Te jotka ette ikimaailmassa missään tilanteessa jättäisi lapsia 2min kauppareissun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ajaksi autoon.

Entäs teidän miehet? OLetteko 100% varmoja, että mies ottaa aina lasten kanssa keskenään kulkiessaan lapset sieltä autosta mukaansa, vaikka hakisi vain kioskilta tupakka-askin tms.

Oma äitini pitää minua ihan häiriintyneenä, kun en voi jättää lapsia autoon. Siis jos käyn hakemassa lähikaupasta purkin maitoa niin silloin jätän, mutta äitini mielestä kirpparillakin voi käydä ja jättää autoon. Hän itse on jättänyt kauppakeskuksen parkkipaikalla vauvan autoon, jos se on sillä hetkellä nukkunut ja käynyt tarkistelemassa miten sattuu muistamaan, että onko herännyt. Siis omia lapsiaan jättänyt, ei minun. Mutta hänen mielestään minä olen ihan ylihysteerinen, kun en vain jätä lapsiani sinne sun tänne autossa.

En jätä eikä jätä mieskään.... otetaan varman päälle ennenmin kuin joskus jouduttas alkaa jossittelemaan vahingon sattuessa et miksi entä jos jne..... kukin tekee tyylillään MUTTA kukin myös vastaa itte seuraamuksistaan

Meillä ei jätä kumpikaan. Ihan kerrasta opin, että en jätä. Käväisin pikaisesti kaupassa, mutta sillä aikaa auton hälyttimet olikin menneet päälle ja lapsi oli siellä autossa ihan ihmeissään, kun kuului hirveää tuuttaus ja tööttäys. Ihme kyllä lapsi itse ei ollut ollenkaan järkyttynyt asiasta, mutta minä olin.

En , ei ikinä en voisi jättää lastani autoon yksin.
Tuli muuten mieleen että ne 3 tummaa miestä jotka koittivat kidnapata lapsen Helsingissä ydinkeskustassa suoraan vaunuineen päivineen klo 12.15. niin se tapahtui vähän yli kilometrin päässä meiltä...

Monia muitakin syitä on etten jättäisi.

Eikä 100% varmana jättäisi miehenikään.

Tuli vaan näistä ihanista autojen sähkövioista yms. mieleen, että meillä on vielä sellainen auto, jonka ovia ei saa mitenkään auki sisäpuolelta jos on laitettu lukkoon. Kiva, kun joskus mies käy pikaisesti kaupassa ja minä jään autoon odottamaan. Mies laittaa tottumuksesta ovet lukkoon, ja minä olen sisäpuolella vankina.

Minäkään en jättäisi, en ellen seisoisi aivan auton viressä ja näkisi koko ajan mitä auton sisällä tapahtuu. Samoin myös mieheni tekee, emme jätä autoon edes siksi aikaa että hakisi sen tupakka askin. Jonkun mielestä varmaan olemme sairaita, yli suojelevia mutta meitä se ei häiritse. Itsekkin tiedän miten auto voi syttyä tuleen ja olen sellaisessa lapsena ollutkin.Vaikka vanhempani olivat samassa autossa sisällä, oli kiire irrotella itsensä ja kaikki 3 lasta turvavöistä pois. En ota pienintäkään riskiä itse. En myöskään tosin jaksa arvostella, jos muut vanhemmat jättävät. Poikkeuksena tilanteet joissa selvästi lapsi/lapset on jätetty pitkäksi aikaa yksin autoon.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tuli vaan näistä ihanista autojen sähkövioista yms. mieleen, että meillä on vielä sellainen auto, jonka ovia ei saa mitenkään auki sisäpuolelta jos on laitettu lukkoon. Kiva, kun joskus mies käy pikaisesti kaupassa ja minä jään autoon odottamaan. Mies laittaa tottumuksesta ovet lukkoon, ja minä olen sisäpuolella vankina.

:laugh:

Oletko varma, että mies ei tarkoituksella lukitse sinua autoon? Onko sinulla oma kotiavain? :D

Meillä ei kumpikaan jätä lasta autoon, esim. autopalot eivät ole kovin harvinaisia. Lisäksi nykyisessä uudessa autossa hälyttimet menisivät päälle, jos auton ovet lukitaan ja lapsi tai vaikkapa koira liikkuu auton sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

:laugh:

Oletko varma, että mies ei tarkoituksella lukitse sinua autoon? Onko sinulla oma kotiavain? :D

Heh! No niin ainakin väittää, että ihan vaan tottumuksesta painaa nappia =D Ja on mulla oma kotiavain.

Kyllä nuo koululaiset uskaltaa jättää. Minun puolestani saat raahat vastaanpistävän murkun sinne kauppaan mukaan, minä käyn mieluummin itse, siinä ajassa kun sen saisi sieltä autosta ulos, olen jo käynyt ostokset tekemässä.

MInä huono äiti saatan sen maitotölkin kipasta kaupasta, kun 4vee ja 1 vee ovat autossa. En kyllä arvostele ketään jokaine tekee niinkun itse haluaa. En tosin paria minuutti pitemmäksi aikaa jättäisi.. ja ainoastaan tuossa lähikaupan pihassa en missään isommassa paikassa, olen ihan hysteerinen et joku vie lapset tai jotain

On niin helppo tuudittautua ajattelemaan, että koska niin lyhyt aika, mitään ei käy. Suomi turvallinen maa, oma tuttu pikkukaupunki jne. Pari minuuttia riittää autovarkaalle tai pedofiilille. Maddien vanhemmat soimaavat varmaan itseään lopun ikäänsä. Miksi ottaa riskejä, joita ei ole pakko ottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
En , ei ikinä en voisi jättää lastani autoon yksin.
Tuli muuten mieleen että ne 3 tummaa miestä jotka koittivat kidnapata lapsen Helsingissä ydinkeskustassa suoraan vaunuineen päivineen klo 12.15. niin se tapahtui vähän yli kilometrin päässä meiltä...

Monia muitakin syitä on etten jättäisi.

Eikä 100% varmana jättäisi miehenikään.

Tuohon kidnappaushommaan - sehän oli ihan kuviteltu juttu. Mummo ilmeisesti oli keksinyt koko tarinan. Ei kannata hysterisoitua ihan kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
On niin helppo tuudittautua ajattelemaan, että koska niin lyhyt aika, mitään ei käy. Suomi turvallinen maa, oma tuttu pikkukaupunki jne. Pari minuuttia riittää autovarkaalle tai pedofiilille. Maddien vanhemmat soimaavat varmaan itseään lopun ikäänsä. Miksi ottaa riskejä, joita ei ole pakko ottaa?

Et varmaan käy ulkomailla ikinä?

minä en uskalla jättää ,mies ei myöskään jätä.
mulla on omakohtanen kokemus josta on jäänyt kammo,olin kyllä 9v kun jäin autoon odotaan äitiä joka kävi kiskalla olin kaverin kans takapenkillä kun auto lähti yhtäkkiä liikkuun eteenpäin...mentiin panikkiin ei meinattu päästä pois autosta.
äiti juoksi autolle hyppäs auton alle laittoi jalan renkaan eteen et auto pysähtyi.

En kanssakaan uskalla jättää yksin autoon. Ja mies ei ihan varmasti, on varmaan hysteerisempi kuin minä =) Kaveri jättää hyvillä mielin lapsen nukkumaan autoon ja auton käyntiin kun käy lähikaupassa ostoksilla, hrrr en ikinä kuuna uskaltaisi... Suuttui vaan törkeästi kun kauhistelin hänelle asiaa.

Kotipihassa olen jättänyt ehkä minuutiksi lapset yksin autoon ja kerran ajoin ärrän oven eteen ja kipaisin dvd:n tiskille ja juoksin takas. En kauemmaksi jättäisi. Paitsi nyt jotai kouluikäisiä/teinejä tulevaisuudessa jos haluavat jäädä.

Voiko sammuksissa oleva autokin siis yhtäkkiä syttyä palamaan :o

Yhteistyössä