Te joille raskaus ollut henkisesti raskasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv32

Vieras
Miksi se on ollut henkisesti raskasta?

Kysyn, koska itselläni tämä kolmas raskaus ollut henkisesti raskaampi kahta edellistä. Taustalla miehen syöpä pari vuotta sitten. Mies nyt siis terve, mutta saanut kaikkia pelkoja minun päähäni se sairaus.

Tämä minun toinen raskaus on ollut fyysisesti todella rankka. Tästä syystä siis raskaus on ollut myös henkisesti todella rankka.Puoli väli on jo ylitetty ja alkaa tuntumaan selviänköhän ollenkaan loppuun asti.

Minun molemmat raskaudet ovat olleet henkisesti raskaita.

Ensimmäinen vauva tuli ihan yllätyksenä ja mieheni ei kyennyt sopeutumaan asiaan ollenkaan, eikä minulla ollut ketään jolle purkaa mietteitä ja ajatuksiani ihan vain raskauteen, äitiyteen ym ym liittyvistä asioista, koska mieheni ei halunnut niistä jutella. Meillä ei mainittu vauvaa, vain ja ainoastaan kasvava mahani paljasti sen olevan tulossa..

Toinen raskaus menikin sitten fyysisesti ihan hyvin, vaikka ottikin kovemmalle kuin ensimmäinen. Vauva oli toivottu ja miehenikin oli jo ehtinyt toipua ensimmäisen vauvan tuomasta shokista. Mutta koska ensimmäinen synnytys meni täysin mönkään, toivoin saavani sektion, jota en, sitten syistä joita en tässä ala kertoa, saanutkaan, vaan jouduin ravaamaan pelkopolilla kerta toisensa jälkeen puolustamassa toivettani. Se otti henkisesti todella koville!
Jopa niin koville, että vaikka kaikki meni loppujen lopuksi oikein hyvin, niin en halua enää koskaan olla raskaana ja synnyttää!

Ja lisätäkseni tuohon minun vastaukseeni, niin katson erittäin haikeana kaikkia niitä odottavia, jotka selvästi voivat nauttia sekä odotuksestaan, että tulevasta! Sitä minä en saanut kokea kertaakaan! Ja juuri sen tunteen olisin halunnut näyttää kaikille muillekin!

En ole katkera, mutta ehkä hiukan kateellinen..

minulla oli muutamia viikoja raskaita toisessa raskaudessa,pahojen uutisien takia(en kerro,sorry)nii ja sit heti kuin sain uutisia mä jouduin sairalaan kovin matalan hemoglobinin takia ja jotain vielä oli en muista,kun olin sairalassa siis ja sitten silloin olin myös huolissaan vauvasta paljon...

Yhteistyössä