Hae Anna.fi-sivustolta

TE JOTKA NÄKIJÄKSI MIELITTE LUKEKAA TÄÄ JUTTU NÄKIJÄN TYÖ EI OLE RUUSUILLA TANSSIA

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä KARS JEDIMESTARI, 08.04.2012.

1. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Kerro minullekin jedilaista joita olet miettinyt. Kiitos.

2. joanna Vierailija

Mielenrauha. Ja kaikki mitä siihen sisältyy ja mikä siihen johtaa.

t.oppilas j

3. diudiu Vierailija

tuo ei ole tieteellistä. Emme voi perustaa tieteellistä tutkimusta siihen miten tutkittava kohde itse määrittelee jonkin asian. Näin mm. mieleltään sairaat koittavat tehdä, kun tahtovat vakuttaa lääkärin siitä, että ovat terveitä. onneksi tieteellisen ajattelun taitava lääkäri ymmärtää tämän harhan. Tällaisia esimerkkejä on lukuisia miksi esittämäsi malli ei toimi eikä ole pätevä.

Testata voimme sitten, kun näkijyys on määritelty ja tiedetään mitä testataan. Vielä tiede ei ole siellä.

Huomaan, ettet ymmärrä tiedettä muuten kuin ns. kahvipöytäkeskusteluna.

Edes tiede ei kykene poissulkemaan "kaikkia tiedettyjä psykologisia tekijöitä". Tuollainen vaatii todella pitkiä tutkimuksia, täysvuorokautista seurantaa ja sitten ihmisen, joka ei ole lainkaan altis manipuloinnille. Tällaista ihmistä ei maapallolla ole.

Tuo, että näkijyys määriteltäisiin arvausta suuremmaksi tarkkuudeksi ei sekään ole pätevä vaade. Tuohon nimittäin tarvitaan kyky nähdä kaikki mahdolliset tapahtumaskenaariot ja niiden todennäköisyys. Edes tiede ei pysyty tähän, kun ajatellan asioita, joita näkijät yleensä näkevät. Se on mahdotonta.

suuntaa antavia tutkimuksia ja testejä voidaan tehdä, mutta niidenkään "onnistuessa" ei voida sanoa, että tutkittava henkilö on näkijä. Eikä niiden "epäonnistuessa" voida väittää päinvastaista. NÄkijyyteen liittyy liikaa muuttuvia suureita, jonka vuoksi näkijyyttä on (vielä!) mahton testata tieteellisesti. Jotain suhteellisen hyviä tutkimuspatteristoja on tehty, mutta valitettavasti niissäkin on todettu että tutkimus ei ole saavuttanut tieteelliselle tutkimuksella vaadittavaa pätevyyttä, joten siltä osin on aina jouduttu toteamaan ettei toiminut.

Vaikka tieteessä uskotaan yleisesti, että kukaan ei osaa ennustaa tulevaisuutta, tiede ei ole kyennyt tätä todistamaan. Vaikka tätä totuus saattaakin sinulle olla vaikea sulattaa, niin näin se vain on ja näin se mitä luultavimmin tulee olemaan vielä pitkän aikaa.

Nyt on todella mielenkiintoisia aikoja tieteessä, kun on jo osattu lukea ajatuksia aivoista ja itse uskon, että tämän tekniikan ja sen sovellusten avulla saamme joku päivä lisävaloa ns. selvänäköönkin. Tästä ja tähän aihepiiriin liittyvästä on todella paljon tutkimuksia ja niitä tehdään seuraavan vuosikymmenen aikana vielä todella paljon lisää. Vasta sitten kun löytyy edes yksi yhteinen nimittäjä, voidaan edetä seuraavalle askelmalle tutkimuksissa. Senkin jälkeen tutkimusta on tehtävä vuosia enennkuin voidaan alkaa tekemään tutkimuksia, joiden tuloksista voidaan ihan oikeasti päätellä jotain.

Ei ole. Sinä otit tämän aiheen esiin tässä ketjussa, joten joudut valitettavasti kärsimään seuraukset. Olisi kannattanut ehkä jättää se alunperinkin mainitsematta.

Se, että heitä huijattiin, ei olelut heidän oma vikansa, mutta se, etät he sijoittivat wincapitaan oli heidän oma vikansa. Tuossakin on ollut selvästi nähtävissä alusta alkaen huijaus. Kun vielä viranoamisetkin vaorittivat ko. firmasta oli todellakin ihmien oma vika, jos siinä menetti rahansa. Tämä ei kuitenkaan poista sitä, että on myös oikein, että huijarit ovat oikeudessa. minua ei huijattu siihen, vaikka kutsu tuli. Ei kiinnosta ns. liian helppo raha. Pörsissä saa enemmän suoraa voittoa.

Ei se ole sen suurempi rikos kuin olla kaupan kassa tai neuvonantaja. Molemmat antavat aikaansa ja työsuoritusken ja molemmille maksetaan palkka. Tai karaokeisäntä. Hänelle maksetaan viihdyttämisestä. Ihan sama onko se viihdyttäminen sitten ennustamista. Kuluttajaviranomainenkin on ottanut kantaa, että kyseessä on viihdepalvelu.

