiffer -mopilla :) ihan ehdoton meidän koitaperheessä. "Swiffaan" koirankarvat päivittäin niin ei tarvitse imurin varteen aina tarttua. Sini -tuotteella on myös vastaava mut swifferi on parempi :)

meillä on ihan sama ongelma. tuosta swifferistä en ole kuullutkaan :)
mutta kyllä nyt ottaisin vaaleat lattiat jos saisin uudestaan valita. silloin kaksi vuotta sitten piti kaikkialle saada harmaata laattaa ja pähkinälaminaattia...

Meillä sinin mikrokuitu lättänä moppi. Sen kanssa helppo vedellä vähänväliä ja toimii kuin unelma. Ainut mikä siinä ketuttaa on, että se löytää lattialta vaikka kuinka paljon röhnää senkin jälkeen kun se on juuri imuroitu ja pesty...

[QUOTE="vieras";24199840]meillä on ihan sama ongelma. tuosta swifferistä en ole kuullutkaan :)
mutta kyllä nyt ottaisin vaaleat lattiat jos saisin uudestaan valita. silloin kaksi vuotta sitten piti kaikkialle saada harmaata laattaa ja pähkinälaminaattia...[/QUOTE]

No sama täällä, me ollaan kans päällystetty kaikki sillä pähkinälaminaatilla 4 vuotta sitte. Jos olis yhtään ollu järki mukana niin vaalea lankkulattia ois nyt. Mutku... Oon hankkinu sellasen "staatisen kuivamopin" joka tosissaan kerää hienosti kissankarvat, Clas Ohlsonilta ostin. Toimii karvoihin. Mut mites se muu roska? Ja kun nää meidän ihanat karvapallot sit vielä juo vettä kupista niin, että puoli kissaa on vesikupissa -> vesiplänttejä siellä täällä -> näkyy valkoisena tummalla pohjalla. HUOH! Ihana purkautua! :D

--Mut mites se muu roska? Ja kun nää meidän ihanat karvapallot sit vielä juo vettä kupista niin, että puoli kissaa on vesikupissa -> vesiplänttejä siellä täällä -> näkyy valkoisena tummalla pohjalla. HUOH! Ihana purkautua! :D

Pojan sormiruokailun seuraukset on hiukan samanlaiset ja olen laittanu tätä varten suihkupulloon valmiin liuoksen laminaatin pesuainetta (oisko lamellan, hyvää on kuitenkin, ei jätä jälkiä) jonka sitten suihkutan sen läiskän päälle ja pyyhkäsen pois lattialle omistetulla rätillä. Kun rätti on kuiva, tai hyvin nahkea (siis ei märkä), niin lattiaan ei jää mitää jälkeä.

Ostin muuten honkkarista sellsen mikrokuitliinan robomobin joka hyrrää ja pyyhkii, sekin oli hyvä kunnes laps alko jahtaamaan ja tappamaan sitä. Täytyykin taas kaivaa se, josko tuo nyt jo antais sen olla kun tajuaa puhetta.

Ostin muuten honkkarista sellsen mikrokuitliinan robomobin joka hyrrää ja pyyhkii, sekin oli hyvä kunnes laps alko jahtaamaan ja tappamaan sitä. Täytyykin taas kaivaa se, josko tuo nyt jo antais sen olla kun tajuaa puhetta.

:D Nää meidän pari karvasta varmaan teurastais sellasen robomopin sekunnissa, mutta sun innoittamana aion sellaisen ostaa ja kokeilla! :D KIITOS! :D

Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24200045:
Meillä tummat lattiat, eikä niissä mitää näy :O ja on meilläkin kissoja ja lapset + mies :D
Onko teillä ikinä ollut vaaleita lattioita? Meillä näkyy kaikki pölyhiukkasista kesäisiin varpaanjälkiin näissä punaruskeissa, kun entisissä vaaleissa ei näkynyt mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24200045:
Meillä tummat lattiat, eikä niissä mitää näy :O ja on meilläkin kissoja ja lapset + mies :D

Miten himputissa??? Välillä tuntuu että tukehdun tähän kissankarvojen määrään, vaikka miten imuroin ja moppaan. Kerro nyt ihmeessä mulle sun niksit!!! :D :D

Jos ois vielä tilanne että tummat lattiat ja karvaava otus, hankkisin Roomba robotti-imurin. On ihan Pet-versiokin, vaikkakin hintava...
Roombacat.gif

Luovutan, nyt on mentävä unille, vaikka toki tämä on mitä miellyttävin perjantaiyön viettotapa, niin huomenna on krapulaa vastaava olotila (vaikkei mitään ole otettukaan) ellei saa hiukan unta palloon, ja kissaimurivideon suoman hyvämielisyyden turvin on hyvä mennä pehkuihin.
Vinkit tulen tarkistamaan vielä huomenna, tosin.

