te joka ikinen jolla ollut rintatulehdus,voitteko auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

klementine

Jäsen
15.06.2010
846
0
16
eli mulla oli rintatulehdus tuossa ehkä 3-4 viikkoa sitten.meni ohi antibiootilla. nyt sitten sama tissini alkoi alle viikko sitten taas kiukuttelemaan,nänni meni kipeäksi jonka ajattelin tietenkin olevan normaalia raskaudessa. no se kipeytyi enemmän ja enemmän.huomasin että heti nännin jälkeen rintani sisällä on kipeä patti.nyt sit päivien saatossa tuo patti on vaan isontunut ja koko nänni alue ja nänni piha on aivan kosketus arka. patti on siis heti nännin jälkeen sellaisen ison viinirypäleen kokoinen,nännipihakin on nännin alta vähän kovahko.. tosi kipeä tuo on tuo nänni ja nännipiha,etenkin jos siihen on jokin kosketuksissa..

kenelläkään ollut tälläistä tulehdusta?

siis pelkästään näillä oireilla?
päänsärkyä mulla on ollut, mutta ajattelin sen johtuneen tästä vähän flunssaisesta olostani kun lapsillakin nyt on flunssat yms muut jutut ollut.

en siis imetä, raskaana olen..

Tulehdus voi olla, tai ellei ole vielä, kohta on. Siellä on pakkautunutta maitoa. Mene oikein lämpimään suihkuun ja yritä hieroa pattia nänniä kohden, josko tukkeuma tulisi ulos. Tiedän kokemuksesta, että se tekee kipeää, mutta jos yhtään saa lypsettyä pois, helpottaa.

Mulla oli vähän samantapainen, eli just nännin alapuolelle tuli iso kova patti. Pari päivää ihmettelin (selkeästi ei ollut rintatulehdus), sitten huomasin että siinä oli vähän finnin tapainen pieni valkoinen näppy, ja puristin sitä... sieltä tuli valkoista tahnaa varmaan teelusikallisen verran... Kysyin sitten neuvolassa, niin oli kuulemma tiehyt-tukos. Uusiutui vielä kaksi kertaa, sitten se loppui.

voi itku näitä tissejä!

saan siis tulemaan tuolta samasta tissistä jokusen tipan maitoa mutta se kai on liian vähän...
meinasinkin että suihkuun menen ihan kohta ja koitan jotain tehdä vaikka kivun kannalta ihan järkyttävää puristella tuota..
jos se tukos laukeaa pois niin tuleeko se maitona vai jonakin muuna töhnänä??

[QUOTE="vieras";22300511]Mulla oli vähän samantapainen, eli just nännin alapuolelle tuli iso kova patti. Pari päivää ihmettelin (selkeästi ei ollut rintatulehdus), sitten huomasin että siinä oli vähän finnin tapainen pieni valkoinen näppy, ja puristin sitä... sieltä tuli valkoista tahnaa varmaan teelusikallisen verran... Kysyin sitten neuvolassa, niin oli kuulemma tiehyt-tukos. Uusiutui vielä kaksi kertaa, sitten se loppui.[/QUOTE]

mä kans olen yrittäny tutkia et onko tossa sellaista kohtaa mut ei näy ei :/

Mulla siis tuli valkoista töhnää, mutta se ei tullut nännistä vaan sen alapuolella olevasta maitorauhasesta (nännipihassakin niitä on, vaikkei niistä solkenaan maitoa tulekaan, imettäessä voi pisara tai pari tulla)

onko sulla rintapumppua jolla sais lypsettyä, olis tehokkaapi kuin käsillä lypsäminen ja ei välttis käy niin kipeää...
Kuuma suihku ja sauna on mulla auttanut pakkautumiin...lämmössä maito lähtee virtaamaan ja lämpö lievittää kipua niin helpompi lypsääkin.

mulla oli toi tukos molemmissa synnärillä, se oli ihan kamalaa. tuntu oikeasti että halkean, kuppikoko kasvoi monta numeroa yön aikana ja sitten mitään ei saatu ulos. sähköpumppua ei ollut, jouduin käsipumpulla väkisin pumppaamaan. puolessa tunnissa tuli muistaakseni 10ml yhteensä. sain jotain suihketta nenään joka laukaisi sitä tilannetta, ja tosiaan niin kuumia suihkuja kun vaan kestää.

Yhteistyössä