En minä ole noin väittänyt. Ehkäpä kannattaisi pitäytyä pois tulkinnoista, kun ne eivät näytä onnistuvan?

Se on kyllä ihmisten tiedossa. Monissa lehdissäkin ennustuspalvelulinjojen numerot ovat viihdesektorissa, joka kertoo siitä, että palvelu on viihteellinen. Kuluttajaviranomainenkin on ottanut tämän kannan, kun joku tyytymätön asiakas valitti väärästä ennustuksesta. Ei saanut rahojaan takaisin, koska kyseessä on selvästi viihdepalvelu ja hintatiedotkin oli ilmoitettu oikein. ei ihmisiä pidä holhota. Vrmasti tuokin asiakas oppi läksynsä ja on jatkossa soittamatta ennustuslinjoille.

En tee. Teen sen tässä ketjussa, koska tässä on keskusteltu. Kun nyt tässä näemmä lähdet käskyttämään toisia, niin annetaan sitten samaa: jos haluat vastata viestiini, niin tee se siten, että oikeasti luet ajatuksella mitä sinulle kirjoitetaan ja vältät vääristelyä.

4. Kirjoitin jo kerran ja perustellummin mutta meni bittiavaruuteen. Voimat on tänään vähissä joten totean vain, että suhtautumista kirjoitukseen on monenlaista. Toisia kirpaisee toisia ei.

Toiset tulkitsevat loukkaantuneena hyvän tahtoisesti toiset pahantahtoisesti ja toiset vältävät tuökitsemasta ja yrittävät ottaa selvää kirjoittajalta mitä tämä tarkoitti.

Jos joku kirjoittaa pahantahtoisesti, joko osaamattomuuttaa tai muuten, on myötätuntoni hänen puolellaan; koska on raskasta olla kaunan kantaja eikä se pahantahtoisesti tulkitsemalla siitä helpotu.

Minusta on hiukan vierasta puhua komannesta henklöstä jonkun toisen kanssa ja kautta joten en palaa tähän sen enempää.
    Jätän omaan arvoonsa sen että sanot minun hyväksyneen sinulle melskaamisen yms. Sellaisiin minun laitettujen motiivien vääntöihin en ala edelleenkään.

5. hmmm Vierailija

Minä ymmärsin ihan toisin. Aistin myötätuntoa ja ymmärrystä Vesimiehen puolelta.

6. kas kun Vierailija

keskustelua - eli nimenomaan sen punaista lankaa - on vähän vaikea seurata, jos lukee vain osan viesteistä.

7. palloilija Vierailija

Näillä palstoilla se nikki kuka kirjoittaa vaikuttaa niin paljon, miten kukakin ymmärtää.

Ja tämän seuraavan asian olen huomioinut myös näillä eri palstoilla, kuten oikeassa elämässäkin. Jotkut luulevat että henkisyys tarkoittaa sitä, että ei saa ilmaista suuttumustaan. Se pankotaan sisään. Mistä seuraa ystävällisen pakkonäyttely niille joita ei siedä.
    Sitten se purkautuu sellaisina naamioituneina hyökkäyksinä. Tällä nyt en tarkoita tässä yhteydessä yhtään ketään kirjoittajaa, mutta kun tuo eräs ilmeisesti sitä tarkoitti niin ihan siitä tuli mieleeni sanoa että kyllä sellaista oikeasti on. En toisaan nyt ota kantaa siihen että onko hänen tarkoittamansa nikki
    näin tehnyt. Mutta yleensä ihan meidän kaikkien olisi hyvä aina välillä miettiä ensinnäkin sitä onko jonkun syytöksissä jonkinlainen perä, ihan vaikka niin että jos olemmekin ilmaisseet jonkun asian sillä lailla josta voi tulla toisenkinlainen käsitys. Ja sitten toinen mitä olisi hyvä miettiä, jos jonkun kirjoitus tuntuu ensin sellaiselta että tulkitsee sen negatiivisestin, niin hyvä asia olisi ennenkö alkaa siihen vastaamaan samalla mitalla mennä vaikka tekemään jotakin muuta tai lukemaan jotakin muuta ja sitten uudestaan tulla lukemaan se viesti ja oikein ajatella että millä mielellä tämä on kirjoitettu. Varsinkin jos jonkun ainoan lauseen perusteella sen negatiiviseksi ottaa ja kaikki muu on ihan muuta.

8. mutta Vierailija

sen krtitiikin voisi antaa fiksummin, et vaikuta yhtään sen fiksummalta kuin kritiikin kohde jos alat nälviä.

9. tässäpä Vierailija

Se onkin sitten hyvä tekosyy nikkien perässäjuoksulle...bravo...Ja täällä kun on jo aikasta moni sanonut että te nikkien perässäjuoksijat pilaatte tämän palstan.

