Te, jotka keräätte jotakin...

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Mitä keräät?

Mä haluisin kerätä jotain. Mariskooleja mulla on kaks. Ne on vaan saatu lahjaks, vaikken ole toivonut. :).
Muumimukeja ei oo ainuttakaan, mut yks kulho löytyy. :)
En oo koskaan oikeen keränny mitään..
Noi muumit ois ihan kivoja, lastenkin kannalta ja kai noi skoolitkin menis..
Miten te niitä keräätte??
Ostatteko ite, toivotte lahjaks? Vai miten?
Kauanko ootte keränny ja onko teillä jotain harvinaisuuksia, jolla jotain suurtakin rahallista arvoa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tuntuu, että kaikki kerää jotakin nykyään. :)

Teepusseja, sormustimia, jääkaappimagneetteja ja muumimukeja. Teepusseja sattuu kohdalle millon mistäkin kun silmänsä pitää auki, sormustimia haluan lähinnä ulkomailta (just viime viikolla mun isä toi niitä 13 kpl Australiasta :o ), muumimukeja ostellaan sitä mukaa kun niitä tulee uusia ja noi magneetitkin on lähinnä ulkomaan tuliaisia.

Kerään maita.

Jaa-a, onko harvinaisuuksia. No Moldovassa ei ole kovin moni tuntemani käynyt, sen voisi ehkä laskea...Tarkoitus olisi jatkossakin tuolta idästä saada lisää listalle.

Toivon lahjaksi, kyllä, ilman muuta :)

Oon keräillyt vuodesta 2002, ja kolmekymmentä lähenee. Tavoitteena on jatkaa keräilyä niin kauan kuin jalka nousee, ja jos sata on täynnä ennenkuin kuopataan, niin olen tyytyväinen.

Muumimukeja kerään, aluksi sain niitä lahjaksi, sitten aloin ostamaan itse ja nyt ostan aina kun tulee joku uusi. Harvinaisuuksiakin kokoelmasta löytyy ja huutonetissä niistä saisi ihan mukavasti.

Etikettejä, kristalli ja lasi eläimiä, kaikenmoisia vanhoja esineitä esim. kahvipurkkeja yms...
mies kerää rahoja, sota-aikasia juttuja, kaikkea heinolaan liittyvää, tölkkejä, vanhoja silitysrautoja ja emalisia astioita

kerään tavaraa, sitä pursuaa kaikki kaapit ja laatikot... ens viikolla menen kirppikselle myymään taas 8 kassillista vaatteita, 2 laatikollista tavaraa ja 12 paria lähes käyttämättömiä kenkiä.

Saa sit rahaa taas ostella jotai...

Muumiseinälautaset, vanhat täytettävät hajuvesipullot, vanhaa posliinia, laukkuja( :ashamed: ennen oli kengät, mut nykyään ei saa helposti nättejä, tyhmä muoti).

Sitte hmm kirjat , mariskoolejakin kertyny, vanhat jalalliset kakkulaitaset, DVD:t, CD:t. Hitto taitaa kaikki käydä. :D :headwall: :laugh:

Mä keräsin nuorena sika-kamaa , Marilyn-kortteja, etikettejä, postimerkkejä, pullonkorkkeja ym.Nykyisin en oikein keräile, mutta tykkään tavaroista kyllä. Keräilyharrastus vie helposti niin mennessään että sit on kaikki paikat täys sitä keräilysälää...En haluais enää et koko huusholli on täys samaa.

Minä kerään pentikin vanilija astiastoa.

Päätettiin alkaa kerään just ennen kihlajaisia. Saatiin paljon silloin sitä lahjaksi, kuin myös häälahjaksi.

Sitten alussa jonkun verran ostettiin itse II- laatuna. Ja lähes joka synttäreillä ja joululahjaksi saan jotain. Nytkin odotan että saan täydennystä, kun nyt olen ihastunut sen muki malliin, pitäs saada sen verran kokoon niitä että ei tarvis aina vieraille laittaa niitä virallisia kahvikuppeja, vaan ne suloiset mukit pöytään. Vaikka olen 8 vuotta saanut sarjaa lahjaksi, täydennystä odottelen.. ;)

Mariskooleja on 17 ja Muumimukeja 14. Lahjaks oon saanu ja pyytäny, samoin tuliaisiks, kaupanpäällisiks. Ite en oo ostanu yhtään. Harvinaisuuksia ei oo, enkä niitä aio ostaakkaan, niin himokerääjä en kuitenkaan ole. Kirpparilta ostan jos eteen tulee edullisesti.
Eka Skoolin sain 6v. sitten ja ekan mukin 4v sitten.

Älä aloita keräilyä. Siitä tulee kuin sairaus. Tavara täyttää kaikki paikat. Kerääminen vie myös paljon aikaa. Rahaakin se vie aika paljon. Itselläni on huonoja kokemuksia. Talo on vanhaa arabiaa täynnä. En edes tiedä mitä laatikoissa on. Jos haluat kerätä jotain niin kerää kokemuksia, matkusta. Itse olen juuri tullut Intiasta. Se rikastuttaa ihmistä.