Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä ei kukaan missään vaiheessa eristä koiria täysin muusta laumasta. Ne vaan nyt on alinta kastia, ja jos minä (tai mies ) niin sanon, niin nehän nukkuu sillon siellä missä käsketään nukkua. KUN koira opetetaan pennusta asti olemaan VÄLILLÄ erillään laumasta, niin ei se koe sitä minkäänlaisena rangaistuksena, vaan rupeaa rauhassa nukkumaan, ja on iloinen kun pääsee lauman joukkoon takaisin. Mutta tämäkin tietysti vaatii omistajalta pitkäjännitteisyyttä, että jaksaa opettaa koiran tähän.
Tottakai koira on vaikka aina erossa laumasta, jos niin käsketään, mutta miksi sitten koira on olemassa, jos se pitää erottaa laumasta? Kyllä meidänkin koira on erossa meistä päivät ja muulloinkin, jos käsketään, mutta se on ihan riittävästi yksin jo nytkin enkä näe sitä mitään syytä eristää vielä niiksikin ajoiksi kun ollaan kotona.
ja tiedoksesi: on koiria ja koiria. Toiset rodut on sosiaalisempia ja haluavat viettää aikaa ihmisten kanssa enemmän kuin toiset rodut.
MÄ olen päivät kotona (pph ), eli koirat ei ole päivää yksin. Ja tulee tilanteita, missä koiran on oltava toisessa huoneessa kuin lauman. Valitettavasti. Ja meilä molemmat koirat on pennusta asti opetettu siihen, ettei niillä ole hätää esim. khh:ssa nukkuessaan, ja oven voi sinne laittaa kiinni, eikä koira hätäänny.
Ja tuo on koiria ja koiria :headwall: :headwall: Niin kun en tietäisi, meillä on kyllä 2 koiraa, ja tunnen omani ihan just niin tarkkaan, että tiedän, miten niitä käsitellä. Ja ne on alinta kastia, perheenjäseniä, mutta alimmassa asemassa meillä.