10. voipi olla Vierailija

kuka sitten käskee lukea perässäjuoksijoiden viestejä?

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 883
    Joo, myötätuntoa ja ymmärrystä oli tarkotus, mutta sähläsin sen. Siis otan ihan täyden vastuun siitä jotta viesti ei mennyt perille sellaisena ku tarkotin. Nyt kun luin toiseen kertaan niin tottakai sen voin noinKIN ymmärtää miten se ymmärrettiin. Eli olis pitäny mun vähän enemmän miettiä sanamuotoja. Ihan mun moka. En tosiaan meinannut jotta Ktassu hyväksyis sen melskaajan mutta ymmärrän täysin jotta sen käsityksen sai.

Mutta siis sydämeni on tulvillaan myötätuntoa ja ymmärrystä Kissantassua kohtaan ja toivon pikaista paranemista.

Kiva että olet!!! :D

http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a015.gif

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 883
    Tää on muuten hyvä neuvo. Otanpa sen käyttöön heti.

13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 883
    Tuosta jotta jotta -jutusta tuli mieleen semmonen hauska juttu jotta kerran joku
    alkoi täällä jollekkin anonyymille melskaamaan hänen jotta -sanan käytöstään, että hän yrittää matkia jotakuta kirjoittajaa ja syytti että se anonyymi olen minä. !!! :D Siitä lähtien aloin ihan piruuttani viljelemään tuota jotta -sanaa ja se jäi jotenkin päälle vaikka ennemmin käytin oikeestaan tasapuolisesti ettää ja jottaa, melkeinpä voittopuolisesti ettää.

14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 883
    Niin ja vielä, mulle on kyllä kohteliaisuus se jotta mua luultiin semmoseksi hemaisevaksi leidiksi kuin Paronitar Paradoksia, ;D Terkkuja vaan!!!

15. samaa mieltä Vierailija

Tämä on ihan totta!
    Hankalaahan se olisi seurata keskustelua, jos loikkii joka toisen viestin yli.

16. samaa mieltä Vierailija

Ja samaa mieltä tästäkin. Totta niin livessä kuin täällä pallolakin.

17. sm Vierailija

Nyt tästä sinun kirjoituksestasi tuli mieleen sellainen, että noiden tarkoittamiesi nikkien perässäjuoksijoiden perässäjuoksijathan myöskin pilaavat tämän palstan. Eiks je?

18. palloilija Vierailija

Kyllä on lukijassa itsessäkin vikaa jos niin moni kirjoittaja ärsyttää että joka toisen viestin yli pitää loikkia.

19. Hyvä että oli väärinkäsitys. Minä jo ajattelin että meneekö meillä noin tärkeässä asiassa ristiin. Eihän olisi kiva jos moista luulisit minun kantavan sinua kohtaan. Ihan päinvastaista kannan:Kiva kun olet olemassa <3<3 <3

20. palloilija Vierailija

Perässäjuoksijan perässä voi juosta vain jos hän kirjoittaa aina samalla nikillä mitä ei kukaan perässäjuoksija tee.

Perässäjuoksua on se, kun juoksee NIMENOMAAN SAMAN NIKIN PERÄSSÄ. Tietoisesti siis jahtaa yhtä ja samaa nikkiä. Vaihtuvia nikkejä ei voi tietoisesti jahdata koska vaihtuvasta ei tiedä kuka on kuka.

21. mantamyrsky Vierailija

Hyvä neuvo. Ja jos on ehtinyt jo tulikivenkatkuisesti vastata ja ilmeneekin jotta erehdys niin tosi suuri sielu sitten myöntää sen jotta tulkkasi väärin. Itse olen törmännyt siihen jotta tuota ei myönnetä vaan väitetään tiedettävän paremmin kuin minä mitä minä tarkoitan.

Sitten ei voi muuta kun nostaa kädet pystyyn jotta anti olla.

22. mantamyrsky Vierailija

Heh, nyt minäkin käytin sitä jottasanaa. :) Uskaltaako sitä enää käyttää ETTEI :) kirjoituset mene jokun toisen piikkiin?

23. sm Vierailija

Heh-heh.. nyt meni sekä multa että sulta vähän niinkun liiottelun puolelle... eiks je?

24. sm Vierailija

Nyt sä otat kantaa vähän liian kiihkeästi.... oletko ollut jotenkin se jonka perässä on juostu, vai mistä moinen?

25. sm Vierailija

En mä ainakana sua epäillyt keneksikään. mutta toi nikki palloilija juttelee samoja asioita kuin eräs vakkari veskari on sanonut tosta lukemisesta uudestaan ja niin ees pois päin. (nyt Veskari sitten tulee ja suuttuu...) sori jo etukäteen, että arvailen persoonia nikkien takana, mutta noin muistan Veskarin itsensä joskus kirjoittaneen. Voi olla että muistan väärinkin, en mene vannomaan. Jotta laitan tähän yleisesti, että lue tämä uudestaan ennenkuin vastaat... ei ole meinaan pahalla kirjoitettu. :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri