Te jotka kyselette ratrkaisuja tilanteisiinne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kepsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kepsis

Vieras
Kipinä lähti toisesta ketjusta...

Jos siellä on yksikin joka ajattelee että omaan henkilökohtaiseen tilanteeseen on jollakin täällä autuaaksi tekevä vastaus sinun kohdalle niin sulje tämä palsta välittömästi.

Sen verran pitää olla maalaisjärkeä jokaisella ihmisellä että täältä saadut vastaukset voivat kuulua seuraavanlaisiin "kategorioihin" ja tulee käyttää harkintaa todellakin mitä soveltaa omaan elämään ja mitä ei...

a) ihmisten omien elämien kokemuksia, ei siis automaattisesti kaikkien elämissä toimivia ratkaisuja.

b) pätijöiden tuuli huulia heiluttaa kommentteja

c) oikeasti huolestuneiden osanottoja, mitkä hyvää tarkoittavinakaan ei välttämättä sovi sinun tilanteeseen vaikka ensi näkemältä niin voisikin tuntua.

d) hätäisiä ohjenuoria mitä ovat muutaman lauseesi kautta keksineet.

e) kuivia latteuksia, ulkoa opittuja viisauksia ilman kontekstia (asia liitännäisyys...)

f) kateellisten / katkerien höpötyksiä, vähintäänkin omaa harkintaa pitäisi käyttää tulkitessa, mielellään suurimman osan huomiotta jättää suoraan.

g) tilanteessa koskaan olemattomien oletuksia asioista miten pitäisi missäkin asiassa heidän mielestä toimia vaikka eivät koskaan ole joutuneet itse siihen tilanteeseen niiden valintojen eteen.

h) aivan totaalisia provoja, joiden tarkoitus on vain aiheuttaa suuttumusta, suoranaista raivostumista tai äärimmäisen pahan mielen. (jätä se sika, esimerkkinä, tai "v*tun urpo".)

i) joku aivan käsittämätön roskakommentti jolla ei ole mitään arvoa missään keskustelussa sellaisenaan.

Nämä kohdat pitää siis muistaa ehdottomasti aina kun jotain mielipidettä haet tilanteeseesi, jokaiseen vähänkään kiinnostavaan ketjuun tulee aina joku Herra / Rouva Negatiivisuus latelemaan jotain mitä löytyy tuosta listastani.

Eli pidetään mielessä realiteetit, tämä on netti, täällä on vaikka minkälaista anonyymia liikenteessä jotka nimenomaan tiedostaa oman anonyymiytensä ja sen varjolla laittavat sellaisia asioita mitä eivät ikinä menisi vieraalle sanomaan kasvotusten. Oli kyse harmaasta tai mustasta nimimerkistä.

Loistavaahan täällä on se että voidaan vaihtaa mielipiteitä ja niistä voi tarttua jotain mitä ei ole ajatellut aiemmin, näin siis ihanne tapauksessa, kaikki vaan ei ole niin kokeneita netin käyttäjiä tai ovat luonnostaan ehkä vähän "laput silmillä" eivätkä erota sitä että mitä kaikkia kommentteja kannattaa kauhean tosissaan lähteä kuuntelemaan.

Toivottavasti kaikki saisi mahdollisimman antoisia hetkiä keskustellessa netissä.

Tiedän kyllä ihan hyvin että jos tämä aihe on riittävän pitkään nähtävissä täällä ilman etsi-toimintoa, niin tähänkin tulee vaikka kuinka paljon sontaa vastaukseksi, siltikin, jos nyt yksikin sinisilmäinen pelastuu edes muutamalta ikävältä seuraukselta tämän ansiosta, oli tämä ihan kulutetun aikansa arvoinen postaus.

Aika yksioikoista. Minä olen täällä saanut todella hyvän vinkin "ongelmaani". Sinä et varmaan ymmärrä että lapsiperheissä on todellakin samoja ongelmia monella. Neuvo minkä minä sain oli: ota hellasta nupit irki, niin eipä taapero pääse niitä vääntelemään :D Tämän kullanarvoisen neuvon sain muistaakseni Princess of Accolta.

Aika yksioikoista. Minä olen täällä saanut todella hyvän vinkin "ongelmaani". Sinä et varmaan ymmärrä että lapsiperheissä on todellakin samoja ongelmia monella. Neuvo minkä minä sain oli: ota hellasta nupit irki, niin eipä taapero pääse niitä vääntelemään :D Tämän kullanarvoisen neuvon sain muistaakseni Princess of Accolta.

Tässä olikin sellaisen järkevän neuvojen vastaanottamisen ajatus :) Tuntuu että joillakin kun ei ole kuin kaksi asentoa tässä, joko uskoo täysillä tai ei ollenkaan... ainakin mitä on lukenut noista muutamia ketjuja siitä kun kysellään jotain. En nyt oikein näe että hellan nuppien irroitus olisi jollekkin vahingollinen asia, jos sitä kokeilee :D

Se on kyllä aika pelottavaa miten herkästi täällä tartutaan selviin provoihin eikä huomata edes selvästi humoristisiksi tarkoitettuja kommentteja vitsiksi jos ei ole hymiö perässä. Ehkä se johtuu siitä että meille "vanhuksille" ei ole äidinmaidosta imeytynyt tarpeeksi suurta kriittisyyttä kaikkea kirjoitettua/julkaistua sanaa kohtaan. Erityisesti nettikirjoitteluun on jouduttu syventymään ihan omin päin ja toisilla tämä on sujunut paremmin, toisilla vähän heikommin. Valitettacasti joudun kyllä tunnustamaan että välillä itsellänikin jää selvä provo huomaamatta, tosin puolustuksekseni sanoisin että mulla on ongelmia tilannetajun kanssa myös IRL. Mutta joo, samaa mieltä siinä että erityisesti anonyymisti kirjoitetut viestit pitäisi pystyä jättämään omaan arvoonsa jos on niin epätoivoinen että täältä apua hakee oikeisiin ongelmiin.

Tässä olikin sellaisen järkevän neuvojen vastaanottamisen ajatus :) Tuntuu että joillakin kun ei ole kuin kaksi asentoa tässä, joko uskoo täysillä tai ei ollenkaan... ainakin mitä on lukenut noista muutamia ketjuja siitä kun kysellään jotain. En nyt oikein näe että hellan nuppien irroitus olisi jollekkin vahingollinen asia, jos sitä kokeilee :D

Hellan nuppien irrotus voi hankaloittaa hellan päälle laittamuista. Miten joku voi tommosta ehdottaa? Vastuutonta!

Yhteistyössä