Kauniita, suorastaan siistejä unia kaikille!

En mä saakaan pidettyä. Olen luovuttanut ja heti kun kukkaronnyörit antaa periksi vaihtuu lattiamateriaali. Pikapuhdistuksen teen tuolle laminaatille muuten ihan vain pehmeällä lattiankuivaimella, saa enimmät karvat, pölyt ja hiekat pois.

No paremmin tuntuu tässä meiän vaaleassa muovimattolattiassa näkyvän lika ja lemmikinkarvat kuin lapsuudenkodissani, missä on tumma kivilattia. Siinä kivilattiassa tosin näkyy 20v edestä jo elämää kaikenlaisina ihanina kolhuina kun tippunu kaikkea juomalaseista lähtien.

Mulla on kahvin väriset laminaatit (aploodeja, kiitos). Tosin ei näy karvat, ku kaikkien perheenjäsenten hiukset on tummanruskeat, myös koiran. :D Sen sijaan rasvatahrat ja muut kuolapisarat näkyy kyllä, myönnetään.

Mutta onko kukaan kokeillu semmosta höyrypesuria joka passaa myös laminaatille? Ainakin Ostoskanavalla sitä niin kehuskellaan. :D Voisko semmonen oikeesti olla tehokas? *nimim. mainoksen uhri kenties?* :P

Anopilla on sellanen höyrypesuri, mutta ei se toimi ihan niin hienosti kuin telkassa. Tai siis että höyry loppuu aika usein, ja sitten saa odotella että paikat lämpiää, ja taas pääsee höyrystämään. Ja n. 2,5sekunnin kuluttua mikrokuituliina kostuu, jolloin se on laitteen painon kanssa todella raskas työntää (ei mee sellai ku mainoksessa, et vaan yhellä kädellä lanteet notkuen siivoillaan, hikihän siinä oikeasti puskee kun ei se tahdo edetä). Ja jos on yhtään pölyä lattialla, jättää siitä ikäviä rantuja aina seinäviereen, josta peruutetaan pois. Olin kans ostamassa sellasta, mut tän livekokemuksen jälkeen olen kyllä tullu toisiin aatoksiin...

Minä päädyin aikoinaan lattiavalinnassa toiseen ääripäähän eli koko talossa eteistä ja saniteettitiloja lukuunottamatta on valkoiset laminaattilattiat. Moni silloin pelotteli minua että olen tekemässä itsemurhavalinnan talossa jossa sentään aina puolisen tusinaa pikkulasta ja muutenkin paljon väkeä.
Nyt kun lattiat olleet alla muutaman vuoden ajan voin todeta, ettei ole kertaakaan kaduttanut.
Päivittäin imuroidaan joka tapauksessa ja varsin usein luututaan (ruokapöydän alusta jotakuinkin jokaisen ruokailun jälkeen - kiitos yksivuotiaiden syömäänopettelijoiden), mutta sen joutuisimme miehen allergian vuoksi tekemäään muutenkin. Erotuksena edelliseen lattiaan tämä kuitenkin näyttää todella siistille pitkään pesun jälkeenkin.
:)

Mites muuten - kuinka usein pesette lattialistojen päälliset/yläreunat?
Siis ne mihin ei mopilla ylety?

Vanhemmillani on tumma laminaatti. Äitini imuroi 2-4krt päivässä. Heillä siis kaksi koiraa, melko pitkäkarvaisia. Pari kertaa päivässä myös vetää sellaisella "lastalla" lattiat, vai miksihän sitä sanotaan..

Ääh, emmääjaksa ressata sen suhteen.
Meillä on joku tumma pähkinä ja siinä näkyy tassujen ja jalkojen jäljet aika selvästi. Harvoin tulee pyyhittyä lattiat, mutta imuri kyllä on käytössä joka päivä.

Yhteistyössä