Te jotka hoidatte yhtä alle 3v kotona ja olette kotihoidontuella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaireen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaireen

Vieras
Kuinka paljon sitä kotihoidontukea lisineen saa? Mulla ei siis ole mitään hajua siitä summasta.. Joo olen käynyt lukemassa kelan sivuja, mutta siellä ei ole tarkkoja summia lisistä, haluaisin siis ihan esimerkkejä mitä todellisuudessa saatte käteen.. Mulla olis siis tarkoitus jäädä kesä-elokuuksi hoitamaan meidän 1v kotiin ja kiinnostais vähän tietää sitä määrää

No paljon riippuu kuntalisästä. Ilman mitään "herkkuja" saat ainakin 314? ja siihen sit mahdolliset hoitolisät ja kuntalisät.

Esim. Mä saan 540? käteen ja asun Vantaalla.

Minä sain esikoisesta vuosi sitten sen perussumman vähän alle 300 e sekä lisiä muistaakseni 40e. Näistä verojen jälkeen käteen jäi varmaan jotain 250e kuussa. Miehen kuukausitulot sillon 2500e paikkeilla muistaakseni, perheellämme ei muita huomioitavia tuloja tai maksuja. Eli tollaisilla miehen tuloilla sai sen muutaman kympin lisän. Meilläkään ei kuntalisää.

Meillä on 2v5kk tyttö. Hoidan kotona. En saa lisiä kun täälä kunnassa lisät on sidottu ansiosidonnaiseen. Miehen tulot ylittyy. Saan 276 euroa kuussa.
(tulot ei saa mennä yli 1740e/kk tai kuntalisää ei myönnetä)

mä saan perusosan 313? sisaruskorotukset 60?+90? eli yhteensä 463? hoitolisää tuun saaman senverran et kattaa sopivasti noi verot. saan siis tuonverran käteen. kotihoidontuki alkaa huhtikuussa.
ei ole huima tiputus äitiyspäivärahasta,kun sain aika pientä vaikka töissä oonkin ollut..

Yhteistyössä