Te jotka kärsitte raskausajan väsymyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alativäsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alativäsynyt

Vieras
Olen nyt toisen kolmanneksen alussa ja olen kuolemanväsynyt koko ajan.

Eilen esimerkiksi töiden jälkeen nukuin kolmen tunnin päiväunet. Siitä sitten muutaman tunnin päästä yöunille. Olin väsynyt jo silloin ku nousin päikkäreiltä. Saunaan meinasin nukahtaa ja mies passitti unille.

Nukuin viime yönä yli kymmenen tuntia. En jaksanut kuin muutaman tunnin ku oli pakko mennä päikkäreille. Niitä vetelin yli neljä tuntia. Nyt tuntuu että taas väsyttää.

Miten tästä voi selvitä? en olisi koskaan uskonut kokevani tällaista väsymystä :O

Joo, mulla oli ihan samaa. Täysin normaalia ja yleistä. Se oli aika järkyttävää, en jaksanut edes pyykkikonetta laittaa pyörimään kun tulin töistä kotiin. Menee ohi pikkuhiljaa kyllä... :)

Eikä sitä käsitä ennenkuin sen itse kokee.... työkaveri töissä paapatti toisesta kaveristaan joka oli raskaana, että "se on muka niin helvetin väsynyt jo vaikka raskaus on ihan alussa ja maha ei näy, ihan niinkuin sitä olematonta vauvamahaa olisi kovinkin raskasta kantaa..." että joopa joo. :D toiv. kyseinen tyyppi on kuoleman väsynyt ekat raskauskuukautensa.

[QUOTE="vieras";27459782]Joo, mulla oli ihan samaa. Täysin normaalia ja yleistä. Se oli aika järkyttävää, en jaksanut edes pyykkikonetta laittaa pyörimään kun tulin töistä kotiin. Menee ohi pikkuhiljaa kyllä... :)

Eikä sitä käsitä ennenkuin sen itse kokee.... työkaveri töissä paapatti toisesta kaveristaan joka oli raskaana, että "se on muka niin helvetin väsynyt jo vaikka raskaus on ihan alussa ja maha ei näy, ihan niinkuin sitä olematonta vauvamahaa olisi kovinkin raskasta kantaa..." että joopa joo. :D toiv. kyseinen tyyppi on kuoleman väsynyt ekat raskauskuukautensa.[/QUOTE]

Joo ei tässä paljoa ole jaksanut ylimääräistä tehdä. Olin kyllä aina kuullut että raskaus väsyttää mutta en olisi ikinä uskonut että näin paljon.

Mä muistan, kun toisessa raskaudessa ensimmäisellä neuvolakäynillä th sano, että tässä alussa on ihan normaalia, että väsyttää normaalia enemmän. Mulla se väsymys kesti siihen asti, kun synnytin. Ja sitten se jatku unettomina öinä huonounisen vauvan kanssa...

Mulla helpotti ekassa raskaudessa rv 17 jälkeen. Paras uni jakso oli kun maanantai aamuna (hyvin levätyn viikonlopun jälkeen) heräsin 9 tunnin yöunien jälkeen migreeniin. Soitin töihin etten pysty tulemaan töihin, söin vähän aamupalaa ja olin pari tuntia valveilla 7-9.. Sitten nukkumaan päikkäreitä ja heräsin klo. 15.00.. Tein ruokaa ja mies tuli neljältä töistä.. Sitten torkahtelin seiskaan saakka telkkua katsellen sohvalla miehen kainalossa ja kasilta raahauduin sänkyyn ja heräsin seiskalta seuraavana aamuna valmistautumaan töihin.. Tuo uni putki piti minut suht pirteänä ti-ke.. Torstaina olin taas kuoleman väsynyt. Työpäivän kävin vain suorittamassa ja kotona nukuin. Rv 17 jälkeen vadta alkoi tuntumaan, että elämä voittaa vähitellen.

Tsemppiä ap:lle!!!! Kyllä se siitä helpottaa joskus!

Niin ja pahoinvointia ei ollut ollenkaan.. Pientä etovaa oloa vain, mutta tuo väsymys oli sitäkin pahempi! tämä toinen raskaus on ollut helpompi... Enemmän etovaa oloa (edelleenkään ei oksentamista), mutta vähemmän väsymystä.

tuttua! Ja helpottaa mulla tasan siihen, kun lapsi syntyy. Tätä ei voi kuvitellakaan kukaan sellainen joka ei ole tällaista itse kokenut. Minulla vielä hb ihan hyvä, yli 130, mut silti olen ihan poikki. Päiväunetkin nukkuisin, jos lapset antaisivat. Tai oikeastaan voisin vaan nukkua päivät ja yöt, välillä kävisi syömässä ja vessassa vaan... :) Muutaman kerran olen kokeillut kuinka kauan unta riittää, 16 h pystyi nukkumaan ja sitten oli pakko nousta syömään.

Yhteistyössä