te jotka imetätte vain vähän esim 2 kertaa päivässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jasu"

Vieras
jos imetätte enää 2-3 kertaa päivässä niin imetättekö samalla molemmat tissit vai pelkästään vuorotellen?

olen vähentänyt imetystä nyt niin että syötän enää 3 kertaa päivässä, molemmat rinnat kerralla. En imetä enää yöllä, mutta maitoa pakkautuu ihan älyttömästi. johtuuko se siitä että imetän molemmat rinnat?

olen aika rankalla imetysdieetillä ja vauva juo jo enimmäkseen soijamaitoan joten tuntuu että haluaisin lopettaa imetyksen mutta saan jatkuvasti rintatulehduksia kun yritän vähentää imetystä. ei kivaa...

oon yrittänyt hieroa mutta jostain syystä tulehduksia tulee. varsinkin jos olen ulkona ja yritän olla vaikka 5h syöttämättä niin tissit ihan betonia ja sitten tuleekin helposti kuume vaikka imettäisin heti kotona.

Mulla ei ollut ongelmia tuon suhteen, kummatkin tissit syötiin :) Rintatulehduksia ei kyllä ollut koskaan millään imetysvauhdilla.

Kuinka kauan sinulla on siirtymisestä 3 kertaan? Eihän se päivässä tai parissa heti tasaannu.

Jos vauvasi on vielä kovin pieni, rinnat toimivat hänen kovan maitonälkänsä tahtiin kiivaasti. Korvikemaidon lisääminen voisi siis vähentää imemistahtia (siis sitä miten hanakasti vauva tyhjentää rinnan) niin, että maidontuotantokin vähän hiipuisi. Itse imetän 3 krt päivässä, mutta lapsi onkin jo yli 1-vuotias ja syö tietenkin paljon muutakin, joten varmaan sen takia maito ei enää pakkaudu (vasta jos imetysväli menee yli 12 h). Imetän kyllä molemmat rinnat juuri sen takia, ettei kumpaankaan jää liikaa maitoa.

Tilanteesi kuulostaa tosi hankalalta, joten vaikea antaa tämän kummempia neuvoja :(. Kannattaa varmaan kysyä neuvoa joltain imetystuki-ihmiseltä tai -palstalta.

Olen lopettanut yösyötöt kuukausi sitten ja imetin tätä ennen 4 kertaa päivässä. Olen siis imettänyt 3 kertaa päivässä nyt viikon ajan. Olen juuri ja juuri selvinnyt tämän 3 kertaa päivässä täysien tissien kanssa mutta edelleen tuntuu että maitoa liikaa ja välillä tuntuu että tissit ovat enemmän täynnä kuin ennen. Tuntuu että vauva imee pidempään kolmella imetyskerralla kuin silloin kun imetin 2 kertaa.

Vauvani on nyt 8kk vanha, eli ei enää mikään kovin pieni.

Pystyisitkö tarjoamaan lapselle enemmän ruokaa tai korvikemaitoa imetysten välillä? Niin ettei hänellä olisi niin kova maitonälkä rinnalle päästessään ja malttaisi imeä rauhallisemmin, eikä ehkä koko rintaa "tyhjäksi". Sillä tavoin mulla maidontuotanto alkoi itsestään kääntyä laskuun.

täytyy yrittää. Nuo 3 imetyskertaa ovat juuri sellaisia , että imetän kun vauva herännyt. Esim. aamusta ennen aamupalaa, sitten päiväunien jälkeen ja vielä illalla ennen iltapalaa.

Eli vasta imetyksen jälkeen syö muuta. Ehkäpä pitäisi syöttää ruoan jälkeen vasta? Vauva syö vielä tosi huonosti sosetta, joten siksi olen ennen ruokaa imettänyt.

[QUOTE="jasu";23828939]täytyy yrittää. Nuo 3 imetyskertaa ovat juuri sellaisia , että imetän kun vauva herännyt. Esim. aamusta ennen aamupalaa, sitten päiväunien jälkeen ja vielä illalla ennen iltapalaa.

Eli vasta imetyksen jälkeen syö muuta. Ehkäpä pitäisi syöttää ruoan jälkeen vasta? Vauva syö vielä tosi huonosti sosetta, joten siksi olen ennen ruokaa imettänyt.[/QUOTE]
Kannattaa todellakin syöttää sosetta eka, eihän vatsa täynnä maitoa sellainen nin kelpaa. Ihan sama kuin vanhemmillakin lapsilla, jos juo monta maitolasia eka, niin eihän se ruoka maita.

Yhteistyössä